Illustratie van:

Case International 845 XL - motorkoeling

Beste collega's , als ik met mijne 845 onbelast rondrij bij koud weer komt de motor niet op temperatuur terwijl dat mijne 1455 dat wel doet . Ik heb de waterpomp en de thermostaat al vernieuwd maar geen resultaat . Nu heb ik dat opgelost door bij koud weer de ventilator te verwijderen en daar een elektrische ventilator opgezet die gestuurd word door een thermocontact . Hebben andere rijders van een 845 dat probleem ook ? Alvast bedankt ?

Deel dit topic

Reacties

inter-Eric
Tempratuur meter wel goed??
jo845xl
Zeker , met de el ventilator ; geen probleem . Dan staat ie na een tijd op 80° en dat kan kloppen want het thermocontact schakelt bij 80°
Husqvarna
Heeft onze 956 ook, lijkt dat te temp. meter maar een paar standen heeft. Misschien de temp. sensor kapot, maar wacht nog steeds op nieuwe
inter-Eric
@Husqvarna dat bedoel ik ook niet de thermostaat maar de tempratuur meter of werkt deze nu wel??
Husqvarna
Volgens mij maakt ie te grote sprongen
Rega
Koelvloeistof niveau goed op peil? Anders denk ik ook aan de temp. sensor vuil/defect. Meestal is de wijzer al uit de hoek na 5 min. rijden.
jo845xl
Voldoende vloeistof . Temperatuur meter stijgt wel hoor maar als je de motor niet belast haalt ie maximum 40 a 50 graden omdat de originele ventilator constant ronddraait en nu met de el ventilator haalt ie 80° . Onze vroegere 644 had dat ook . Niet laten werken = niet op volledige temperatuur komen .
inter-Eric
@jo845xl hmm vreemd,kan niet zeggen dat ik dat ooit mee gemaakt heb,hier komen ze altijd wel op tempratuur
Rega
@jo845xl

Radiateur voor een deel afdekken, vooral met de rijwind. deden ze vroeger ook altijd als ze niet goed op bedrijfstemperatuur kwamen.
Valtra-Fordpower
Visco fan monteren. Of de el. fan houden. 😛
jo845xl
Inderdaad Rega , zo deed ik dat vroeger ook . De motor word wel warm maar echt op volledige bedrijfstemperatuur bij weinig of geen belasting , vroeger nooit gezien en onze 644 had dat ook . Want nu staat er een losse temperatuur meter die de graden effectief aanduid dus kan ik het zeker zien .
jo845xl
Valtra-fordpower . El fan werkt goed alleen als het weer warm word dan monteer ik de originele fan terug want bij belasting komt ie soms wel te kort . En die visco fan , kun je dat gewoon kopen of is dat ook knutselwerk ?
t6010plus
Tot hoe ver gaat de meter omhoog en bij hoeveel min rijden?
jo845xl
Zoals ik al zei , bij weinig of geen belasting maximum 40 a 50° en dan mag ik zolang rijden als ik wil . Als ie moet werken dan komt ie wel op temperatuur maar van zodra hij even stationair staat te draaien dan zakt de temperatuur weer .
t6010plus
De mijne komt ook niet hooger als 2 blokjes 😉
maikel didden
Mijn 523 heeft dat ook dus
Valtra-Fordpower
Hoe dat exact met een vicsofan weet ik niet o het allemaal past of passend te maken is.
Wimsumar
Beste Jo845XL: De motor komt niet op temperatuur omdat je misschien te veel warmte gebruikt om de cabine te verwarmen. 😃
( Geeft niks, gewoon de radiateur (deels) dicht zetten met een stuk karton.)
Als we zo gaan doen 😃 ..Zit er wel koelvloeistof in ? of zit er één of ander vloeistof in met een hoge soortelijke warmte..
jo845xl
Beste winsumar , zelfs als de verwarming van de cabine niet op staat komt hij niet op volledige temperatuur maar nu met de el fan wel omdat deze pas draait bij 80° , onze 644 had dat ook en vroeger stak ik daar inderdaad een stuk karton voor . Het systeem werkt goed . Motor komt sneller op volledige temperatuur wat ook beter is voor de motor zelf en ik heb betere verwarming in de cabine . Alleen in de zomer komt de el fan wat te kort en moet ik dus de originele terug monteren .
Wimsumar
Beste Jo845xl]

Quote:
Alleen in de zomer komt de el fan wat te kort

Dan kun je de motorkoeling natuurlijk ook ondersteunen door de cabineverwarming op de hoogste stand mee te laten koelen. 😃
jo845xl
@Wimsumar Slim gezien maar om bij 30° buiten de cabineverwarming opzetten ? Kunnen we misschien ook nog ne sauna van maken . Bak bier en een paar meiden erbij ? Niet slecht gezien van u .
Rega
@jo845xl

Dan heb jij zeker een XXXL cabine zo te horen, of je moet ze allemaal op schoot nemen.
1246 844-s
Onbelast word ie niet warmer dan 60 graden
bij mij altans
jo845xl
@Rega NIet allemaal tegelijk op de schoot nemen . Eén voor één zal ook wel goed zijn zeker ?
jo845xl
@1246 844-s Blijkbaar ben ik toch niet alleen die dat probleem opmerk . In ieder geval ; toch allemaal bedankt voor de reacties nu weet ik tenminste dat de mijne dat niet alleen heeft .
t6010plus
Graag gedaan 😉 😛
de mijne komt niet boven de 2e blokje 😉 toenet nog gereeden 15-20 min 😉
1246 844-s
Ik zie t niet als een probleem.
zogouw ze voor de waterrem staan of langdurig arbeid verrichten gaan ze wel netjes naar de 90 graden oid.

maar zelfs met trekkertrek zie je m amper oplopen die paar seconden dat ie vol vermogen moet leveren stellen ook niks voor.
Valtra-Fordpower
@1246 844-s

Als ie niet op bedrijf temperatuur komt zal de motor harder slijten.
1246 844-s
Dus.... zal ik dan??? a de handrem er oplaten staan met rijden... nee dan slijt de rem.
b de voetrem er oplaten tijdens het rijden... nee dan slijt dat ook.

c er ten alletijde een dikke vracht achter moeten hangen... nee dan slijt alles want ja je koppeling heb meer te houden, je moet ook remmen dus slijt dat ook weer, en die kar rijd ook niet gratis mee...

ik snap wat je bedoel maar zolang de stukken ijzer me niet op de oren vliegen en de trekker niet meer als 100 uur per jaar draait hooguit maak ik me niet druk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
20