Ik heb bij mijn fordson dexta een probleem met de olie druk nou heb ik de olie gepeild maar er zit wel genoeg in misschien enig idee wat het kan zijn? er lekt wel olie bij de ronde plaat onder de motor en soms gaat het lampje uit maar meestal blijft hij branden
mvg sebastiaan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Doe zoals @RobDeutz104 hierboven gezegd heeft.
Als er na, of tijdens het starten redelijk olie uit komt spuiten dan ben je gewoon aan een nieuwe sensor toe.
Kosten 10 tot 15 Euro
Zie link hieronder, en blader een stukje naar beneden:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…
@RobDeutz104 waar zit die drukzender is dat links van de motor bij de brandstof pomp in de buurt?
Denk dat ie daar inderdaad zit ja.
Het zou trouwens ook nog een draadbreukje kunnen zijn waardoor hij geen goed contact meer maakt.
Vervuiling van de draad aan het uiteinde bij de sensor zou ook nog kunnen.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
De isolatie wordt na verloop van tijd meestal hard en gaat scheuren, of misschien heeft de draad ergens langs geschuurd waardoor hij deels bloot ligt en massa maakt.
Die kans is wel aanwezig aangezien de topicstarter aangeeft dat ie meestal niet, maar soms wel brandt.
Als de draad eraf is moet dat toch ook met een dopsleutel 15 willen, of zit ie echt achter de brandstofpomp verstopt?
Ben niet echt een Dexta kenner.
Het is voor mij alweer een hele tijd geleden, maar bij die van ons zat er een verdikking aan, dus kon je er geen dopsleutel opzetten
Ik denk dat Snaky Bill een Nederlandse emigrant in Amerika of Canada is die het Nederlands inmiddels een beetje aan het verleren is.
Hij zegt dat je het carter eronderuit moet draaien omdat er een scheurtje in de aanzuigleiding van de oliepomp zou zitten. Dit zou je dan autogeen moeten lassen volgens hem.
Ik denk dat je beter eerst eens kunt kijken of die sensor niet gewoon stuk is, dus zoals RobDeutz104 en ik voorgesteld hebben. De kans dat daar het euvel zit is niet alleen vele malen groter, maar scheelt je ook een bult werk en kosten.
maar de carter moet er wel onderuit en dan moet er een nieuwe pakking tussen de is een beetje lek:P