David Brown 950 - Olie verbruik/ blauwe rook

Hallo,
Heb vorig jaar een db 950 aangekocht die blauw rookte en olie verbruikt.
Als je er een uur mee reed was je volledig in olie spetters die vanuit de uitlaat kwamen.

Heb deze winter de cullas gedemonteerd en binnen gebracht voor revisie.
Ze hebben hem gevlakt, nieuwe kleppen en klepsteelgeleiders geplaatst.
Dus ook de kleppen geslepen. De klepsteeldichtingen zijn ook vernieuwd.

Toen ik hem terug opstartte was het beter, maar het is nooit volledig weggeweest.
Heb hem deze zomer paar keer paar dagen intensief gebruikt om gras te hooien.

Maar nu is het terug veel erger. Hij rookt enorm, er komt olie uit de uitlaat alsook soms vuurspetters als je teveel gas geeft.

Heeft er iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Of wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Ik dacht eerst dat het kwam van de mazoutpomp in de veronderstelling dat de motor te rijk draait, maar ik zie nu ook dat het oliepeil van de motor daalt. Dus het is dan toch waarschijnlijk niet de pomp.

Mvg,
Dimitri
Dimitrid

Reacties

Inter644fan
Wat denk je van zuigerveren? Vuur spetters is koolaanslag dat verbrand word.
+1
goeiedag eem
Voor bijna 100%zeker is je motor aan een revisie toe, dus nieuwe zuigers en bussen en pak dan ook gelijk de krukas lagers mee de kop heb je al gehad maar sls er zoveel olie mee komt kun je die ook weer helemaal schoonmaken kwa klep afdichtingen
+1
Inter644fan
Klopt Wat hier boven gezegd word. Zeker nieuwe zuigers en bussen. Ga niet tobben met alleen zuigerveren.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 950 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!