International 423 - Hoofdlagers krukas vervangen
De hoofdlagers van mijn inter moeten vervangen worden. Krukas zelf heeft niks geleden maar de hoofdlagers wel. Nu is mijn vraag de motor is nog gewoon ingebouwd is het makkelijker om hem eruit te pakken. En moet de krukas eruit om de hoofdlagers te vervangen of kan ik hem iets lichten? Als hij eruit moet waar moet ik op letten met de timing?
Groetjes
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 423 en hebben de trefwoorden vervangen en Krukas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Ik ben momenteel bezig met een complete revisie van een deutz f3l912 motor, ook de hooftlagers enz
Ik heb zelf 4 krukas lager kappen, per tap zitten 2 lager schalen, je zou dus denk ik bij elke tap de lagers met een schroeven draaier voorzichtig er uit kunnen drukken en vervangen
Misschien dat alle kap bouten licht gelost moeten worden, maar dat vinden de keerringen denk ik ook niet prettig
Wat ik nu heb geschreven zou ik zelf niet doen en ik weet niet eens of het kan, het is meer iets wat ik ooit dacht
Ik ben benieuwd wat jullie weten of dit mogelijk is!
Maar als de lagers versleten zijn is er denk ik wel meer versleten?