Weet iemand hoe je de versnellingsbak van een ford 6640 sle kunt calibreren. het is iets met codes maar ik weet niet hoe. ik hoor het graag.
gr jorn
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zou ik wel eens willen weten ja
dit moet ik ff weten,dan kan ik je precies vertellen hoe het moet
- Motor uit, best met warme bak calibreren
(temp opvragen door kruipschakelaar ingedrukt te houden
en contact aan te zetten, dan doordrukken tot H7, opgelet
H8 wist het geheugen !)
- Parkeerrem aan, airco uit
- Schakelhefbomen allemaal in N
- BEIDE powershiftschakelaars indrukken en de motor starten
er verschijnt CAL op het display
- Schakelaars loslaten
- De koppeling geheel indrukken, alle schakelhendels naar
voor drukken, koppeling loslaten
- Motortoerental op 1200 ± 100rpm
- C3&C1 koppeling calibreren met opschakelknop (vervolg)
- C4&C2 koppeling calibreren met neerschakelknop (vervolg)
C3 koppeling Kalibreren:
- Opschakelknop indrukken en vasthouden, bij foutcode
verschijnt er "Uxx" op het display (zie vervolg)
- C3 word weergegeven terwijl motortoerental bepaald word
door de microprocessor
- De computer zal vervolgens de druk met 1 lbg/in per
seconde opvoeren tot het toerental afneemt met 50 rpm,
daarna word de druk opgeheven
- Drukverhoging zal op het LCD verschijnen, en de druk word
weergegeven tot de opschakelknop word losgelaten.
C4 koppeling kalibreren :
- Zelfde principe als voor C3 maar met gebruik van de
neerschakelknop
C1/C2 koppeling kalibreren :
- De hefboom van de groepoverbrenging van High naar
Neutraal zetten. Vervolgens de procedure herhalen als
voor koppeling C3/C4
Foutcodes :
- U20 : foute opstartprocedure
- U21 : Te laag motortoerental
- U22 : Te hoog motortoerental
- U23 : F/R hefboom niet in vooruit
- U24 : Hoofdversnellingshefboom niet in bereik 5-8
- U25 : Versnellingshefboom voor transport/veld niet in N
- U26 : Koppelingspedaal niet geheel losgelaten
- U27 : C3 kalibratie te laag
- U28 : C3 kalibratie te hoog
- U29 : C4 kalibratie te laag
- U30 : C4 kalibratie te hoog
- U31 : Gedurende kalibratie werd beweging geregistreerd
handrem hard aantrekken !
- U32 : C1 kalibratie te laag
- U33 : C1 kalibratie te hoog
- U34 : C2 kalibratie te laag
- U35 : C2 kalibratie te hoog
Zo, dit moet het zowat zijn !
de uitlaat al klaar ?
en C2
H7 is niet de versnelling. Als je met contact uit op de kruipschakelaar drukt, contact aan (dan staat er H1 op de display)en dan de knop 6 maal indrukken om tot H7 verschijnt. Knop loslaten en na een paar tellen komt de temp van de bak erop. best kalibreren +50°C
Als je alles normaal goed doet, zal je geen foutcodes zien.