International 1246 - druk op de kleppendeksel.

Hallo,

ik heb een international 1246. en is het normaal dat er druk zit in de kleppendeksel? zonee wat kan ik eraan doen?

mvgr,
ihc 1246

Reacties

minkema
Heb je ook carter druk door de onluchting
MartijndenBoer
Dan is zo ie zo je motor een eind versleten . En die paddestoel op je kleppendeksel zit dicht . Even los halen en goed uitspoelen in thinner .
MartijndenBoer
Via die paddestoel wordt namelijk de carterdruk afgevoert
hewi
@MartijndenBoer

via paddestoelen word carterdruk afgevoerd ,leg dit is uit
hewi
@MartijndenBoer

weet al wat je bedoeld ,
DaanHaar
Compressie verlies langs kleppen. Verstandig is om de kop er 'even' af te halen, niet spannend en deze laten vlakken, kleppen opnieuw laten inslijpen en klepgeleiders vervangen. Kost al met elkaar een honderd of vijf (incl. nieuwe koppakking) maar dan start de trekker beter, meer compressie en dus trekkracht en geen druk meer op het kleppendeksel. Staat los van carterdruk, dit is een lekkega langs de zuigers naar onderblok.
Succes.
old man jose
@DaanHaar
Maar het carter staat niet in verbinding met de ruimte onder het kleppendeksel????
Dacht het toch wel.
DaanHaar
@old man jose: klopt, via de stoterstangen. Maar de xl's bij ons hebben geen extra ontluchting op het deksel. Als de kop eraf is kun je mooi zien of er boven in de cylinder een stootrand zit. Bij een dikke stootrand is revisie zeker te overwegen. Setje nieuwe zuigerveren en honen van de cylinders kan al genoeg zijn, anders even nieuw setje in England bestellen, kosten ca. 900 euri.
IHC-power
Idd, carterdruk komt er langs die 'paddestoel' wel degelijk uit. Kan je goed zien als je het oliepeil eruittrekt. Dan rookt ie uit die opening en niet meer uit de paddestoel. 😄
monteurtje
@DaanHaar

nee de ontluchting gebeurd dan aan de rechterkant van de motor.
daar zie je een pijp net voor het vliegwielhuis naar beneden wijzen, waar de pijp mee aan het blok zit gemonteerd zit het ontluchtingsfilter in.
Het is complete onzin dat als je veel carterdruk hebt dat dat dan bij de kleppen vandaan komt.
DaanHaar
@monteurtje, zoals gezegd heeft het carter een verbinding via de stoterstangen met de ruimte onder het kleppendeksel. Bij oudere motoren komt door slijtage van de zuigerveren en bussen carterdruk nogal eens voor. Een goede indicator daarvoor is zoals gezegd de stootrand boven in de cylinders. Om dit te zien moet de kop er wel af, een revisie van deze kop, dus klepgeleiders vervangen, en kleppen opnieuw inslijpen lijkt mij dan ook een logische stap. Je hebt uiteraard gelijk als je bedoelt dat een lekkende klep geen carterdruk veroorzaakt maar wel compressie verlies.
monteurtje
@DaanHaar

het ging hier nu niet over de revisie maar over de druk in het kleppendeksel / carter en waar de ontluchting kan zitten. de cilinderkop eraf halen is onzin om gelijk te doen, eerst compressie meten is handiger en goedkoper om erachter te komen hoe slecht een motor is. en het lijkt me logisch dat je de kleppen ook gelijk aanpakt bij een revisie
MartijndenBoer
Toontjie ,

Een 1246 heeft de carter ontluchting via het klepdeksel .dit is gewoon puur een kwestie van versleten zuigerveren . Als een klep zou lekken loopt de trekker niet netjes en hoor je een sissend geluid in de in of uitlaat . (net welke klep het is ) .
monteurtje
@MartijndenBoer

ja dat het de zuigerveren zijn weet ik ook wel. maar dat er mensen zijn die altijd gelijk de kop eraf willen halen snap ik niet.
MartijndenBoer
Was ff ter info van de rest . Die met de vage theorie over de kleppen .
ihc 1246
Hallo,

bedankt allemaal voor de reacties. maar heeft er iemand van jullie een foto van de kleppendeksel van een 1246. en foto's van de gehele motor dat ik die van jullie kan vergelijken met die van mij. want jullie hebben het ook over een paddestoel op de kleppendeksel maar die heb ik niet dus ik denk dat de vorige eigenaar er een andere verkeerde kleppen deksel op heeft gezet.

jullie kunnen deze mailen naar Hanske_jacobs@hotmail.com
alvast bedankt
Bomenboer
@ihc 1246

hey als je nog fotos moet hebben laat je maar iets weten,
heb er massa's van de onze en van het gehele motorblok

groeten
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!