Deutz weetjes

Nog voor tractorfan vernieuwde had ik ook zo'n topic gemaakt en blijkbaar is die verloren gegaan bij het vernieuwen! Daarom e nieuwe èh 😛

Deel dit topic

Reacties

Malf
SAME Deutz-Fahr displays new kit at LAMMA 15-dec-2008 #448

Three new Deutz-Fahr products are due to make their first UK appearances at the LAMMA show on Jan 21st/22nd. First up, the Agrotron TTV 630 becomes the largest CVT tractor offering from the company, with its 194hp rated output capable of boosting up to 224hp. Next comes the four-cyl Agrotron 430, which joins the 410 and 420 in the 85-110hp power band. A number of transmissions are available for the 430, topping out with the 40F/40R box – Hi-Lo, Overspeed and hydraulic shuttle. Last of the LAMMA debutants are two new telehandler models, the Agrovector 40.8 and 40.9. These powershift machines have a max lift of 4,000kg and lift height of 8m and 9m respectively.
Malf
Die agrotron 430 boeit mij wel 😃, zou hier de vernieuwde ZF7100 transmissie gebruikt worden of toch de ZF7200. Een 2012 of 2013 4-pitter?
En dan die nieuwe verreikers: komen die nu uit eigen huis of hoe zit dat juist? Want van JLG komen ze volgens mij toch niet...
landbouw
Kzouw ni wete mor die ttv's zijn allemaal even mooi vooral de 630
rickjen
Die verreiker die op de agrovakbeurs stond die had een perkins motor beetje jammer 😄
RobDeutz104
Had toen vernomen dat de 430 de 2012 dcr motor zou zijn met de t7200 transmissie
Deutz-Power
En welke cabine??
RobDeutz104
Dtoen dacht ik dat het een m430 werd, maar nu weet ik het niet meer
Deutz-Power
Ja de M430 wordt het, staat op diverse site's... Dus ik neem aan dat die de voorkant van een K430 heeft en de achterkant van een M(600, 610, 620)...
Deutz-Power
En als ze er nou dezelfde motor indouwen als de Fendt 415...
RobDeutz104
Zal alleen wel de motor van een 430 zijn, en vooras van een m
Deutz-Power
En die Agrotron XL, wanneer komt die? Op de Agritechnica dit jaar?
Malf
Deutz wird in k?rze die M Baureihe durch zwei (m410 & m420) 4 -Zylinder Modelle erweitern.
4-Zylinder Deutz Common Rail mit AGREX und einer max. Leistung von 143 bzw. 158 PS
Der Radstand der wird sich gegen?ber der 6-Zylinder Modelle um 22,8 cm verk?rzen.
KHD Deutz-Fahr
@malf

Deutz-Fahr verreikers worden gebouwd bij JLG in Belgie. Eigen ontwerp is waarschijnlijk veel te duur.
Deutz-Power
Toch mysterieus hoe het nou zit met de M630(M430)...
RobDeutz104
Vind je M420 met 160 pk niet zat!
Deutz-Power
G**le trekker toch! Hopelijk krijgt die geen K cabine en wel standaard voor-as-vering!
Werd wel tijd dat er een keer kleine, sterke 6 bakken kwamen!
Zullen het nou dezelfde motoren zijn als in die Fendt 400 serie?
RobDeutz104
Daarom noemen ze het toch ook M! met tenminste normale Hydrauliek
RobDeutz104
En waarom moet een voorasvering standaard zijn dan? vind 50km/h belangrijker
Deutz-Power
Nou ik kan je er heel veel verhalen over vertellen wat ik nu dus niet ga doen...! Vind vering belangrijker dan 50km/u, omdat wij toch maar 40km/u rijden en 50km/u standaard is!
Dat je nog geen 60 of 65km/u zegt!?
Deutz-Power
En las net ook iets op een Duitse site over de Agrotron TTV 4?? 😃
RobDeutz104
Vind ik toch veel ste hard, gezien de huidige regelgeving
KHD Deutz-Fahr
@Deutzpower

50 km/h bak is veel belangrijker dan vooras vering. Als je het druk hebt kan je trekker niet hard genoeg lopen. Het moet natuurlijk wel verantwoord blijven 😃.

