Ik vroeg me net af na het lezen van de nieuwe T&W hoe het eigenlijk zit met het rijden met een rijpedaal..
Wordt daarbij het laagst(minste brandstof verbruikende) toerental automatisch ingesteld?
En als je bijvoorbeeld 50 km/h rijd op een weg met een bepaald motortoerental, geeft de trekker dan zelf gas bij als je het rijpedaal in de zelfde stand houd, maar je rijdt bijvoorbeeld bij een heuvel omhoog?
Misschien wat moeilijk uitgelegd..
Bij voorbaat dank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(positief bedoeld )
nu is het, hoe verder het pedaal in duwen, hoe meer snelheid, de trekker regeld dan idd zelf de toeren
in de trekker kon je ook lezen dat de puma 5 erschillende mogelijkheden tot rijden heeft, erg goed uitgewerkt, ik denk dat dat de nieuwe bestseller van case word
dan geef je met de voet volgas en dan draaid hij ook volgas met optrekken en als hij op snelheid is dan laat hij het toeren tal zakken en blijf hij op zijn topsnalheid en als je een berg opgaat dan gaat hij weer meer gas geven om maar te proberen om op zijn top te blijfen
Ik vind die Puma cvt inderdaad een hele goede zet van case ih, gaat de goede kant weer op..
bij TMS regelt electronica toerental naar belasting en hoef je met voetgas niks bij te regelen
Bij Fendt is het brandstof besparen simpel; gas terug. Dat snapt toch iedereen? Dus kan iedereen met een Fendt ook zuinig rijden.
anders zit je ook maar te mokke dat ie bij elk heuveltje 10km/h langzamer gaat
geloof dat een mf vario ook dikke 50 rijd bij 1400 toere.. maar lijkt me ook dat ie dan gas bij geeft als het zwaar is...
anders zit je ook maar te mokke dat ie bij elk heuveltje 10km/h langzamer gaat
wat je hier zegt klopt dus niet!! als ik de 716 terug draai op 1300 toeren max, dan loopt ie 41, 1400 toeren loopt ie 44, en pas met 1600 toeren haalt ie de max snelheid van 50.5
nu zit de case puma cvx trouwens iets onder de fendt, 1550 dus, 50 toertjes minder hahah,
@hoekstraj: als je de trekker leest, kun je zien dat er een toeren begrenzer schuifje langs de handgasschuif zit, als je deze dus op 1600 zet, dan trekt de cvx met 1600 toeren op, en niet meteen naar 2100. lekker zuinig dus.
als ik de test van de puma 180 mag geloven is die 5% zuiniger dan gemiddeld, de cvx is nog zuiniger neem ik aan, ze zijn goed bezig dus!
ik heb er hoge verwachtingen van...
Ga je met de rijhendel rijden dan functioneert de rijpedaal gewoon als gaspedaal.