Hallo iedereen,
Ik heb een vraag voor de menige John Deere-kenners onder jullie.
Al enkele jaren doe ik mee aan Tractorpulling met enkele jd's.
Hieronder een JD4440, 6466T-blok, 2wd.
Deze weegt leeg juist 5500kg met mij erbij!
Deze trekker was de vorige jaren heel sterk en altijd bovenaan het klassement te vinden. Hij reed gewoon in de standaardreeks hier in België met de lijnpomp helemaal open. Ik schat zijn vermogen op een 250pk en dit in een 5500kg-klasse.
Nu heb ik het laatste jaar nogal wat last, ik krijg mijn vermogen niet meer overgezet naar de grond...
De trekker ligt op michelins 650/65R38 met 1-2cm profiel en heeft geen 4wd.
Nu vraag ik dus aan jullie of jullie mij zouden kunnen helpen om het probleem op te lossen!
Is het eventueel mogelijk om hier een zelfbouw 4x4 onder te bouwen? want moest dit kunnen dan zou mijn probleem van de baan zijn! Zoja, wat is noodzakkelijk, welke aanpassingen aan de versnellingsbak, ... , kostprijs?
Ik heb hiernaast ook nog een andere vraag, kennen jullie een type van Jd (4000-serie) die de 6466T motor heeft, dus 7,6l+turbo PLUS een mech. 4x4 en die helemaal leeg (eventueel met enkele aanpassing) ongeveer 5400kg kan wegen? Liefst een Quadrange-bak!!
Iets op het idee van een 4240s... Heeft JD zo nog iets?
Bedankt voor jullie info en ik hoop geholpen te worden!
Bij "leesmeer" zien jullie een foto van mijn huidige 4440!
Skure
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zit je al in de hoogste vernelling dan?
banden op 0.5 bar
Ik trek in B3-B4, dit is natuurlijk niet de hoogste versnelling maar hoger lukt het niet... Ik heb banden al gevarieerd van 350gr tot 800gr...
Niks helpt...
dus je concurenten hebben ook niet stil gezeten en zijn nu beter dan jou...
ik zie het hier in onze regio ook wel de mannen die vroeger bij de top reden eindigen momenteel nog net binnen de top 10 als ze geluk hebben. en waarom... omdat de rest dus ook niet gek is en ook steeds wijzer worden.
maar 4wd is geen optie lijkt mij, ik weet uit ervaring dat je met 2wd net zo ver of verder kunt komen dan 4wd want t kan je helpen maar ook gruwelijk tegen werken...
en grotereplunjers in de pomp te steken en de vomp vervroegen 350pk+ is dan geen probleem dan houd hij het wel in de c3
Daar zit zeker een punt in... maar toch valt het me op dat het minder lukt... Ik reed vroeger veel gemakkelijker een fullpull en nu begint hij vroeger te patineren...
Die jongens wegen wss stukken boven de 6000kg e, net zoals de 4240S...
Toch beter dan op dit moment... raar maar waar!
Ik heb wel eens gezien dat ze van een synchrorange een 4wd gemaakt hadden. Ergens bij het bovenste deksel hadden ze een rare uitstulping naar boven zitten. Het verdiende niet de schoonheidsprijs.
Heb je hier een contactpersoon of foto van?
Hier bij ons rijden ze zelf in de 4500kg met zulke beesten... maar er moet wel een restrictor in geplaatst worden...
helaas. Ik zag hem toen op ebay te koop staan in de vs, maar dat is al wat jaren geleden. Maar die oplossing wordt je echt niet blij van, ik zou daar echt niet aan beginnen.
Een 4240S zou een goede optie zijn. Naar mijn weten is een 4350 nagenoeg gelijk, maar daar kan tractorliefhebber of tomvb je misschien meer over vertellen.
Een kameraad van mij heeft een 4240S maar die weegt toch een dikke 6000kg zonder gewichten... Waar moet ik die 500kg dan nog gaan afhalen...