Illustratie van:

Fendt 800 Serie - Fendt Favorit 800/900 verschillende types en modellen

Goedemiddag,

Ik zit al een tijdje te kijken naar een Fendt Favorit 800 of 900 serie. Ben benieuwd wat de verschillen zijn tussen de modellen met de uitlaat op de motorkap en de modellen met de uitlaat en luchtfilter langs de cabinestijl.

Zijn er überhaupt verschillen of is het enkel en alleen het bouwjaar? Ik weet dat de eerste modellen alleen uitgerust waren met 40km/u bak en rond 1997 pas optie tot 50km/u hadden (als ik ‘t goed heb).

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Alle oude 800 series zijn turbo shift.
44 versnellingen op 1 pook.
Alle generatie 1 900 serie zijn vario.
Alle (er zijn 1 of 2 uitzonderingen) 900 gen 1 vario hebben de uitlaat aan de kabine.
Alle 1e serie 800 met de 8 en 10 gaats vooras hebben de uitlaat in de motorkap.
De latere extra serie die de uitlaat langs de kabine hebben hebben ook de 12 gaats vooras.
Die serie is op aanvraag gemaakt nadat de productie al gestopt was voor een grote export order die niet totaal door gegaan is en zodoende op de gewone markt kwamen.
En tuurlijk zal er wel ergens een uitzondering lopen maar in grote lijnen is dit het onderscheid
+1
Fendttrisixfan
En bij mijn weten kan iedere 800 50km/u, mits de juiste stuurdoos
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan in belgie mogen trekkers toch maar 40??
Dan heeft hij er misschien 1 gezien met een begrenzer op
fendt farmer309c
@Fendt926Driver in belgie zijn ze ook gewoon als 50 geleverd naar die max 40 werd toen niet gekeken, in tegendeel zijn ze in Frankrijk wel allemaal 40 maar dit kan de dealer zo aanpassen naar 50 was bij onze 818 die uit Frankrijk komt ook
+1
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver mogen maar 40 maar grotendeel rijd 50, meeste franse trekkers zijn begrensd
arnoud
@Fendttrisixfan ff aan de laptop en hij kan zo op 50, geen probleem
Fendttrisixfan
@arnoud niet allemaal
marco steyr
De eerste 800 serie had de uitlaat op de motorkap, met de komst van de 900 serie kreeg de 800 serie ook de uitlaat langs de cabine, de laatste 800 serie trekkers kun je herkennen aan de 12 gaats vooras met dikke eindvertraging (in plaats van de 10 gaats as op de 1e en 2e serie).

De 816 van de eerste serie had geen intercooler, ook heeft de 816 als enige een kleinere vloeistofkoppeling en een roterende brandstofpomp net als de 818, de 822 en 824 hebben een lijnpomp. Behalve dan weer de derde serie met dikke vooras, die hebben allemaal een roterende pomp.

Verder heeft de hele 800 serie dezelfde motor, bak enz. Dat is bij de 900 serie vgm ook zo.

Ze kunnen allemaal 50 maar sommigen zijn elektronisch begrensd.
unipower
@marco steyr Klopt niet, een klant van ons heeft een 824 met dikke vooras en daar zit ook een lijnpomp op 😉
Fendt926Driver
@marco steyr mijn 916 van bj 2000 heeft ook een roterende brandstofpomp
arnoud
@Fendt926Driver 916 is altijd roterende
Fendttrisixfan
@marco steyr 824 van de laatste serie had dikke p pomp
marco steyr
@Fendttrisixfan @unipower oh 824 wel dus, 822 niet
+2
Fendttrisixfan
@marco steyr nee 822 idd niet, maar 824 is nooit met rotatieve pomp gemaakt, het is maar de 822 die van de eerste modellen met lijnpomp was en bij de laatste rotatief

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 800 Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0