De agrotron K word gebouwd in Italie, de productie van die trekker hoort thuis in Lauingen.
De agrokid word tot mijn verwondering wel in Lauingen gebouwd met een Mitsubishi motor onder de kap, Deutz is op dit moment bezig met het ontwikkelen van kleinere motoren om deze te kunnen vervangen.
De agrolux word gebouwd in India, met Same motor.

De productie van de agrotron K moet terug naar Lauingen. Ontwerp cabine vind ik een beetje Deutz onwaardig, welke ...... haalt het in zijn kop om een airco unit boven de achteruit te hangen, je ziet geen hol meer, lekker slim, zal wel iemand van Same zich mee bemoeit hebben. En er moet een waardige opvolger komen voor de agrofarm. Eigenlijk een waardige opvolger voor de DX/agroprima, gewoon weer een eenvoudige boeren trekker.

Maar vergeleken met de agroplus, is de agrofarm wel meer een Deutz-Fahr product. Dat kan je aan een aantal details van de cabine zien. En de agroplus was veel te ligt gebouwd, er hebben er bij onze dealer heel wat gestaan met versnellingsbak/aandrijfas problemen.

Weg met de agrofarm, laat ze in Lauingen zelf maar een ontwerp maken. Dan heb ik weer vertrouwen in Deutz-Fahr.

Als Same, Deutz-Fahr niet had overgenomen, dan waren ze allang failliet (andersom ook, maar er was vast een ander bedrijf wat Deutz-Fahr had kunnen kopen, of ze hadden een doorstart kunnen maken). Sinds ze Deutz-Fahr technologie gebruiken, is hun marktaandeel groter geworden. Hoe zou dat toch komen?! omdat het werkelijk BAGGER en regelrechte TROEP was wat ze zelf in mekaar schroefden/lijmden.

Weg met de agrofarm, laat ze in Lauingen zelf maar een ontwerp maken. Dan heb ik weer vertrouwen in Deutz-Fahr.
hummy
Wat een lange verhalen KHD, Same is toch niet zo slecht?? kabine K had wel de agrotron cab mogen zijn, beetje groter zodat je meer zooi kwijt kunt, met de airco bovenin heb ik geen probleem. Mijn hond rijd toch het liefst met DX lekker achter de stoel, alleen moet ik er wel aan denken om haar er ook af te laten. zelf vind ik de K echt super gaan. Heb die gekocht en een agrotron 105 uit 2001 in geruild wat ook een makkelijke trekker was maar had echt een heel gevoelige koppeling waar een hoop mensen hier moeite mee hadden en een gast die hier voor stage was reed als een mongool zodat de hele transmissie van de ene op de andere dag verrot was {de lul}
RobDeutz104
Vind dat same helemaal nog niet zoveel troep maakte , natuurlijk zijn er ook probleemtrekkers geweest, maar hier is een loonwerker die ook met same trekkers makkelijk over de 10000 uur heen met niet teveel kosten, en als je naar de achterbrug van de ttv's kijkt, is ook een italiaans product, en mankeert er wat aan? niet naar mijn weten, en de eerste agrotronnen kwamen nog uit keulen en onder het Deutz bewindt, en waren die zo goed dan!
RobDeutz104
En of een k nu in Lauingen in elkaar geschroef wordt, of in treviglio, dat maakt toch echt niet uit!
RobDeutz104
En welk bedrijf had anders Deutz willen kopen? volgens mij hadden ze het merk Deutz dan gewoon laten verdwijnen!
KHD Deutz-Fahr
@hummy

Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die airco unit boven de achterruit, hebben gemonteerd, al het zicht, achter omhoog is weg. Ook zijn er een aantal lompe details, zoals toeren schakeling die de cabine stijl raakt, kruishendel die de versnelling in zijn twee raakt. De basis is een Deutz motor, en een verder alles ZF, dus daar kan niks aan kapot.
KHD Deutz-Fahr
@RobDeutz

Laatst stond er nog een akkerbouwer in de agrapower die 20000 euro aan reparaties, kwijt was aan een Same Silver. Agroplus modellen waren technisch slecht, (gebaseerd op de same dorado en silver) Differentieel, versnellingsbak kapot. Daar heeft onze dealer genoeg problemen mee gehad. Loonbedrijf bij ons in de buurt, doet veel werk in kassen, reed altijd Deutz smalspoor (smalspoor van Deutz is ook gebaseerd op Same), na twee van die Same modellen hadden ze er genoeg van, nu rijden ze met Fendt smalspoor.

