Case International 845 XL - motorkoeling
Beste collega's , als ik met mijne 845 onbelast rondrij bij koud weer komt de motor niet op temperatuur terwijl dat mijne 1455 dat wel doet . Ik heb de waterpomp en de thermostaat al vernieuwd maar geen resultaat . Nu heb ik dat opgelost door bij koud weer de ventilator te verwijderen en daar een elektrische ventilator opgezet die gestuurd word door een thermocontact . Hebben andere rijders van een 845 dat probleem ook ? Alvast bedankt ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Radiateur voor een deel afdekken, vooral met de rijwind. deden ze vroeger ook altijd als ze niet goed op bedrijfstemperatuur kwamen.
( Geeft niks, gewoon de radiateur (deels) dicht zetten met een stuk karton.)
Dan kun je de motorkoeling natuurlijk ook ondersteunen door de cabineverwarming op de hoogste stand mee te laten koelen.
Dan heb jij zeker een XXXL cabine zo te horen, of je moet ze allemaal op schoot nemen.
bij mij altans
de mijne komt niet boven de 2e blokje toenet nog gereeden 15-20 min
zogouw ze voor de waterrem staan of langdurig arbeid verrichten gaan ze wel netjes naar de 90 graden oid.
maar zelfs met trekkertrek zie je m amper oplopen die paar seconden dat ie vol vermogen moet leveren stellen ook niks voor.
Als ie niet op bedrijf temperatuur komt zal de motor harder slijten.
b de voetrem er oplaten tijdens het rijden... nee dan slijt dat ook.
c er ten alletijde een dikke vracht achter moeten hangen... nee dan slijt alles want ja je koppeling heb meer te houden, je moet ook remmen dus slijt dat ook weer, en die kar rijd ook niet gratis mee...
ik snap wat je bedoel maar zolang de stukken ijzer me niet op de oren vliegen en de trekker niet meer als 100 uur per jaar draait hooguit maak ik me niet druk