Renault Ares 836 RZ - mazoutpomp renault/claas ares 836

Hallo,
Even een vraagje ivm onze renault ares 836. Deze heeft ondertussen al 7000 uur, maar wat ons opvalt is dat de trekker enorm snel stilvalt eens die in lage toeren zakt. Zelf vermoeden we dat dit aan de brandstofpomp ligt. Zijn er nog die hier ervaringen mee hebben?
Dit probleem doet hem al voor sinds de aanschaf, kan er een ander type brandstofpomp in, of is hier iets aan te doen? Het is electronische inspuiting.

Dank bij voorbaat
bertd

Reacties

mf6495driver
Hebben we bij onze mf8140 ook, dat als je gas lost, de trekker onder zijn toeren gaat en stilval. of is het iets anders dat je bedoeld?
bertd
Nee, bij ons is het als je bijvoorbeeld aan het schijveneggen bent, of bij zwaar aftakaswerk en er is een lastiger stuk, dat hij daalt in toeren en stil valt. Terwijl andere trekkers waar we mee gereden hebben ook wel dalen, maar niet direct stil vallen. Hier daalt hij zo snel dat je bijna geen tijd hebt om te ontkoppelen of af te komen in versnellingen en hij dus stilvalt.
mf6495driver
FF aan e waterrem leggen denkik, die zal wel pk's tekort komen ofzo.
bertd
Bij aanschaf heeft hij al aan waterrem gelegen en had toen nog 200 pk, en reeds toen zaten we met dit probleem.
het is eerder alsof de mazoutpomp niet snel genoeg reageert als hij daalt in toeren.
basia
Electronische inspuiting ? Dus Common rail ; uit laten lezen ; kan meerdere oorzaken hebben b.v. rail-druksensor .
klaasjj
Vind ik ook, als ik me de claas ares 826 gras haksel, dat ie erg gevoellig is voor stilvallen.
valmet6400power
Onze claas 566 ook erg snel stil, onder 1000 zo weg.. terwijl onze andere doorgaan tot 500 toeren..
skure
Onze Claas ares 616 is niet stil te krijgen... Hij zakt tot 400toeren en lager...maar blijft vasthouden...

Is wel geen commonrail!
Axle Rose
@bertd

Start hij wel meteen weer daarna?
MartinClaas
Jah uiteraard start ie gewoon. Het ding is gewoon "laf" dus, en valt wss onder de 1400 toeren ofzo weg? Sommige hebben dat, hebben ze in hun leven niet genoeg op de flikker gekregen. Dat is gewoon de motor karakteristiek van die trekker.

Tractor kan eventueel gechipt worden, kan enorm koppelwinst gehaald worden onderin toeren. Anders ben ik bang dat er weinig aan te doen is, met een elektronische brandstofpomp.
Axle Rose
@MartinClaas Zo uiteraard is dat niet hoor. Ik vroeg dat heus wel met een reden.
bertd
@Axle Rose
Nadien is hij inderdaad direct te starten, zonder probleem
bertd
@MartinClaas
Inderdaad, als hij van 1800 toeren ofzo terugvalt, en hij komt onder de 1400 toeren moet je er heel snel bij zijn om dit te voorkomen. Gas bij geven helpt in vele gevallen niet, beste is gewoon ontkoppelen en wachten tot hij op toeren is.
Zou je die motorkarakteristiek kunnen veranderen? Hem als het ware opnieuw inleren?
Als je hem chipt heb je inderdaad een enorm koppelwinst, maar kan de achterbrug dit wel aan?
Weet er iemand of de achterbrug die op een Renault ares 836 verschilt van die van een 826. Ik heb weleens gehoord dat er op een 836 de achterbrug van de lichte atles zit?
Fiat1000
Dat ze niet trekken in lage toeren dat klopt. Moet je hem laten chippen zit je rond de 240pk en blijven ze ook trekken in lage toeren. Achterbrug moet dit wel aankunnen.
Mengeledriver
Je kunt em ook laten chippen (of powerbox opbouwen) zodat hij zuiniger wordt en sterker onderin toeren terwijl met maximum vermogen niet toeneemt. Veilig, comfortabel én zuinig. Google maar es op DTE tuning.
basia
Vaak komt de fabrikant en importeur na dergelijke klachten met een oplossing zoals de electronica van de inspuiting een nieuw programma erin zetten .
Waardoor zoals bertd ook zegt een heel andere motor-karakterestiek krijgt .
bertd
Tunen zou inderdaad wel nog een goede oplossing zijn. Misschien dat we hier eens verder voor kijken.
Denk niet dat er een nieuw programma beschikbaar is, na melding van dit probleem aan de verdeler, zei ie, de nieuwere tractoren hebben dat niet....
Alvast bedankt, als er nog tips zijn, je mag altijd nog reageren hoor 😉
Ook als er nog zijn met gelijkaardige problemen, weten dan dat we niet de enigen zijn
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault Ares 836 RZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!