Deutz weetjes
Nog voor tractorfan vernieuwde had ik ook zo'n topic gemaakt en blijkbaar is die verloren gegaan bij het vernieuwen! Daarom e nieuwe èh
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Three new Deutz-Fahr products are due to make their first UK appearances at the LAMMA show on Jan 21st/22nd. First up, the Agrotron TTV 630 becomes the largest CVT tractor offering from the company, with its 194hp rated output capable of boosting up to 224hp. Next comes the four-cyl Agrotron 430, which joins the 410 and 420 in the 85-110hp power band. A number of transmissions are available for the 430, topping out with the 40F/40R box – Hi-Lo, Overspeed and hydraulic shuttle. Last of the LAMMA debutants are two new telehandler models, the Agrovector 40.8 and 40.9. These powershift machines have a max lift of 4,000kg and lift height of 8m and 9m respectively.
En dan die nieuwe verreikers: komen die nu uit eigen huis of hoe zit dat juist? Want van JLG komen ze volgens mij toch niet...
4-Zylinder Deutz Common Rail mit AGREX und einer max. Leistung von 143 bzw. 158 PS
Der Radstand der wird sich gegen?ber der 6-Zylinder Modelle um 22,8 cm verk?rzen.
Deutz-Fahr verreikers worden gebouwd bij JLG in Belgie. Eigen ontwerp is waarschijnlijk veel te duur.
Werd wel tijd dat er een keer kleine, sterke 6 bakken kwamen!
Zullen het nou dezelfde motoren zijn als in die Fendt 400 serie?
Dat je nog geen 60 of 65km/u zegt!?
50 km/h bak is veel belangrijker dan vooras vering. Als je het druk hebt kan je trekker niet hard genoeg lopen. Het moet natuurlijk wel verantwoord blijven .
De agrotron K word gebouwd in Italie, de productie van die trekker hoort thuis in Lauingen.
De agrokid word tot mijn verwondering wel in Lauingen gebouwd met een Mitsubishi motor onder de kap, Deutz is op dit moment bezig met het ontwikkelen van kleinere motoren om deze te kunnen vervangen.
De agrolux word gebouwd in India, met Same motor.
De productie van de agrotron K moet terug naar Lauingen. Ontwerp cabine vind ik een beetje Deutz onwaardig, welke ...... haalt het in zijn kop om een airco unit boven de achteruit te hangen, je ziet geen hol meer, lekker slim, zal wel iemand van Same zich mee bemoeit hebben. En er moet een waardige opvolger komen voor de agrofarm. Eigenlijk een waardige opvolger voor de DX/agroprima, gewoon weer een eenvoudige boeren trekker.
Maar vergeleken met de agroplus, is de agrofarm wel meer een Deutz-Fahr product. Dat kan je aan een aantal details van de cabine zien. En de agroplus was veel te ligt gebouwd, er hebben er bij onze dealer heel wat gestaan met versnellingsbak/aandrijfas problemen.
Weg met de agrofarm, laat ze in Lauingen zelf maar een ontwerp maken. Dan heb ik weer vertrouwen in Deutz-Fahr.
Als Same, Deutz-Fahr niet had overgenomen, dan waren ze allang failliet (andersom ook, maar er was vast een ander bedrijf wat Deutz-Fahr had kunnen kopen, of ze hadden een doorstart kunnen maken). Sinds ze Deutz-Fahr technologie gebruiken, is hun marktaandeel groter geworden. Hoe zou dat toch komen?! omdat het werkelijk BAGGER en regelrechte TROEP was wat ze zelf in mekaar schroefden/lijmden.
Weg met de agrofarm, laat ze in Lauingen zelf maar een ontwerp maken. Dan heb ik weer vertrouwen in Deutz-Fahr.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die airco unit boven de achterruit, hebben gemonteerd, al het zicht, achter omhoog is weg. Ook zijn er een aantal lompe details, zoals toeren schakeling die de cabine stijl raakt, kruishendel die de versnelling in zijn twee raakt. De basis is een Deutz motor, en een verder alles ZF, dus daar kan niks aan kapot.
Laatst stond er nog een akkerbouwer in de agrapower die 20000 euro aan reparaties, kwijt was aan een Same Silver. Agroplus modellen waren technisch slecht, (gebaseerd op de same dorado en silver) Differentieel, versnellingsbak kapot. Daar heeft onze dealer genoeg problemen mee gehad. Loonbedrijf bij ons in de buurt, doet veel werk in kassen, reed altijd Deutz smalspoor (smalspoor van Deutz is ook gebaseerd op Same), na twee van die Same modellen hadden ze er genoeg van, nu rijden ze met Fendt smalspoor.
Alleen de eerste TTV's hadden een Same achter brug, in 2003 toen generatie II uitkwam, was het weer een ZF.
Ja de eerste agrotron modellen waren slecht, maar dat is een beetje een open deur in trappen. Generatie I werd overhaast in de markt gezet in juni 1995, omdat KHD op het rand van een faillissement stond.
