845 of 956?

Wat zou jij kiezen, of wat vind jij beter?
argumenten graag. en laten we even zeggen dat ze allebei 90 pk zijn, want daar doe ik het niet voor.

Deel dit topic

Reacties

HOOIJMAN
845 is 85 pk en een 956 95 ze pleuren allebei meer maar ik zou voor de 956 gaan voor de lekkere 6 cilinder grom jij wil er toch alleen mee hobbyen ?? en tt doen??
redpower
Jaa idd, maar ook wat werk thuis, voeren, mesten, cultiveren.
de reden dat ik geen 14 koop is dak hem niet kan temme. gewoon geen machines die groot zat zijn, en dat wil ik niet, daarom is een 956 het uiterste limiet eigenlijk.
en ja 6 chil is mooier, maar die draaicirkel is ook weer groter.
county1124driver
Wattan? gaat de 856 weg? voor trekkrtrek. moej zien welke klasse je komt. 956 zit idd stuk lekkerder geluud an. maar ook 2 cilinders extra. dus meer slijtage
Slijt een inter dan 😛

ik bedoel, hoeveel uur wil je wel niet maken voordat motor stuk loopt.. is bij mij weten niet binnen de 12000 uur.
HOOIJMAN
Nee 12000 draait ie makkelijk en ook nog veel meer
redpower
Jaa, dat zijden ze bij de 856 ook
220 uur en 2x kapot balen man
ford8630power
Ja, een inter is ook maar een trekker, onze lekt soms ook wel en er gaat ook wel is wat kapot aan
Ai, das mooi kloten ja..
soms heb je dr van die pech gevallen tussen zitten he 😉
redpower
Idd, daarom geet ie denk ik weg
HOOIJMAN
Wel zun schoene beware voor op andere heee
johndeere6910
Ik zou de 956 doen dikke 6 cil
girtjuh1455
Doe mij maar een 956 😄
peer
Doe mij maar 956:) lkkr 6 cilinders kan net iets meer als een 845
wiegehts
Ik zou een 956 doen het trekt beter en loopt rustiger over straat etc. natuurlijk zijn beide best trekekrs
redpower
Ah het eerste goede argument. door wiegehts, rustiger op straat ja? omdat ie langer is?
kheb nu nogal een springbeer, mss ook doo rde xm 108 maja 😛
650 staat wel woester onder een 8 dan onder een 9
sikuman
Door langer en zwaarder rijd een 6 cilinder beter .
1046
4 of 6 cilinder maakt kwa slijtage niks uit, de mijne heeft al bijna 17000 gedraaid en nog nooit open geweest, 6 cil is wel taaier en kan langer doorgaan, nadeel is de langere draaicirkel , is afhankelijk wat je er mee gaat doen, doe je veel maaien is weer een 4 cil makkelijker
FENDTfarmer
Wat een duidelijke woorden weer van 1046 😛
1046
Spreek uit ervaring
956xlpower
845 pakken, doet niet veel onder voor een 956 spreek uit ervaring. Nadeel van 845 is lichtere achteras of de lagers in ieders geval. Daarom hebben we een 956, zeker met grote mesttanks of kippers dan rij je de lagers van een 845 kapot en een 956 niet.
FENDTfarmer
En die heb jij veul! 😉
redpower
Ja, mensen met ervaring zijn goud waard.

