Powermix John Deere 8335 R

John Deere 8R blijkt zuiniger dan velen hadden verwacht!

In de Profi 11-2011 staat de trekkertest van de John Deere 8335R, die een Powermix waarde heeft van 260g/kWh, ZONDER AD BLUE.

De Fendt 936 zonder Ad Blue had nog een Powermix waarde van 261 g/kWh met de oude emissie-eisen.

zie het overzicht van de fendt in onderstaande link:

Ook New Holland adverteert met zeer zuinige tractoren, terwijl de T7.270 ook een Powermix waarde van 261g/kWh heeft, waar dan de AdBlue nog bijkomt.

agriculture.newholland.com/uk/en/…

Deel dit topic

Reacties

Rene2506
Wat een slecht artikel..

blijkt zuiniger als verwacht...is dat geen sluip reclame, en met zulke teksten....

zullen wel meer testen zijn dat de johndeere met de EGR wat meer gebruikt dan.

john deere beschermt de ozonlaag 😃
johnd-ts
Powermix is toch wel een goede algehele test...
Rene2506
Ik bedoel niet de test, maar hier wordt wat geschreven met links naar achtergrond informatie als 'basis' terwijl de geroepen 'blijkt zuiniger als verwacht' gewoon een statement is van de TS.
JDfanAlex
@Rene2506 dit was niet bedoeld als sluikreclame, maar om een discussie op gang te krijgen. het laatste is inderdaad een statement van mij, gebaseerd op verschillende discussies hierover.
Rene2506
Sinds de tier normen er zijn, zijn alle trekkers meer gasolie gaan gebruiken om de Nox te reduceren, voor de tier 3 was hier 10-15% extra brandstof voor nodig.

de instellingen van de motor zijn dankzij de teir normen dus niet ideaal afgesteld, maar zo ''milieu vriendelijk'' mogelijk met kunstmatige einverbranding etc.

Dankzij Addblue kunnen de motoren weer doen waar ze voor gemaakt zijn. maximaal vermogen met zo min mogelijk brandstof, omdat de addbleu het extern oplost.

het EGR van johndeere recirculeert uitlaat gassen om deze opnieuw te verbranden, dus daarvoor ben je meer brandstof nodig. en is eingelijk nog steeds een oude teir 3 motor met tier nog meer verbuik dan tier 3 vanwege de extra uitlaat gassen die je oneffiecient verbrand
WimBe
@Rene2506

Volgens het bovenstaand verbruik valt dat dus heel erg hard mee 😉
RobinBos
@Rene2506

Blijkbaar kunnen motoren zonder ad-blue heel goed maximaal vermogen leveren met zo min mogelijk brandstof 😉
Was mij al wel een tijdje duidelijk eigenlijk.
Mengeledriver
Fendt 828 245 g/kwh....... Komt nog een heel klein beetje bij voor Ad Blue, denk 4 tot 5%.

Die 936 is "geknepen" en doordat de Ad Blue bij dat type nog ontbreekt verbruikt hij dus meer. Puur om beter te verbranden. De nieuwe 900 met Ad Blue is dus ook weer zuiniger.
RobinBos
@Mengeledriver

22g/kwh om precies te zijn 😉
en dat is bijna 7% volgens de DLG
Rene2506
@robin bos en wimBe.

ik zie geen test boven in staan, jij wel? alleen 2 artikels over fendt en new holland, niks van een johndeere.

ik kan ook wel schrijven dat er iets is getest, maar ik zie geen bewijs.
verder ben je de Adbleu niet nodig om minder brandstof te gebruiken maar om aan de Emissie eisen te voldoen.
verder mag je het wel of niet van mij aannemen wat ik hier boven heb geschreven, maar dat zijn de law of physics zeg maar.
en trouwens al die testen..wat denk je hoe ze het gedaan hebben met de bleumotion en greenline (vag auto's). die zijn ook gewoon gemanipuleerd met de tests, want no way dat die dingen 1 op 33 halen.

zoals mengeledriver ook schrijft..je bent dat extra brandstof nodig...Punt
WimBe
@Rene2506

Quote:
law of physics

Nee joh, daar snap ik niets van.... 😉 Maar goed je hebt idd een punt dat het hierboven NIET staat. Nu ga ik zelf eens zoeken 😉
RobinBos
@Rene2506

goed verhaal, lekker kort 😉

Die extra brandstof ben je niet nodig...Punt.

