Illustratie van:

Case International 956 XL - Opties inbouwen hydraulische koppeling bekrachtiger

Beste leden,

Sinds kort bezig met het opbouwen van een voorlader op onze 956XL. Voorlader betreft een Stoll met elektronische bediening. Dit ventielenblok heeft aansluitingen;
P (pers), T (tank), P1 (doorvoerleiding). De bedoeling is om de olietoevoer achter het filter door te halen, de pompzijde aan P, T aan tank en P1 aan het doorlopende stuk afgekapte olieleiding aan te sluiten. Hierdoor krijgt de voorlader prioriteit op de hef en de ventielen.
Nu zit ik met het volgende. Voor de koppelingsbekrachtiger heb ik een Northman 6/3 elektrisch ventiel volgens onderstaande schema.
northmanfp.com/SWH-G02.html/
Nu wil ik deze aansluiten op het systeem van de trekker, en dat deze eigenlijk ook prioriteit heeft, met het oog op het gebruik tijdens het rijden etc. Alleen is deze naar mijn idee niet in lijn met de toevoer van de perslijding te zetten.
Heeft iemand tips hoe dit te kunnen laten werken, en mogelijk welke componenten extra benodigd zijn?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Niels_D
Heb er verder geen verstand van maar zou je 'm niet kunnen aansluiten op de pomp/circuit van de stuurbekrachtiging? Als ik zoek op 956 XL onderdelen lijkt deze iig een tandem pomp te hebben.
+2
jammermaarhelaas
@Niels_D

Ik zou hem nooit op het stuurbekrachtigings-circuit aansluiten. Reden is het feit dat je ten alle tijde goed moet kunnen sturen, en hier om die reden geen andere verbruikers bij op moet zetten.
Je zou maar op de straat (of erf) rijden en koppeling en stuur tegelijk moeten bedienen om een ongeluk te voorkomen, of een ongeluk maken omdat je stuur het ineens niet meer voldoende doet.
redeagle14
@Koiter bij Kramp bestel je de VRF0605 hiermee tak je 1,5 L/m af van de stuur pomp dit circuit zet je op 18-20 Bar, en met een 3/2 ventiel en een smoorterugslagklep bedien je de koppeling.
Koiter
@redeagle14 Zou je dit kunnen toelichten? Ik maak gebruik van een dw cilinder voor de het bekrachtigen van de koppeling, lijkt me dan niet dat ik met een 3/2 ventiel dat ga bereiken. En hoe wordt de smoorterugslagklep bedoeld?
redeagle14
@Koiter altijd met een ew cilinder werken. Die klep zorgt er voor dat de koppeling snel wordt ingedrukt en weer rustig opkomt.
jammermaarhelaas
@redeagle14

Wat voor maat cilinder zou je adviseren? Dan met name de zuiger diameter?
redeagle14
@jammermaarhelaas ik zou een Max. Van 25 aan houden liever kleiner.
Koiter
@redeagle14 dit is een bestaand systeem komende van een 956xl met herder maaiarm. Hier kwam de oliestroom vandaan. Wat zijn de mogelijkheden met een dw cilinder? Slaglengte is iets van 15cm en stangdiameter 25 a 30. Zo is de terugslag middels een smoorventiel die er bij zit in te stellen lijkt me
redeagle14
@Koiter ik ken het alleen met een ew cilinder met een 3/2 ventiel op lage druk. Is ook het eenvoudigst met olie toevoer.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 956 XL en hebben de trefwoorden olie en hydrauliek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN