Illustratie van:

John Deere 7810 - Temperatuur transmissie te hoog

Hallo.

Tijdens het woelen met voorzetwoeler en daarachter een spitmachine word de olie temperatuur van de transmissie te hoog. Controle lampje van de transmissie temperatuur gaat branden. Is hier iets aan te doen?

Deel dit topic

Reacties

bartjuh
Oliekoeler schoon? Genoeg olie aan boord?
JD3010
@bartjuh De hoeveelheid olie heeft meestal weinig invloed op heet worden, het duurt alleen iets langer voordat het heet is.

Wordt die alleen met dit werk dan heet?
mherijgers
@JD3010 ja, word alleen heet met zwaar trekwerk. Met transport of lichte grondbewerking (zoals schijveneg of cultivator) is er niks aan de hand.
mherijgers
Koelers zijn schoon, oliepeil is goed
Fendt926Driver
@mherijgers mijn 926 had dat hier met grasmaaien.
Uren achter elkaar vol gas.
Bij de dealer losgehaald en bleek de O ring gescheurt van de drukbuis van de ls pomp (vage omschrijving maar beter weet ik het niet). De trekker pompte dus constant olie rond die via die O ring weer ontsnapte.
Was te meten op de trekker door te kijken wat je nog aan liters en druk kon krijgen via een dubbel werkend ventiel
JD3010
@Fendt926Driver Aan zoiets zit ik ook te denken, olie doelloos rond gepompt wordt, onder druk wordt het veel erger.
mherijgers
@Fendt926Driver dan gaan we dit controleren. Bedankt voor de informatie
valmet6400power
Hoe oud is de olie? Als de olie sterk verouderd is dan is het koelende vermogen ook weg.
mherijgers
@valmet6400power precies een jaar geleden deed zich hetzelfde probleem voor. Toen is de achteras in de soep gelopen. Toen zijn er voor €9000,- aan onderdelen in gegaan. Ik neem aan dat er toen nieuwe olie in is gegaan. Daarna is er hooguit 400 draaiuren mee gereden
valmet6400power
@mherijgers
Oja dat is inderdaad geen uitleg voor het extreem warm worden van de achterbrug. Dan wil ik me aansluiten bij hetgeen gezegd is over olie die rondgepompt wordt terwijl dat niet gevraagd wordt. Misschien blijft er een hydrauliek ventiel iets op druk staan of iets dergelijks.

Het is alleen met spitten dat het zo warm wordt?
mherijgers
@valmet6400power ja klopt. Alleen met spitten. Ik moet er wel bij zeggen dat de trekker tijdens het spitten flink moet werken. Maar dat zou voor de transmissie geen probleem moeten zijn lijkt mij.
930triplemaaier
@mherijgers wat voor transmissie hebben we het over? Ook van aftakaswerk kan de transmissie behoorlijk opwarmen en is het vermogen nog standaard? Ook kan een versleten/kapot lager voor flink wat warmteontwikkeling zorgen.
mherijgers
@930triplemaaier het is een power quad transmissie. Of het vermogen standaard is weet ik niet.
+1
deere meneer
Is het een common rail? Die hebben wel eens het probleem dat de blok koelers dicht gaan zitten.
Worden gekoeld met koelvloeistof. Oudere modellen worden gekoeld met lucht
mherijgers
@deere meneer het is een commonrail. Wat bedoel je met blok koelers? En waar zitten die?
deere meneer
@mherijgers er zitten er 2 in de neus , voor de radiator. Deze zorgen voor de koeling van de transmissie. er moet minimaal 15-20 liter koelvloeistof door de koeler stromen, als motor volgas draait, Er zit boven de motor ook nog een interkoeler , deze wordt ook gekoeld met dezelfde koelvloeistof.
hummy
Juiste Olie? Filter er af en checken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7810 en hebben de trefwoorden temperatuur en achterbrug geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN