Hallo,
Even een vraagje ivm onze renault ares 836. Deze heeft ondertussen al 7000 uur, maar wat ons opvalt is dat de trekker enorm snel stilvalt eens die in lage toeren zakt. Zelf vermoeden we dat dit aan de brandstofpomp ligt. Zijn er nog die hier ervaringen mee hebben?
Dit probleem doet hem al voor sinds de aanschaf, kan er een ander type brandstofpomp in, of is hier iets aan te doen? Het is electronische inspuiting.
Dank bij voorbaat
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault Ares 836 RZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het is eerder alsof de mazoutpomp niet snel genoeg reageert als hij daalt in toeren.
Is wel geen commonrail!
Start hij wel meteen weer daarna?
Tractor kan eventueel gechipt worden, kan enorm koppelwinst gehaald worden onderin toeren. Anders ben ik bang dat er weinig aan te doen is, met een elektronische brandstofpomp.
Nadien is hij inderdaad direct te starten, zonder probleem
Inderdaad, als hij van 1800 toeren ofzo terugvalt, en hij komt onder de 1400 toeren moet je er heel snel bij zijn om dit te voorkomen. Gas bij geven helpt in vele gevallen niet, beste is gewoon ontkoppelen en wachten tot hij op toeren is.
Zou je die motorkarakteristiek kunnen veranderen? Hem als het ware opnieuw inleren?
Als je hem chipt heb je inderdaad een enorm koppelwinst, maar kan de achterbrug dit wel aan?
Weet er iemand of de achterbrug die op een Renault ares 836 verschilt van die van een 826. Ik heb weleens gehoord dat er op een 836 de achterbrug van de lichte atles zit?
Waardoor zoals bertd ook zegt een heel andere motor-karakterestiek krijgt .
Denk niet dat er een nieuw programma beschikbaar is, na melding van dit probleem aan de verdeler, zei ie, de nieuwere tractoren hebben dat niet....
Alvast bedankt, als er nog tips zijn, je mag altijd nog reageren hoor
Ook als er nog zijn met gelijkaardige problemen, weten dan dat we niet de enigen zijn