naj wat werkzaamheden:
*12 tt wedstrijden
*beetje rondtoeren in de zomer.
*iedere dag mee naar school (16 km)
*hooien, maar das pas voglende seizoen aan de orde, met een 7.20 hooier.
*wijdeslepen 20 ha
* mss stront rijden met 10 kuubse strooier
* voeren met 15 kuubse mengwagen
*ploegen met 4schaar
*cultiveren met vaste en triltand, zon 40 ha per jaar
diepwoelen, da kan met een 9 wel, met een 8 niet.
hij maakt zon 300 a 350 uur per jaar, en dat is mss nog iets meer.
1046
Dat valt wel mee met die ervaring van jou
redpower
@karel: ja dat is een zware overweging, de 8 is de zwaarste uit een lichte serie, de 9 de lichtste van een zware serie, en die rijd je dus niet kapot. maarja een inter gaat nooit kapot(werd gezegd)
1046
Je kan alles kapot krijge, ligt er aan hoe je er mee omgaat
956xlpower
Maar 4 schaar ploeg op lichte grond kan een 845 ook wel.
me
Als ik je werkzaamheden bekijk zou ik voor een 845 gaan sterk zat .. kerel waar ik ben geweest haalde eht gras mee van het land met een taarup 1030 daar leggen de hooijmans een 946 ook voor stil alst moet .. 10 kubs strooier is niets .. 10 ton is anders .. en diepwoelen tsja ..
me
Wentelploeg beurt die denk ik niet .. rondgaand is eitje
956xlpower
Ken er eentje die met 845 4wd met kverneland 4 schaar wentel ploegt hoor. Dan moet het nie te zware grond zijn. Maar de onze was een 845 2wd had met een 3 schaar helemaal geen moeite.
ford8630power
En dan het brandstofverbruik he, naar school rijden kun je beter met zon 4 cilinder, zuipt veel minder
me
Hier met 6820 4 schaar op normale grond opbeuren en opshiften met ton gewicht voorin toch nog best licht .. denk dat onze hem wel kan beuren maar uit de grond in het land niet
sikuman
Dan maar geen brede hoge banden er onder .
want in dat fimpje van een tijdje terug kon goed hoeren dat de bak niet lekker liep.
de voorloop was verkeerd .
en daar zitten wel veel mee.
me
Best licht maar erg goed mee te werken ook op het nattere land niet zo pretje met 845 denk ik .. met rem haaks om en dan terug ofzo ?
redpower
Karel: mijn 856 trekt die ploeg ook hendig, maar het hefvermogen is een probleem, met de 956 toen werd ook met dezlefde ploeg als nu geploegd, die kreeg hem net omhoog. mn 856 10 cm, toen hield het op.

@sikuman, ja dat was de voorloop ja, ik had andere banden gevonden, maar een maat van me kaapte ze net voor mn neus weg.
956xlpower
NEt omhoog? Was de hydrauliekpomp versleten, een 956 tilt iets op de 5 ton zonder hefcilinders. Je maakt me niet wijs dat ie dan geen 4 schaar ploeg optilt.
sikuman
Heb een vraagje voor de kenners.
past 20.8 38 achter en dan 16.9.24 voor is dat de goede voorloop voor een case?
1046
Sikuman,vraag het de dealer , die kan je et beste et verhaal vertelle,hier zegt iedereen wat, wat ie denkt wat goed is, en dat is allemaal verschillend
1046
Waar tilt ie 5 ton ?????op de kogel , maar nie 2,5 meter achter de kogel
sikuman
Volgens mijn berekening moet het kunnen .
net zoals 600 65 38 achter en dan 13.6.28 voor .
ben met een andere trekker bezig en wil weten of de banden omkonden naar de 1056
956xlpower
Nou een 4 schaar of een lemken smaragd maakt in lengte ook niet alles uit. Met een smaragd heeft de onze anders weinig moeite mee. Onze vroegere loonwerker hing achter een 1056 een 8 rijer monosem maiszaaimachine ook erg zwaar, maar zaaide er wel mee.
JDfanAlex
Sander, khoorde net van martijn dat jouw 856 dr boven op een berg mee ophield, en achteruit weggesleept moest worden.
als ik jouw was zal ik toch maar aan een ander merk denken.
1046
Renault zeker????whahahahahaha
956xlpower
Jdfanalex hij hield er bovenop een berg mee op, dat merk waar jij aan denkt houd er onder aan de berg al mee op haha.
JDfanAlex
Of john deere, marco.

maar een john deere weet van geen ophouden, dus tja.
redpower
Jdfan alex, welke martijn?
en ja zo was het ja, op de maandag met carnaval, twas net een optocht

