Illustratie van:

International 1255 - Koppeling identiek aan International 1246?

Heb een International 1255 in twee, omdat de koppeling doorslipte zodra er wat gewicht aan de trekker hing.

Vaststellingen:
- 1255 zonder vloeistofkoppeling (Heb begrepen dat deze ook mét geproduceerd zijn.)
- Keerring tussen motor en de ruimte waarin de koppeling zit is steenhard. Hierlangs lekte motorolie naar de koppeling. Wat het slippen veroorzaakte.
- Vliegwiellager zit vast en is ingelopen in de PTO-as. As wordt afgedraaid en een nieuwe bus op gezet om terug naar originele diameter te brengen.

Vragen:
1. Iemand vertelde me dat in de Int. 1246 dezelfde koppeling gebruikt is. Klopt dit?
2. We denken eraan om de drukgroep te demonteren. Disc eruit te halen en deze droog te branden met een vlam. Iemand hiermee ervaring?
3. Indien de we een nieuwe disc (of de droog gestookte) weer in de oude drukgroep monteren, levert de drukgroep dan nog voldoende koppeldruk? Te riskeren of altijd nieuwe drukgroep nemen?

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

+1
RobVolvo
Persoonlijk zeg ik; bijt even door de zure appel en doe alles er nieuw in, dus ook het druklager. Weet je zeker dat je weer jaren kan rijden, mits goed gemonteerd en met juist gebruik. Klemt de voeringplaat tegen het vliegwiel bij deze trekkers? Dan moet je ook het vliegwiel afdraaien zodat je weer een mooi vlak oppervlak hebt, of bij een frictieboer zoals Vekoma om een ruil vliegwiel vragen.
basia
Als je dit LUK 1964058C2 ingoogeld , krijg je een koppeling ; maar ik zie alleen voor de 55 serie .
Ook zou je Vekoma ( meende ik ) kunnen raadplegen voor eventueel ruil of reparatie , zelf beginnen met vette platen weer schoonmaken kan misschien , maar zelf zou ik het afraden .
Een koppeling is me te veel werk ; als het niet zou lukken ,en je 2 keer de trekker moet splitsen

Dit Luk nummer geeft alleen aan dat het onderdeel voor de 1255-1256 en de 1455 is
+3
InsaneNL
Breng de complete koppeling + vliegwiel gewoon naar vekoma of een ander bedrijf dat koppelingen reviseert bij jou in de buurt. Ik heb van winter de koppeling van mijn deutz 7506 klaar laten maken, nieuwe voeringsplaten, drukgroep gereviseerd en afgesteld, vliegwiel gevlakt, oftewel alles gewoon weer goed. Koste in totaal iets van 3 of 400, kan je niet voor lopen kutten en het risico nemen dat je de boel nog een keer los kan halen omdat het toch niet goed is. Als je ze belt kunnen ze je van tevoren vast wel vertellen met wat voor kosten je rekening moet houden voor jou trekker
stephan-inter
Idd zoals anderen vertellen. Breng je complete koppeling naar vekoma en laat je door hun adviseren
ValtraStisch
Heb wel eens een vette plaat met de brander warm gefikt.
Zit er inmiddels al weer 3000 uren in.
Drukgroep/lagers en vingers zijn vaak eerder versleten dan de plaat.
Die zou ik misschien nog wel eerder vervangen dan de plaat.
Maar als je voor zekerheid wilt gaan, alles nieuw.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1255 en hebben de trefwoorden koppeling en international 1246 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0