Goedemiddag,
Ik zit al een tijdje te kijken naar een Fendt Favorit 800 of 900 serie. Ben benieuwd wat de verschillen zijn tussen de modellen met de uitlaat op de motorkap en de modellen met de uitlaat en luchtfilter langs de cabinestijl.
Zijn er überhaupt verschillen of is het enkel en alleen het bouwjaar? Ik weet dat de eerste modellen alleen uitgerust waren met 40km/u bak en rond 1997 pas optie tot 50km/u hadden (als ik ‘t goed heb).
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 800 Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
44 versnellingen op 1 pook.
Alle generatie 1 900 serie zijn vario.
Alle (er zijn 1 of 2 uitzonderingen) 900 gen 1 vario hebben de uitlaat aan de kabine.
Alle 1e serie 800 met de 8 en 10 gaats vooras hebben de uitlaat in de motorkap.
De latere extra serie die de uitlaat langs de kabine hebben hebben ook de 12 gaats vooras.
Die serie is op aanvraag gemaakt nadat de productie al gestopt was voor een grote export order die niet totaal door gegaan is en zodoende op de gewone markt kwamen.
En tuurlijk zal er wel ergens een uitzondering lopen maar in grote lijnen is dit het onderscheid
De 816 van de eerste serie had geen intercooler, ook heeft de 816 als enige een kleinere vloeistofkoppeling en een roterende brandstofpomp net als de 818, de 822 en 824 hebben een lijnpomp. Behalve dan weer de derde serie met dikke vooras, die hebben allemaal een roterende pomp.
Verder heeft de hele 800 serie dezelfde motor, bak enz. Dat is bij de 900 serie vgm ook zo.
Ze kunnen allemaal 50 maar sommigen zijn elektronisch begrensd.