Alleen de eerste TTV's hadden een Same achter brug, in 2003 toen generatie II uitkwam, was het weer een ZF.

Ja de eerste agrotron modellen waren slecht, maar dat is een beetje een open deur in trappen. Generatie I werd overhaast in de markt gezet in juni 1995, omdat KHD op het rand van een faillissement stond.

Of een agrotron K in Lauingen in mekaar word geschroefd of in Treviglo maakt wel uit. Dan word er gebruik gemaakt van Italiaanse toeleveranciers, Duitsers leveren betere kwaliteit (niet dat ik iets heb tegen Italianen, onthoud we zijn allemaal gelijk)(Italianen kunnen weer mooie auto's ontwerpen :D) , dat de agrotron K in Lauingen word gebouwd, doet het imago van Deutz-Fahr geen goed. Opvallend vond ik een uitspraak in Trekker, het lijkt wel of het kunststof in de agrotron K minder duurzaam is. Ook zijn een paar lompe afwerking details, zoals hendels die tegen elkaar komen.

Dat is onzin, dat ze Deutz-Fahr hadden laten verdwijnen, waarschijnlijk had Agco het ingelijfd. Een aantal jaar daarvoor hadden ze Deutz-Allis en Deutz-Fahr Argentinie al opgekocht. Deutz-Fahr is al sinds 1927 een (belangrijke) trekker producent, als Agco het niet had gekocht dan wel een ander bedrijf. Er zijn wel veel kleinere merken die nog bestaan, zoals Steyr, die haalt de helft van de productie van Deutz-Fahr nog niet. Deutz-Allis is eigenlijk de oorzaak van de ondergang van KHD. Ik heb KHD ook in mijn nickname staan, want toen had Deutz-Fahr nog een Full-line met kwaliteit.

Jij bent zeker een klant van DIGO? Ter Aar ligt daar niet zo ver vandaan. Ik kom uit Mijdrecht, je hebt vast wel eens van Roeleveld-Bos gehoord?
hummy
Ik heb geen hendels die tegen elkaar aan komen. verder heb ik vandaag nog eens gekeken of die airco bovenin me nu stoort, antwoord nee, met een machine zou het een probleem kunnen zijn alleen weet ik niet wat voor machine. Een voordeel is er wel dat de zon niet in je nek schijnt wat wel een probleem was met de agrotron cab. Want hier wil je niet in de zon zitten.
hummy
KHD ik heb een K110 waarschijnlijk een van eind 2007 of begin 2008, hier zeggen ze dan dat dat een nieuw type is, alles loop hier een jaar of 2 achter. en ik heb geen zf vooras.
KHD Deutz-Fahr
@hummy

Ik weet niet zeker of K een ZF vooras heeft, wel een ZF bak, en achter brug. Wat staat er dan op de vooras. Het same teken, met vier van die boogjes?
KHD Deutz-Fahr
Ik werk losse dagen bij een loonwerker, daar hebben we een K 430, dat is generatie II agrotron K. Van de week nog gereden met de 430, met een vrachtwagen aanhanger, met drie lagen vierkante balen er op. Moest ik het erf op, had ik moeite om naar de bovenste balen te kijken, in verband met dakgoten van gebouwen. Ze hebben de airco unit, wel een beetje schuin naar boven laten lopen, dus je hebt er alleen last van met hele hoge ladingen. Ik heb wel eens gereden met een Case IH maxxum 5140, die had ook zo n airco unit boven het achterraam, dat stoorde echt, je kon niet eens de bovenkant van een kipper zien.
KHD Deutz-Fahr
Weet jij dat, RobDeutz, wat voor een vooras, de agrotron K heeft?
Malf
Carraro
RobDeutz104
Bij de laatste 2012 4 cilinder agrotron 100 modellen hadden ze al Carraro assen, en nu hebben alle grotere tractoren, die onder het Deutz bewind worden gebouwd, allemaal Carraro assen, en de TTv heeft nog steeds dezelfde achterbrug als de eerste TTV! en waarom zou de naam Deutz niet verdwijnen, er zijn meerdere van dit soort merken die verdwenen zijn, neme een Hanomag en Lanz, waren toch geen Kleintjes!
RobDeutz104
Zijn klant van Groenewoud uit Nieuw Vennep
RobDeutz104
En bij de Ktjes staat tegenwoordig wel het ZF teken op , maar is eigenlijk het Steyr ontwerp
KHD Deutz-Fahr
@robdeutz

