Wie heeft er informatie (werkplaatshandboek) van een ford 6 cilinder motorblok? Mag ook een kopie zijn ofzo.
Het gaat om het type : 510E 45426. Dit nummer staat rechts voor aan de zijkant op het onderblok. Net iets onder de rand van de kop. Is een stukje plat geslepen waar dit nummer in staat.
Ik wil namelijk dit blok gaan reviseren, omdat deze nogal carter druk heeft, maar voordat die uit elkaar gaat wil ik toch wel meer gegevens hebben.
Ook heb ik op een internet site in engeland pakkingen gezien maar kan zo dit motor nummer er niet tussen vinden.
Iemand enige ideeen of tips?
Alvast bedankt voor de reacties!!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik ben al eens aan het googlen geweest, maar kan niet wat vinden met dit type (510E wel maar de rest van de nummers klopt dan niet)
mss moet je de nummers eerst even laten voor wat ze zijn. Zijn het geen gietnummers, want dan zegt t weinig.
het 6 cilinderblok in precies hetzelfde als de 4 cilinder alleen 2 gaten meer, de bussen. zuigers en zelfs de lagers zijn indentiek, vraag maar aan die kerel waar je die spullen hebt gekocht, Richard pit dus die heeft alle pakkingen op voorraad en aanhaalmomenten in zijn kop zitten!
het motortype van die 6 cilinder die jij hebt is een 590 E.
groeten van iemand met blauw bloed
Met een beetje geluk kun je aan de hand daarvan het bouwjaar achterhalen, en daarmee ook meer gegevens.
Is de brandstofpomp van jouw motor mechanisch of vacuüm gestuurd? Heeft ie natte bussen met alleen onderin een O-ring, of ook bovenin?
Allemaal zaken waarmee het een stukje makkelijker wordt om te bepalen welke motor jij precies hebt. Er zijn namelijk in de laatste productiejaren nogal wat kleine maar niet onbelagrijke wijzigingen aan deze motoren doorgevoerd(tussen 1962 en 1965), dus het is niet zo 1, 2, 3 te zeggen welke jij precies hebt.
Stuur me anders eens een PB, dan probeer ik je verder te helpen. Tenzij iemand anders hier het wel exact weet natuurlijk. Misschien weet Richard Pit het ook wel zo uit zijn hoofd.
Bedankt ga denk ik maar eens even een bezoekje aan willemsoord brengen!
De nummers in de kop kan k niet best lezen. Maar deze motor heeft een vacuüm pomp, maar weet niet waar en hoeveel oringen er om de bussen zitten. Ik wou eigenlijk voordat ik het spulletje los haal nieuwe onderdelen op het schap liggen. Werkt wat makkelijker en sneller weer alles in elkaar.
Gaat gebeuren eerst ff de vakantie nemen had nog 19 vrije dagen dus daarin moet het reviseren vast lukken
Zit er trouwens in zo'n roadless nou dezelfde koppeling in als in die in een major of super? Neem aan dat er een door draaier in zit.
Ik heb niet zo'n grote zwembandjes haha, maare komend jaar heeft wilbert er een 3de trekker en wagen bij!
Als je er maar geen haastwerk van maakt waar je later spijt van krijgt.
Veel succes met de revisie in ieder geval!
ja robert daar zit precies dezelfde koppeling in en is ook doordraaiend.
als je op je motorblok de nummers t1 t2 of t3 ziet staan, dan weet richard al wat voor bouwserie het is met enkele of dubbele ringen achter de bussen, ook de code achter de dynamo kan het bouwjaar bepalen.
als je een vroeg model hebt, dan zit het carter met dunne boutjes vast (1/2") een later model heeft dikkere boutjes (9/16). ook kun je het zien aan de stelinrichting van de kleppen, een vroege serie heeft contramoertjes en de latere heeft een zelfborgende moer op de tuimelaars zitten, hou wel effe rekening dat de klepspeling 0,30 uitlaat is en 0,40 inlaat.
Kijk aan dat is pas informatie!!! Morgen eens even kijken in de schuur. Maare wat een vreemde klepspeling. Meestal heeft de uitlaat toch meer speling dan de inlaat? Je hoort morgen meer van me!
Neej niet de tm maar een andere 6 cilinder! Haha
b el richard maar gauw, want hij gaat deze of volgende week naar engeland, voordat je lagers besteld of haalt, moet je wel weten of het een standaartmaat is of een overmaat, dit staat op de achterkant van de lagerschaaltjes, std is standaart 0,010"is eerste overmaat dit gaat met 0,010" omhoog, bekijk wel alle lagers want het kan zijn dat weleens 1 kruktap geslepen is en de rest orgineel gebleven is, merk ook eerst je lagerkappen dat alles weer op zijn orginele plek terug komt, alles is op maat geboort en van de fabriek al gemerkt, maar eeb centertje extra of een lakstiftje erbij kan je veel gemak geven., de klepspeling is dan ook precies andersom als bij de meeste motoren, maar ja Engelsen he, die zijn appart.
Ik heb eens even in de schuur gekeken en ben de volgende nummers tegen gekomen :
510 E 45426 ---> staat aan de rechterkant op het onderblok helemaal rechts boven in net op de scheiding van de kop en het onderblok
510 E DT F3 ---> staat aan de rechter kant op de cilinderkop in het midden
508 E 6015 T3 ---> staat aan de rechter kant op het onderblok achter de brandstof pomp
C 31 D ---> staat aan de linker kant op het onderblok achter de dynamo
Het carter zit vast met met 1/2" boutjes en de tuimelaars hebben een normaal contramoertje
Wie weet zeggen deze nummers je wat.