Er komen druppels ui de uitlaat van de zitmaaier white lt11 help mij

Als die goed warm us stopt het
Zitmaaierfan

Reacties

Sideswipe
Ik vermoed condens, als je het niet vertrouwd laat je er een monteur naar kijken.
roscho
@Zitmaaierfan Ik geef @Sideswipe gelijk. Als het koud is, condenseert het water uit de uitlaat eerder. Je ziet dan ook een witte damp uit de uitlaat. Tenzij je een druppeltje op je vinger doet en daaraan voelt dat het olie is. Maar als het olie is, zou het niet ophouden als de machine warm wordt, dan zou het juist erger worden.
Als het niveau van het koelwater en de motorolie op peil blijft, zou ik me geen zorgen maken.
Zitmaaierfan
@roscho het is een benzine
roscho
@Zitmaaierfan Ook benzine is een koolwaterstofverbinding die bij verbranding overgaat in CO2 en H2O (=water). En ook hier zou het motorolie kunnen zijn. Als het mengsmering is ook, het is niet warm genoeg om die smeerolie zonder aanslag naar buiten te krijgen.
Nogmaals: oliepeil in de gaten houden (tenzij het mengsmering is) en koelwaterpeil (tenzij hij luchtgekoeld is).
Zitmaaierfan
@roscho het is 4 takt en luchtgekoeld
roscho
Quote Reactie van @Zitmaaierfan:
het is 4 takt en luchtgekoeld

In dat geval het motoroliepeil in de gaten houden. Zakt dat niet, dan kunnen die druppels eigenlijk alleen vervuild water uit de uitlaatgassen zijn. Geen zorgen om maken dus.
Hurli356
Uitlaatsysteem en motor nog koud dus condens. Bij warme motor verdampt het water en zie je het niet meer. Niets aan het handje
Zitmaaierfan
@Hurli356 het zijn echt druppels en witte rook
Hurli356
@Zitmaaierfan ja, als water condenseert krijg je neerslag, dus druppels. Wel eens een auto met koude motor bekeken?
Zitmaaierfan
@Hurli356 nu bluawe rook
@Zitmaaierfan het lijkt wel of je geen oplossing wil. Er worden zinnige antwoorden gegeven, en jii reageert een beetje bijdehand terug, geef nou eerst antwoord op de vragen die gesteld worden, dan kom je vanzelf tot een oorzaak. Al is die waarschijnlijk al 5x genoemd.
Maak anders even een filmpje, en check alle punten die genoemd worden, en plaats dat allemaal hier
Zitmaaierfan
@ronald-deutz-fahr het is een 12 pk die andere persoon maak er 1,2 van en een rokende motor kan je niet verhelpen met kleppen stellen
+1
Yanmarthomas
@Zitmaaierfan als je dat dan al weet schroef je hem toch gewoon open? Blauwe rook is verbrande olie dus waarschijnlijk zuigerveren versleten
Hurli356
@Yanmarthomas afweging of het blok dat waard is, anders iets dikkere olie en regelmatig peilen.
Yanmarthomas
@Hurli356 even de kop eraf in de cilinder kijken. Geen krassen of iets voor 3 tientjes nieuwe zuigerveren erop en dan loopt ie weer een hele tijd. Zelf al meer als 10 briggs & stratton motoren los gehad en dit ook gedaan. Bekend probleem
Hurli356
@Yanmarthomas klopt, als hij er netjes uit ziet dan is dat snel geregeld. Wel even nieuwe koppakking mee bestellen met de zuigerveren.
Yanmarthomas
@Hurli356 klopt
Zitmaaierfan
@Hurli356 hoebedoel je
@Zitmaaierfan heb je al gekeken of die druppels water of olie zijn?
Zitmaaierfan
@ronald-deutz-fahr druppels zijn weg
roscho
Quote Reactie van @Zitmaaierfan:
nu bluawe rook

Ik heb je hierboven het advies gegeven om het oliepeil in de gaten te houden. Hoe is dat afgelopen? En blijft het roken bij warme motor? Daarvoor zou je eerst een stuk moeten maaien, zodat de motor goed warm wordt.
Zitmaaierfan
@roscho ik laat hem morgen op het terein een half gas een half uur draaien en dan kijken of die gewoon een keer goed warm worden
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden water en uitlaat geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!