Heren,
Het lampje v/d accu op het dachbord van mijn 1056 begint zwak te branden als de lichten worden ontstoken.
Hoe meer lampen (werklichten) des te feller het lampje begint op te branden. (overigens wel vrij zwak)
Als ik de dynamo doormeet geeft deze 13.9 volt. Bij uitgeschakelde verlichting maar ook als alle lampen branden.
Als ik daarnaast het aantal volt meet bij de accu heb ik de volgende waarden:
lampen uit: 13.5 volt
lampen aan: 13.0 volt
wat is er aan de hand?
Lekstroom?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dynamo spanning blijft constant bij elk toerental.
Daarnaast is de accu nog geen jaar oud.
Dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Heb laatst wel lekstroom gevonden. accu werd toen in 3 of 4 weken zo ver leeg getrokken dat deze niet meer voldoende vermogen had om de trekker te kunnen starten.
Dit is inmiddels al een paar weken verholpen, heb lekstroom opgespoord en zekering van de boosdoener verwijderd.
Heb de accu toen ook bijna een dag aan de lader gehad.
Misschien dat ik de lader eens langer achter moet zetten zodat de accu weer aan zijn juiste amperes komt??
Je meet alleen de accuspanning en niet de laadspanning. Je regelaar is defect. even een nieuwe hella 5DR004241-151 monteren en hij laad weer.
Als alles ok is krijgt je dyn lampje bij draaiende motor van 2 kanten +/_ 13,5 V ; nu echter niet ;dus er zit ergens een weerstand bv vuile stekkers of vieze zekering of andere verbinding ;waardoor ie op bv 2 v flauw brand .
Ook kan de Diode-brug in de dyn "lekken" waardoor je spanningsverschil krijgt .
Dus ik zou eerst alle verbindingen controleren ; als dat niet helpt dyn laten testen .
Als ie goed op de accu start ; kan accu niet de oorzaak zijn !
Ja ;klopt ;kan ook , krijg je ook spanningsverschil doordat accu ontlaadt ; als een dynamo goed moet laden trekt ie behoorlijk zwaar ; dus riem moet redelijk strak !
Klopt ook allemaal ; tegenwoordig zitten aan de regelaar 2 koolborseltjes ; als die op zijn krijg je ook te veel weerstand en de electronica in je regelaartje kan ook in de "hobbel" zijn .
ik zal eerst de dynamo nog een goed doormeten.
en vervolgens aan de slag gaan met de contacten enz.
daarnaast is er trouwens nog een probleem:
de trekker wil regelmatig niet via het contactslot starten.
de ene keer wel de andere keer niet.
Heb de schakelaar van het koppelingspedaal al eens overbrucht, maar zonder resultaat.
Ligt dit aan een slecht contactslot?
Vervang je contactslot/startschakelaar maar eens ; waarschijnlijk is je probleem met je dyn. lampje dan ook opgelost ,
Zit waarschijnlijk oxidatie of vuil in dat weerstand geeft!
40 Watt is erg weinig! Dat komt bij een spanning van 12 Volt overeen met 3.3 A. Dan zal de accu wel vol geweest zijn met heel weinig verbruikers. Een kleine wisselstroom dynamo geeft al 40 Ampere = 480 Watt.