Ik heb de volgende vraag :
we hebben enkele werkende Davids Browns
- op (of om) hoeveel uur heeft een tractor (David Brown) een motorrevisie nodig, en wat dient dan zoal gereviseerd te worden?
-heeft alsdan de injectiepomp ook een revisie nodig?
-is het alsdan ook zaak om de boit na te zien?
Hoeveel km (wagen) bedraagt 1 uur (tractor)?
Bedankt voor de antwoorden.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Iemand hier ervaring mee? Wat is jullie mening?
Een beetje olieverbruik en wat rook is geen reden over te gaan tot revisie.
Een brandstofpomp slijt uiteraard ook maar daar is net zo min wat van te zeggen wanneer en wat te vervangen.
Hetzelfde geld voor de versnellingsbak: als alle versnellingen functioneren ( er niet uitspringen tijdens het werk): niet aankomen!
Draaiuren vergelijken met autokilometerstanden: Reken de draaiuren om met 50 à 60 km/uur. (Misschien wel meer omdat een trekkermotor meestal onder ''erbarmerlijker'' omstandigheden moet werken dan een automotor).
P.S.: Een David Brown 990 vertegenwoordigt een dusdanig (lage) waarde dat je er niet veel onkosten aan kan/mag maken.
ik zou het je niet doen het geld wat je in de trekker steek haal je er nooit weer uit zoals wimsumar al zegt david brown tractoren zijn niet veel waard
N.B.: Een "80.000-euro" machine hoeft echt niet beter te zijn. Het hangt er helemaal vanaf wat er mee gedaan moet worden. Technisch gezien "beter, moderner", maar economisch wellicht onverantwoord.
Ik denk dat we beter gediend zijn met deze opnieuw in orde te laten zetten voor 1000 EUR dan een andere te kopen voor 20.000 EUR.
Bovendien is het zo dat alles wat we aan deze tractor spenderen niet verloren is, daar deze tractor nooit de deur uit gaat, daar we de volledige reeks (770, 880, 990 en 1200) willen verzamelen…
Dus als iemand een idee heeft van wat we nu best laten vervangen … graag. Het gaat om behoorlijk wat blauwe rook, olieverbruik en carterdruk. Dus hieraan moet wat worden verholpen.
Alles wijst op (overmatig)slijtage van zuigers, zuigerveren en cylinderbussen.
N.B.: olielekkage langs de klepsteelafdichting zou nook kunnen maar dat geeft geen compressieverlies (carterdruk).
P.S.: Wat veroorzaakte het getik in de motor?
P.S.: Neem de hier door mij en anderen gegeven "adviezen" niet zomaar klakkeloos over A.U.B.!
"Wij' kunnen vanachter het beeldscherm niet bepalen hoe goed of slecht de onderdelen zijn.
Ik heb nog een vraagje : indien de cilinderkop van de blok werd verwijderd, moet die dan altijd worden geslepen of niet?
Maar zoals je weet willen we deze tractor nog lang houden, eerst om nog mee te werken en daarna als verzamelstuk, en willen we de verzameling zelfs uitbreiden met de volledige reeds Selectamatic van David Brown…
Wij hebben een 780 en die rookt juist niet
Denk je ook aan de drijfstanglagers als je de zuigers & bussen gaat vervangen ?
Natuurlijk laten we dan in passant ook de krukas nazien, want het risico dat daar iets mis mee is, kunnen we bij een degelijke revisie niet nemen. En aangezien we echt wel David Brown-fan zijn…
Maar wat was de oorzaak van de tik uit de motor?
(Topic van 3 maand geleden): tractorfan.nl/topic/22324/