Of een agrotron K in Lauingen in mekaar word geschroefd of in Treviglo maakt wel uit. Dan word er gebruik gemaakt van Italiaanse toeleveranciers, Duitsers leveren betere kwaliteit (niet dat ik iets heb tegen Italianen, onthoud we zijn allemaal gelijk)(Italianen kunnen weer mooie auto's ontwerpen :D) , dat de agrotron K in Lauingen word gebouwd, doet het imago van Deutz-Fahr geen goed. Opvallend vond ik een uitspraak in Trekker, het lijkt wel of het kunststof in de agrotron K minder duurzaam is. Ook zijn een paar lompe afwerking details, zoals hendels die tegen elkaar komen.
Dat is onzin, dat ze Deutz-Fahr hadden laten verdwijnen, waarschijnlijk had Agco het ingelijfd. Een aantal jaar daarvoor hadden ze Deutz-Allis en Deutz-Fahr Argentinie al opgekocht. Deutz-Fahr is al sinds 1927 een (belangrijke) trekker producent, als Agco het niet had gekocht dan wel een ander bedrijf. Er zijn wel veel kleinere merken die nog bestaan, zoals Steyr, die haalt de helft van de productie van Deutz-Fahr nog niet. Deutz-Allis is eigenlijk de oorzaak van de ondergang van KHD. Ik heb KHD ook in mijn nickname staan, want toen had Deutz-Fahr nog een Full-line met kwaliteit.
Jij bent zeker een klant van DIGO? Ter Aar ligt daar niet zo ver vandaan. Ik kom uit Mijdrecht, je hebt vast wel eens van Roeleveld-Bos gehoord?
Ik weet niet zeker of K een ZF vooras heeft, wel een ZF bak, en achter brug. Wat staat er dan op de vooras. Het same teken, met vier van die boogjes?
Ik zal als ik de volgende keer bij de dealer ben is ff kijken bij een TTV, wat er achter op staat.
Machinefabrikant Same Deutz-Fahr (SDF) stopt met het zelf bouwen van motoren voor de Europese markt. De motoren worden voortaan afgenomen van Deutz. Het gaat hierbij vooral om motoren van het type BFM 2012 (85 tot 100 pk)
SDF, zelf grootaandeelhouder van Deutz, neemt nu al jaarlijks 10.000 Deutz-motoren af. Door de genomen beslissing zal dit aantal tot 2011 ongeveer verdubbelen. Vooral vanwege het toenemende belang van emissiebeperking en de hieraan verbonden ontwikkelingskosten is besloten de motorenproductie in het Italiaanse Treviglio te staken. SDF blijft in India wel motoren produceren voor de lokale markt en onder meer de lichte Agrolux-modellen. Voor Deutz komt de beslissing op een goed moment; door de kredietcrisis verkeert het bedrijf in zwaar weer. Het bedrijf verwachtte vorig jaar meer dan 300.000 motoren te bouwen, maar dit werden er uiteindelijk slechts 260.000. Door de afnemende vraag naar motoren bij onder andere Volvo Trucks verwacht Deutz dit jaar een verdere daling van de productie met mogelijk 20%.
(Bron: Trekker)
Kijk maar eens naar de achterbrug van een ttv, lijk toch niet op de achterbrug van een M!
Er zijn meerdere berichten op internet die zeggen dat de Same achter brug in 2003 vervangen is voor een ZF. En dat is helemaal geen argument, ze zien er anders uit dan die van een M, pas als ik een Same logo kan vinden ben ik overtuigd.
De agrofarm dat is toch allemaal Same, behalve de motor?
Deutz-Fahr breidt M-serie met twee viercilinders trekkers uit
12 augustus 2009
Trekkerbouwer Deutz-Fahr voegt twee viercilinder trekkers aan de Agrotron M-serie toe. De M410 en M420 hebben een vermogen van respectievelijk 105 en 116 kW (143 en 158 pk).
De twee trekkers zijn voorzien van 4 cilinder Deutz commonrail-motoren met vier kleppen per cilinder en EGR. Uitlaatgassen worden, om de milieueisen te halen, dus nog een keer verbrandt.
Deutz-Fahr breidt Agrotron M-serie naar boven uit
De trekkers zijn voorzien van 4 cilinder Deutz motoren
M410 en M420 hebben 105 en 116 kW motorvermogen
De vier cilindermotor maakt de beide trekkers kort en dus wendbaar. De lengte van de trekker is nu 4,05 m. Beide trekkers zijn voorzien van een nieuwe zogenoemde comfortarmleuning.
Standaard zijn de trekkers ook voorzien van de bekende Agrotron cabine, vier toerentallen op de aftakas en een viertrapspowershift versnellingsbak. Je kunt kiezen uit een bak met 24 versnellingen voor- en achteruit of eentje met 40 versnellingen voor- en achteruit.
Je bent, volgens mij de enigste Deutz-Fahr rijder die blij is met de overname van Deutz-Fahr, door SLH.
Als Deutz-Allis een succes was geworden, dan was Deutz-Fahr op dit moment een van de grootste landbouwmachine producten van de wereld, maar zo mocht het jammer genoeg niet zijn.
Klopt, ik vond pas een sticker op een K cabine, waar op stond dat de cabine in Lauingen word gebouwd, gelukkig maar.
Wat is er zo nieuw aan de fabriek in Treviglio?
Deutz-Fahr moet zelf weer een boeren trekker ontwikkelen. Dat kunnen ze beter dan Same. In Lauingen kunnen ze die zelfde trekker dan bouwen in Same kleur.