International 423 - Nieuwe cilinderbussen monteren
Ik ben met de motor van mijn 423 bezig koppakking was lek en nu kwam ik ook versleten zuigers en bussen tegen. Nu heb ik alles eruit en alweer 3 weken nieuwe spullen liggen. Nu wil ik gaan beginnen met de nieuwe bussen erin te persen. O ring heb ik er al in liggen. Nu zie ik dat de bus op een stootrand valt. Moet ik hem met een pers gewoon gelijkmatig op die rand persen? Neem aan als hij daar op zit dat ie precies goed zit? Vraag het voor d’r zekerheid even na
Groetjes
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 423 en hebben de trefwoorden ihc en monteren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Het beste is de O ringen er weer uit en de bussen plaatsen als ze goed in het blok zitten en goed aanliggen in de groef en met bussen op de kopbouten goed vast drukken, dan even de hoogte van de bussen opmeten.
De buitenste ring van de bus moet tussen 0,08 en 0,12mm boven het afdichtvlak van de cilinderkop liggen.