Ik heb een mooie deutz agrotron k120, maar ik gebruik deze enkel om mijn 13 tons kieper en/of minigraver te vervoeren. Nu vraag ik mij af: zou een unimog hiervoor niet beter zijn.
Is helemaal nieuw voor me dus ik weet niet of dit zou gaan met de kieper, en hoe het zit met onderhoud en reparatie.
Mensen met advies, tips en ervaring?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En je weet wat je nu hebt.
De meeste unimogs zijn ook al behoorlijk afgetrapt.
Maar er zitten nog wel goede tussen denk ik.
Maar met 13 ton erachter moet je ook nog wel eenpaar keer schakelen met een unimog om op 50 kmh te komen.
Maar wel ideaal dat er bijna altijd lucht remmen op zitten.
Maar je moet ook niet te groot zijn. Boven de 1.90m lengte heb je weinig te zoeken in de oudere unimogs
Met een Unimog vrachtwagen mag je wel 80, maar dan heb je natuurlijk ook een CE rijbewijs nodig. Ik denk trouwens dat jouw kipper niet gemaakt is voor 80km/h?
Ik snap best wel dat je nu ook niet 25 km/h rijd, met de Deutz zal het wel rond de 40 a 50 km/h liggen? Hoeveel harder wil je eigenlijk rijden en wat voor afstanden leg je zoal af?
alleen heel de bedrading van dat ding werkte niet waardoor je er uiteindelijk geen plezien van hebt dus als je er een koopt koop er dan een die goed werkt.
Persoonlijk vond ik die unimog ook niet lekker rijden, het is allemaal oud en niet echt comfortabel tov de huidige tractoren.
Daarnaast is met de komst van het kenteken de tijd van vol gas met 80 over de weg ook wel voorbij.
Als je een andere comfortabelere machine zou willen zou ik je aanraden een trekker met een vario er in te kopen.
ik heb zelf een fendt 818 en over het algemeen rijden deze een heel stuk comfortabeler en daarnaast ook sneller (55 kmh ) dan de meeste andere trekkers, ik gok dat die van jou nu 40 rijd.
Daarnaast verbruik je ook een heel stuk minder diesel omdat je niet je gas vol hoeft in te drukken.
een Unimog is mooi maar meer voor op de zondag om een tourtje mee te maken of misschien een paar keer in het jaar rondbalen mee op te halen maar verder zie ik er zeker nu je geen snelheidsvoordeel meer hebt er geen nut van in