Intercooler
Zou het mogelijk zijn om op een renault 103-54TX intercooler in te bouwen. laat gerust weten wat jullie hier van vinden
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Intercooler heeft hier geen zin voor extra pk's.
wil je hem zo ver opdraaien dat je hem nodig bent of zo
en daarbij in tijden van crisis denk je wel tweemaal voor je 120000 ballen besteed aan een nieuwe trekker, en onze renault is nog in perfecte staat en er zijn er maar weinig zo stevig gebouwd als deze
het is eigenlijk voor een zwaardere kar.
jullie lachen er misschien mee als ik zeg dat wij een 9-ton achter onze renault hangen he. je mag het hier proberen hoor, maar ga eens grote hellingen op met een zwaardere kar zonder wat extra pk's.
In jou geval zou ik gewoon de pomp wat meer opendraaien. Even aan de waterrem zodat je weet wat je doet natuurlijk. Turbo hoeft niet eens groter!! Mocht het echt een probleem worden dat je dalijk te weinig lucht gaat krijgen dan kun je altijd de turbodruk van de standaard turbo wat verhogen.
Betere verbranding door koudere lucht in te blazen betekend vooral een schonere verbranding en dus, volgens de geleerden, beter voor het milieu...
Hoeveel pk's wil je er eigenlijk bij hebben?
En weet je hoe hoog je inlaattemperatuur nu is?
gewoon beetje draaien, en als je veel wilt draaie turbo (veranderen), dan zuipt ie ook weer minder in verhouding
,van tevoren aan de waterrem ,opdraaien en daarna weer aan de water rem? en hoeveel slagen moet je hem dan bij geven ik wil van 75 maar een dikke 90pk , met een 3,8 liter motor boring (volgens mij) 98 en slag : 127
1) bij jullie is alles zo plat als een stront
2) met extra verhoogsels kan er 10.5 ton op
3) er scheelt niets met onze renault
maar ik zou dan toch proberen die 103 in te ruilen voor een sterkere 6 cilinder, die zijn vaak wat taaier.
van 10-15% hoor
onze renault trekt een 18-ton als het nodig, maar niet met al die heuvels
een inter 1046 is een 6-pitter van 100pk met 5.9liter derin
en als mensen dat ding zien staan komen de verhalen over vroeger dat ze zo sterk zijn. moeten ze der ff op zitten en overal naar kijken en alles
Geef hem iets meer brandstof op de pomp , je kan hem ca 15 tot 20 pk opdraaien zonder grote ingrepen.
Het enigste wat je in de gaten moet houden is de temp van het koelwater.
Mijn 308/90 is opgedraait van 90 naar 120 pk (4 cil turbo) maar wil wel warm worden met zwaar werk.
pak je um ook vol tot 9 ton?
nee ik bedoelde de kar dus