Ik zal als ik de volgende keer bij de dealer ben is ff kijken bij een TTV, wat er achter op staat.
KHD Deutz-Fahr
Same heeft inmiddels wel aangegeven te stoppen met de eigen versnellingsbakken en motoren.
KHD Deutz-Fahr
SDF volledig over op Deutz-motoren
Machinefabrikant Same Deutz-Fahr (SDF) stopt met het zelf bouwen van motoren voor de Europese markt. De motoren worden voortaan afgenomen van Deutz. Het gaat hierbij vooral om motoren van het type BFM 2012 (85 tot 100 pk)

SDF, zelf grootaandeelhouder van Deutz, neemt nu al jaarlijks 10.000 Deutz-motoren af. Door de genomen beslissing zal dit aantal tot 2011 ongeveer verdubbelen. Vooral vanwege het toenemende belang van emissiebeperking en de hieraan verbonden ontwikkelingskosten is besloten de motorenproductie in het Italiaanse Treviglio te staken. SDF blijft in India wel motoren produceren voor de lokale markt en onder meer de lichte Agrolux-modellen. Voor Deutz komt de beslissing op een goed moment; door de kredietcrisis verkeert het bedrijf in zwaar weer. Het bedrijf verwachtte vorig jaar meer dan 300.000 motoren te bouwen, maar dit werden er uiteindelijk slechts 260.000. Door de afnemende vraag naar motoren bij onder andere Volvo Trucks verwacht Deutz dit jaar een verdere daling van de productie met mogelijk 20%.

(Bron: Trekker)
RobDeutz104
Kijk maar eens naar de achterbrug van een ttv, lijk toch niet op de achterbrug van een M!
RobDeutz104
En het was al langer bekend dat Same ging stoppen met het zelf bouwen van motoren, daarom konje al vanaf eind 2008 geen nieuwe sametrekkers meer boven de 100pk kopen
KHD Deutz-Fahr
RobDeutz104 - 22 minuten geleden
Kijk maar eens naar de achterbrug van een ttv, lijk toch niet op de achterbrug van een M!

Er zijn meerdere berichten op internet die zeggen dat de Same achter brug in 2003 vervangen is voor een ZF. En dat is helemaal geen argument, ze zien er anders uit dan die van een M, pas als ik een Same logo kan vinden ben ik overtuigd.
RobDeutz104
Als je goed kijkt zie je er gewoon de bouw van een same achterbrug in, en niks van een Steyr!
KHD Deutz-Fahr
Zal het wel ff aan de verkoopleider van ons mechanisatie bedrijf vragen, die weet het vast wel 😃.

De agrofarm dat is toch allemaal Same, behalve de motor?
RobDeutz104
En bij de TTV 630, die heeft wel een achterbrug van ZF/steyr,
KHD Deutz-Fahr
Ok, misschien dat de andere modellen TTV, in de toekomst, ook zo n vergelijkbare achter brug krijgen.
KHD Deutz-Fahr
Maar de argofarm is compleet Same, toch? De versnellingsbak heeft nog steeds het zelfde aantal keuzes als de agroplus.
RobDeutz104
Heb liever die Sameachterbrug dan die van Steyr!
RobDeutz104
Ja alleen met een Deutz Enginecompany motor!
KHD Deutz-Fahr
Waarom liever een Same achterbrug?
KHD Deutz-Fahr
Je gaat me toch niet vertellen dat je blij bent, dat Deutz-Fahr onderdeel is van Same. En je gaat me toch ook niet vertellen dat je blij bent met die Same troep?!
RobDeutz104
Die sameachterbrug doet het beter als die Steyr, en ben wel blij omdat er bij die italianen zat geld is om door te blijven ontwikkelen, en dat ze Deutz toch apart blijven produceren, en omdat er eerder Deutzen als Same gebruikt worden dan andersom, als Deutz door een ander was overgenomen, had het allemaal nog wel heel anders kunnen lopen
Deutz_Driver
SLH zijn allemaal het zelfde als een deutz, ik vind het een hoop na-aperij. Ik had liever gehad dat deutz bij agco was ofzo, maar niet bij SLH. En trouwens het tractormerk agco lijkt ziels veel op die oude same's en deutzen en die niewe agco tractoren lijken zeer goed op die nieuwe MF vind ik: tis allemaal 1 na-aperij van deutz, kon deutz maar alleen blijven, maar dat ging niet.
Deutz_Driver
En van die M 410 en 420 heb ik iets gevonden op landboumechanisatie:

