International 1255 - Koppeling identiek aan International 1246?
Vaststellingen:
- 1255 zonder vloeistofkoppeling (Heb begrepen dat deze ook mét geproduceerd zijn.)
- Keerring tussen motor en de ruimte waarin de koppeling zit is steenhard. Hierlangs lekte motorolie naar de koppeling. Wat het slippen veroorzaakte.
- Vliegwiellager zit vast en is ingelopen in de PTO-as. As wordt afgedraaid en een nieuwe bus op gezet om terug naar originele diameter te brengen.
Vragen:
1. Iemand vertelde me dat in de Int. 1246 dezelfde koppeling gebruikt is. Klopt dit?
2. We denken eraan om de drukgroep te demonteren. Disc eruit te halen en deze droog te branden met een vlam. Iemand hiermee ervaring?
3. Indien de we een nieuwe disc (of de droog gestookte) weer in de oude drukgroep monteren, levert de drukgroep dan nog voldoende koppeldruk? Te riskeren of altijd nieuwe drukgroep nemen?
Alvast bedankt!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1255 en hebben de trefwoorden koppeling en international 1246 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ook zou je Vekoma ( meende ik ) kunnen raadplegen voor eventueel ruil of reparatie , zelf beginnen met vette platen weer schoonmaken kan misschien , maar zelf zou ik het afraden .
Een koppeling is me te veel werk ; als het niet zou lukken ,en je 2 keer de trekker moet splitsen
Dit Luk nummer geeft alleen aan dat het onderdeel voor de 1255-1256 en de 1455 is
Zit er inmiddels al weer 3000 uren in.
Drukgroep/lagers en vingers zijn vaak eerder versleten dan de plaat.
Die zou ik misschien nog wel eerder vervangen dan de plaat.
Maar als je voor zekerheid wilt gaan, alles nieuw.