Je hoeft me verder ook niet te geloven ofzo, ik probeer er ook niemand van te overtuigen, maar dat is slechts mijn eigen ervaring. Ik ga voor mezelf verder liever uit van mijn eigen ervaringen dan van jouw verhaaltje, vindt ik persoonlijk toch een stukje betrouwbaarder.
Mengeledriver
@RobinBos

Quote:
22g/kwh om precies te zijn
en dat is bijna 7% volgens de DLG

?
RobinBos
@Mengeledriver

dus?
jij bent nog korter van stof dan je collega 😉
dlg-test.de/pbdocs/traktoren/…
alstublieft
Mengeledriver
Je zit zelf niet zo in het Ad Blue gebeuren blijkt wel.
Voor de kosten kijk je puur naar het diesel verbruik en tel je daar een paar procent bij op voor de Ad Blue.
Hij gebruikt wel meer, maar Ad blue kost de helf van wat diesel kost. Of was je dat vergeten?
1455ihpowerzz
@rene2506: I agree!! met wat je zegt!
RobinBos
@Mengeledriver

ja dus?

jij weet het niet allemaal precies, dus ik dacht, laat ik je aanvullen. prima toch? of mag dat niet?
Mengeledriver
Maar je snapt toch dat je 10 liter Ad Blue weg kunt strepen tegen 5 liter diesel?
Dus dan is aan't einde van de streep de 828 weer zuiniger als de JD. Bij de 828 gaat er 10% Ad Blue bij (maximaal).
Dus da's (in kosten) zo'n 5% brandstof. Dus kun je aannemen dat je het pure dieselverbruik x 1,05 kunt nemen als het doorsnee gebruik. Staat ook wel in meerdere vakbladen beschreven hoe dat werkt.
maartendankers
@Mengeledriver

Appels met peren vergelijken ben je nu aan het doen he, een 828 met een 8335R. Dat is een heel groot verschil.
Mengeledriver
Jep, des te groter de motor, des te beter hij kan presteren. (bij dieselmotoren) Maar dat voordeel zal ik door de vingers zien 😃
RobinBos
@Mengeledriver

daar heb ik het toch niet over?

en als je dan zo'n vergelijking maakt, doe het dan goed, dit lijkt helemaal nergens op. volgens die tests is de fendt absoluut niet zuiniger zoals je beweert. dat hij minder kost in verbruik is afhankelijk van de huidige prijzen.

Die new holland heeft anders een stuk minder ad-blue nodig
Rene2506
@Robin Bos...

Die extra brandstof ben je niet nodig, maar ben je wel nodig om aan de emissie eis te voldoen..

koop een addbleu trekker, haal een technische man die een beetje handig is met omzeilen en je hebt een basic diesel die gemaakt is om te performen waar hij voor bedoelt is..
met zo min mogelijk brandstof.

koop een Johndeere, las die klep dicht en laat het motormanagment compleet aanpassen zodat hij doet waar hij voor gemaakt is en je hebt een basic diesel.

als je het niet snapt hoe het werkt moet je misschien een beetje boeken gaan lezen over de werking van het reduceren van Nox. en dat eigen ervaring verhaal...rijd je op dit moment met een tier 4 machine?? of heb je daar vergelijk mee?
RobinBos
@Rene2506

ja, vier stuks, waarvan 2 met en 2 zonder adblue, één van de twee met staat op dit moment in de schuur, omdat hij veel te veel verbruikt (zowel te veel diesel als te veel adblue), de andere (blauwe) loopt nog gewoon buiten, met een acceptabel verbruik, maar de ervaring hier blijft dat zonder adblue minder kost per draaiuur.
Rene2506
Als hij in de schuur staat, kun je hem beter naar de dealer brengen, dan is er zeker wat mis mee.
en vergelijk je nu tier 3 tegen 4 of algemeen tegen 4?
wat voor tractoren zijn het?

je hebt fendt in je avatar staan, en het brandstof verbruik wat hun noemen klopt gewoon niet met de praktijk (tier 3)
RobinBos
Ik vergelijk tier4 met tier4, zoals ik al zei, 4 motoren die zouden moeten voldoen aan tier4. De fendt komt er ook hier niet best vanaf. Het behalen van de tier norm twijfel ik overigens ook al jaren aan bij fendt, maar dat zal mij verder een zorg zijn.
Rene2506
Welk type tier 4 vergelijk je met welk type? JD vs fendt?
JDfanAlex
@Rene2506 het klopt dat er geen artikel bijstaat. Dit komt uit Profi 11-2011, vorige week verschenen. ik verwacht deze test december/ januari in de TREKKER.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
1