Deutz-Fahr breidt M-serie met twee viercilinders trekkers uit
12 augustus 2009
Trekkerbouwer Deutz-Fahr voegt twee viercilinder trekkers aan de Agrotron M-serie toe. De M410 en M420 hebben een vermogen van respectievelijk 105 en 116 kW (143 en 158 pk).

De twee trekkers zijn voorzien van 4 cilinder Deutz commonrail-motoren met vier kleppen per cilinder en EGR. Uitlaatgassen worden, om de milieueisen te halen, dus nog een keer verbrandt.

Deutz-Fahr breidt Agrotron M-serie naar boven uit
De trekkers zijn voorzien van 4 cilinder Deutz motoren
M410 en M420 hebben 105 en 116 kW motorvermogen
De vier cilindermotor maakt de beide trekkers kort en dus wendbaar. De lengte van de trekker is nu 4,05 m. Beide trekkers zijn voorzien van een nieuwe zogenoemde comfortarmleuning.

Standaard zijn de trekkers ook voorzien van de bekende Agrotron cabine, vier toerentallen op de aftakas en een viertrapspowershift versnellingsbak. Je kunt kiezen uit een bak met 24 versnellingen voor- en achteruit of eentje met 40 versnellingen voor- en achteruit.
KHD Deutz-Fahr
@rob

Je bent, volgens mij de enigste Deutz-Fahr rijder die blij is met de overname van Deutz-Fahr, door SLH.

Als Deutz-Allis een succes was geworden, dan was Deutz-Fahr op dit moment een van de grootste landbouwmachine producten van de wereld, maar zo mocht het jammer genoeg niet zijn.
RobDeutz104
Deutz nam toen een zinkend schip over! toen Ze in Amerika Met AC gingen stoeien, de grootste fout was toen, dat ze Persian orange gingen vervangen voor DeutzGroen, en en door wie had jij willen zien dan dat deutz overgenomen was? in een bed met Ferg en Fendt had mij helemaal niks geweest! en bij die italianen zit wel geld, en Deutz Past heel goed naast De andere merken die SDF aan biedt
hummy
Ieder zijn merk, maar ik werk het liefst met deutz. Veel met case en fendt gereden maar ik zit toch het beste op een DEUTZ!!!
George
Iedereen loopt te zeiken over de K cabine met Airco oversteek , zo erg is dat niet. Alleen bij een Kipper. En de airco is niet alleen automatisch geregeld maar ook veel krachtiger dan bij een M. Twee jaar lang zijn de Agrotron K's in Lauingen gebouwd en pas sinds het voorjaar van 2008 in de nieuwe fabriek in Treviglio Italie.Met nog steeds dezelfde toeleveranciers en compenenten!ZF/Steyr achterbrug en Deutz motor. Cabines komen nog steeds uit Lauingen!
KHD Deutz-Fahr
@george
Klopt, ik vond pas een sticker op een K cabine, waar op stond dat de cabine in Lauingen word gebouwd, gelukkig maar.

Wat is er zo nieuw aan de fabriek in Treviglio?

Deutz-Fahr moet zelf weer een boeren trekker ontwikkelen. Dat kunnen ze beter dan Same. In Lauingen kunnen ze die zelfde trekker dan bouwen in Same kleur.
RobDeutz104
Voor een hoop van onze werkzaamheden is de aircooversteek lastig, vooral met rooimachines, omdat je dan er tegen het raam en de aircouitsteek aankijkt, en Deutz gaat zelf geen boerentrekker meer ontwikkelen, zou die gewoon te duur worden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
61
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
25