Beste leden, een tijdje geleden ook al een topic over olie uit carter ontluchtings pijpje
Motor ligt nu deels open koppen en bussen en zuigers eraf
Geen carter druk
Niet teveel olie
Enkele tijd geleden gereviseerd door vorige eigenaar
Voor restauratie geen lekkage uit de carter ontluchtings pijp
Na restauratie wel, motor niet open geweest
Alleen lucht in En uit laat kleppen deksel en lucht geleidings blikken, gestraald schoon gemaakt gespoten
Starten, 1ste 15 min niks na die tijd begint die te lekken, uit de pijp
Vuldop eraf geen spetters
Pijlstok er uit, spuit er uit! Ben
Voorste krukas keer ring ook lek inmiddels, oorzaak onbekend
Zuigers en cilinders zien er goed uit in mijn ogen,
Zuigerveren intact allemaal los
Lijken originele deutz bussen, met 4 veren namelijk, nog niet naar giet nummers gekeken
Ik heb ook aan de drijfstangen gevoeld en daar zit veel speling op heb ik het idee, in ieder geval in dwarsrichting en deels radicaal, is lastig waar te nemen,
Ik heb er foto's bij gezet, mocht iemand tips hebben of een vermoeden waarom deze toch lekt?
Ik hoor het graag!
Groetjes, Rick
Deutz d4006 Rick v open! Lekkage oorzaak nog niet gevonden
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Anders iets mis met de lagers?
De bussen zijn niet vervangen zo te zien zijn spiegelglad hierdoor zullen de nieuwe zuigerveren nooit “inlopen” op de bussen en daardoor niet afdichten wat weer voor teveel carterdruk leid. Het spetteren uit de buis van de peilstok kan ook komen van het spetteren van de krukas als deze de kant van de peilbuis opdraait, krukas gooit de olie richting de peilbuis. Axiale speling van de drijfstang lagers (voor en achteruit) is normaal radiale speling mag niet.
mvg
Deze zitten o.a. wel eens in heftrucks.
En inderdaad alle F4l912 trekkermotoren hebben balansassen, de f4l812d in de D6005 ook.
Kijk eens goed naar de cilinder koppen tussen of naast de kleppen.