Illustratie van:

Ford 6640 - versnellingsbak calibreren

Weet iemand hoe je de versnellingsbak van een ford 6640 sle kunt calibreren. het is iets met codes maar ik weet niet hoe. ik hoor het graag.

gr jorn

Deel dit topic

Reacties

gudo
Dat zou ik ook wel eens graag willen weten ja.
niels lippens
Dat lijkt mij interrsesant
zou ik wel eens willen weten ja
Jarno1h
Ik weet wel ongeveer hoe het moet, maar ik zou het door je dealer laten doen. waarom wil je hem kalibreren trouwens?
remco1234
Zou hem lekker wegbrengen
nhmonteur
Heb je er een met een knop op de voor/achteruit pook?
dit moet ik ff weten,dan kan ik je precies vertellen hoe het moet
Waldman
Er zijn er bij dan moet je een apart kabeltje met een knop hebben.
bartdereu
Kalibreer procedure :

- Motor uit, best met warme bak calibreren
(temp opvragen door kruipschakelaar ingedrukt te houden
en contact aan te zetten, dan doordrukken tot H7, opgelet
H8 wist het geheugen !)
- Parkeerrem aan, airco uit
- Schakelhefbomen allemaal in N
- BEIDE powershiftschakelaars indrukken en de motor starten
er verschijnt CAL op het display
- Schakelaars loslaten
- De koppeling geheel indrukken, alle schakelhendels naar
voor drukken, koppeling loslaten
- Motortoerental op 1200 ± 100rpm
- C3&C1 koppeling calibreren met opschakelknop (vervolg)
- C4&C2 koppeling calibreren met neerschakelknop (vervolg)

C3 koppeling Kalibreren:
- Opschakelknop indrukken en vasthouden, bij foutcode
verschijnt er "Uxx" op het display (zie vervolg)
- C3 word weergegeven terwijl motortoerental bepaald word
door de microprocessor
- De computer zal vervolgens de druk met 1 lbg/in per
seconde opvoeren tot het toerental afneemt met 50 rpm,
daarna word de druk opgeheven
- Drukverhoging zal op het LCD verschijnen, en de druk word
weergegeven tot de opschakelknop word losgelaten.

C4 koppeling kalibreren :

- Zelfde principe als voor C3 maar met gebruik van de
neerschakelknop

C1/C2 koppeling kalibreren :

- De hefboom van de groepoverbrenging van High naar
Neutraal zetten. Vervolgens de procedure herhalen als
voor koppeling C3/C4

Foutcodes :
- U20 : foute opstartprocedure
- U21 : Te laag motortoerental
- U22 : Te hoog motortoerental
- U23 : F/R hefboom niet in vooruit
- U24 : Hoofdversnellingshefboom niet in bereik 5-8
- U25 : Versnellingshefboom voor transport/veld niet in N
- U26 : Koppelingspedaal niet geheel losgelaten
- U27 : C3 kalibratie te laag
- U28 : C3 kalibratie te hoog
- U29 : C4 kalibratie te laag
- U30 : C4 kalibratie te hoog
- U31 : Gedurende kalibratie werd beweging geregistreerd
handrem hard aantrekken !
- U32 : C1 kalibratie te laag
- U33 : C1 kalibratie te hoog
- U34 : C2 kalibratie te laag
- U35 : C2 kalibratie te hoog

Zo, dit moet het zowat zijn ! 😄
jorn wijthmen
@nhmonteur ja er zit een knop op de voor en achteruit hendel
Favorit614
@jorn wijthmen

de uitlaat al klaar ?
jorn wijthmen
@bartdereu bedankt voor de informatie maar wat bedoel je met C1 C2 C3 enz. of is dat de schakelbak zelf? en H 7 is dat de powershift doordrukken tot hij in versnelling 7 staat? en moet je daar dan ook de koppeling enzo voor gebruiken? ik hoor het graag alvast bedankt voor alles
jorn wijthmen
@Favorit614 moi ik zat al te kijken wie is dat maar ik zie het al nee nog niet weer mee bezig geweest mischien morgen even naar mestebeld
jorn wijthmen
@bartdereu en nog een vraag als je bijv c1 hebt gekalibreerd en je hebt het volgens instructie gedaan moet je hem dan afluiten ofzo? en als je alles hebt gedaan wat moet je dan doen of is het dan vanzelf allemaal goed? en als er foutcodes verschijnen wat dan? ik hoor het graag
bartdereu
@jorn wijthmen C1 tot C4 staat voor koppeling (clutch) 1 tot 4 . Als het calibreren van één koppeling hebt doorlopen zoals in de uitleg, dan toont ie een getal op het display en is de calibratie voor die koppeling voltooid. Je kan direct een andere koppeling kalibreren door de andere knop in te drukken of na de versnellingshendel van H naar N te plaatsen (de groepenschakeling) te beginnen met C1
bartdereu
Vervolg ..

en C2

H7 is niet de versnelling. Als je met contact uit op de kruipschakelaar drukt, contact aan (dan staat er H1 op de display)en dan de knop 6 maal indrukken om tot H7 verschijnt. Knop loslaten en na een paar tellen komt de temp van de bak erop. best kalibreren +50°C

Als je alles normaal goed doet, zal je geen foutcodes zien.
bartdereu
Je kan ook de NH verkopen en eentje kopen die sowieso soepel schakelt ! :D:D:D
jorn wijthmen
@bartdereu bedankt voor de info ik zal het eens proberen maar hoezo kruip? dat zit er volgens mij niet op? of wat zou dat moeten zijn
staaf
Is t niet dat je je knipperlichtschakelaar dan moet bewegen ipv de kruipknop?
bartdereu
Zou best kunnen, dat weet ik niet. Hier moest het via de kruipknop gebeuren .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
46