Holder AM 2 - Wie kan me helpen bij revisie remmen, koppeling en voorwielaandrijving?

Mijn Holder AM 2 draait zeer mooi maar er is slijtage op:
- remmen
- ontkoppeling
- trekken op de 4 wielen, kan de voorwielaandrijving niet meer inschakelen waardoor toch
een belangrijk deel van de kracht verloren gaat.
Graag zou ik het geheel willen demonteren om de nodige herstellingen te kunnen uitvoeren, maar ik ben nogal een leek daarin. Hoe pak ik dat aan? Alvast mijn dank, Paul
Hold

Reacties

+3
AG35
Ik kan je wel wat raad en tips geven, over een Holder AM2.
Om gelijk het grootste probleem aan te pakken, zo een Holder heeft permanente 4 wielaandrijving. Kan je dus niet in of uitschkakelen, als die het niet meer doet, is het meestal een grotere reparatie.
Hold
OK , bedankt AG35, zo te lezen heb ik het vermoeden dat het een volledige demonteren wordt.
Trouwens gisteren is ook nog de kabel van de ontkoppelingspedaal gebroken. Ik begin me af e vragen of het nog de moeite loont om aan die grote werken te beginnen. Spijtig, want de motor draait nog zo gesmeerd en loopt als een horloge.
AG35
@Hold

Dat is een keuze die jezelf moet maken.
Ligt er natuurlijk ook aan, hoeveel zin je hebt om aan zon project te beginnen.
Towaberg
Proberen, kan je wat van leren! En later ben je er eens zo gelukkig mee😃@AG35
AG35
@Towaberg
Klopt helemaal, maar het is niet mijn tractor, en dus ook niet mijn keuze.
Towaberg
Je moet er wel het nodige materiaal en kennis voor hebben en er willen/durven aan te beginnen .@AG35
+1
AG35
@Towaberg
Klopt alweer helemaal.
Zoals al gemeld, keuzes die de topicstarter moet maken.
Hold
Beste AG35 en Towaberg, bedankt voor jullie reacties en sorry dat ik, door omstandigheden, nu pas reageer.
Ik denk dat niet alleen de durf en de kennis een punt is maar ook de plaats om de werken uit te voeren. Het zal toch wel een tijdje duren om de klus te klaren. Ik vraag me ook af of, in geval van van, onderdelen nog te vinden zijn.
Ik ken een jonge man die zeer graag aan oude auto's knutselt. Hij heeft wat opzoekwerk gedaan en noemt die Holder AM-2 "oertechniek", wat het ook is t.o.v. de huidige elektronische motoren.
Hij zou het wel aan durven om er aan te beginnen. Het zou me inderdaad zeer gelukkig maken moest het project lukken.
Groetjes,
Hold
roscho
@Hold Verstandig opgelost. Als je het ding met die defecten probeert te verkopen, krijg je er geen spaan voor. Als een "kennis met wat kennis" hem onder handen wil nemen, kun je mooi de kunst afkijken en leer je er zelf ook nog wat van.
Towaberg
Over onderdelen bevoorrading weet ik niks, wij hebben bij de onze de boel zonder nieuwe onderdelen weer in elkaar kunnen zetten.@Hold
+1
Hold
Allemaal toch aanmoedigende adviezen. Mijn dank daarvoor.
Ik spreek vandaag nog af met mijn helper hoe we het gaan aanpakken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes
Hild
AG35
@Hold
Prima oplossing, en het is inderdaad oertechniek.
De onderdelen voor remmen en koppeling, zijn zo te koop.
Het probleem met de 4wd, moet je eerst vinden, maar ook daar is nog bijna alles voor te koop, gebruikt of zelfs nieuw.
Maar de onderdelen kunnen wel duur zijn.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Holder AM 2 en hebben de trefwoorden remmen en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!