&karel, ja die 9 niet maar 'net' maar makkelijk ging het ook niet. tis een opal 160 he, best een hele ploeg.
JDfanAlex
Jouw broer misschien??
redpower
En wie ben jij dan ?
JDfanAlex
Alex, ik zat vorig blok bij martijn in de groep
redpower
Oooh, heb je msn?
MaartenMandemaker
Jd weet van geen ophouden?
JDfanAlex
@redpower: ja, alexverlaan1@hotmail.com

@maarten: nee, tis groen en geel ent gaat maar door......
956xlpower
Een JD gazonmaaier? is ie goed Alex?
MaartenMandemaker
Haha, nou vandaag is het tegendeel weer bewezen
JDfanAlex
Nee ):
redpower
Hee niet offtopic mensen 😃
maar ik denk dat ik wel weet wat het word, maar het ligt natuurlijk ook aan de trekkers die er zijn. kheb al een mooei 9 gezien, maar ook 2 8én.
dus mss rijd ik toch nog tegen je karel
HOOIJMAN
Whah jaja en je hebt die bak toch losgetrokken zelf?? misschien wat over ut hoofd gezien ect....
956xlpower
Ja nou met allebei kun je tegen mij rijden, zou wel mooi zijn anders moet ik weer een jaar wachten op een nieuwe concurrent.
redpower
Nehoor, want er rijd wel degelijk een 856 mee in loosbroek, die er beter uitziet dan de jouwe en de meine bij elkaar 😛
hooijman, het zou kunnen maar we weten het niet.
956xlpower
Nou ik hoop dat ik daar mee mag doen, ik heb nog geen reactie gehad van inschrijving, dus niet eens zeker dat ik die kant op kom.
redpower
Oh das mooi kut, maar ik heb er ook nog nisk van gheurd, kzal is op de site kieke
eddyscania
Ik denk zo aan je foto's te zien, gaat redpower voor een 956....................
redpower
Hoe dat zo eddy?:D
HekmanCase
Ik zou 845 doen en dan moet je voor Xl PLUS gaan,
kleinere draai cirkel,gesycroniseerd, 40 bak, enz,

en als je zo op internet kijkt onder 956 is alles afgetrapt of versleten.

komt mischien omdat we zelf ook een 845 xl plus hebben maarja
HOOIJMAN
956 is ook gesynchroniseerd.. en is ook wel met 40 bak
interbasje
Onze tilt een 3m smaragd + zaaibak ook op, moet wel wa gewicht voorop, maar een 845 is fijner ivm kleinere draaicirkel, 956 is een lange slag 6 pitter, blijven lang doortrekke die dinge
HOOIJMAN
845 heeft zelde slag als 956 alleen omdat ut de 956 6 pitter is is ie toch taaier
jan arie broere
Zou voor de 6 cilinder gaan niet, die is niet klein te krijgen.
case991
Hij zuipt alleen ietsie meer maar as da nie uitmaakt souk 956 doen. alles is klein te krijge hor:D 24 zware bale tegen een steile viaduct voel je goed maar wordt ie wel lekker wakker van
1046
En dan praat ie lekker
case991
Whaha ja vooral as je een lek in je uitlaat heb. ma se bent wel taai we krege et motertje nie kapot
HOOIJMAN
Alles is klein te krijge hahah en ut snelst met de stopknop maar op een andere manier kank ut ook wel vrij vlot hoor haha
case991
Ja as ik an de vorkant ga duwe staat ie so stil jah:P
HOOIJMAN
Whaha trek maar is an de stopknop moej is zien hoe snel ie dan gaat staan hahaha
956xlpower
Hooijman 845 heeft langere slag, heeft zelfde slag als een 1455, heb genoeg ervaring op 845 en 956, nou met door trekken doet die 4 cilinder niet veel onder voor die 6 van een 956. En @hekmancase, schrap die case maar, je lult dom, alles afgetrapt 956 wombat zeg dan nix

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
74
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
2