1455 motor tegen 844 bak?

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of een motor van een international 1455 , past tegen een versnellingsbak en achterbrug van een ih 844 of 744.
Ik weet dat een 1455 tegen een 1055 en 1046 past , maar lukt dat ook tegen de bakken van de 4 cilinders ?

En is een versnellingsbak van een 844 sterk genoeg als je richting de 400-500 pk gaat ?
De ZF bakken van de 46 serie durven het wel eens begeven, maar hoe zit dat met de bak van een 844 of 744 ?

Alvast bedankt.
Donaat

Deel dit topic

Reacties

stannetje96
Ga je iets in elkaar flansen voor TT ?

denk niet dat versnellingsak 500 pk haalt
caseihman
Ja ik heb thuis een 1455 motor liggen.
Ik dacht samen met een achterbrug van een 844 moet er wel iets moois van te maken zijn.
Die volvo en fiat achterbruggen , kunnen makkelijk meer dan 1000pk aan , maar ik zou willen weten hoe ver ik met een achterbrug van een 844 kan gaan.
interman
Het klopt dat die 44 serie bakken oer degelijk zijn, maar ze zijn toch echt gebouwd voor nie veel meer als 100 pk.
en ik denk niet dat daar met een veiligheidsfactor van 5 op de bakken is gerekend toen der tijd...
maar als je toch voor tt gaat dan sloop je het meeste er wel uit, je kunt wat tanden laten harden, lagers verwisselen etc misschien kom je dan een heel eind.
caseihman
Ok interman bedankt voor de info !
Destijds reed ik sport met een 1046. Deze had een zf bak met schuine tanden op de tandwielen die snel stuk gaan , maar hij bleef bij 400pk toch nog heel.
Ik weet niet of een 844 rechte tanden heeft op de tandwielen. Deze zijn namelijk sterker dan schuine tanden.
Dus mensen die ervaring hebben met deze bakken zijn altijd welkom !
hakkert6
Wij hebben een 844s achterbrug met een 1455 motor voor trekkertrek.
Het eerste seizoen met orginele versnellingen.
We konden toen al de hoogste versnelling rond krijgen. Daarna is de bak verbouwd.
De hoogste versnelling is maar een tandwieltje van ca 12mm breed.
Eindvertragingen kunnen het wel aan. net als het differentieel. Op dit moment heb ik nog een differentieel op naald lagers voor een 844s liggen.
caseihman
Oh leuk om dit te horen !
Ik dacht dat jullie met een 955bak reden.
En hoe zit het dan met de prise as ?
Moet ik een nieuwe laten maken of kan ik die van de 844s ook gebruiken ? En zal deze dan niet op torsen ?
Bedoeling is : 6.6L , p-pomp 13mm , grote hx50 , 7gaats verstuivers en intercooler.
Ik weet niet aan hoeveel pk's ik dan kom , maar ik ben lang blij als ik zijn grootste versnelling rond krijg !
PatrickZ
Kun je beter john/deere hebben dat past altijd, en de bakken zijn ook goed gebouwd
dx11
Probeer het zou ik zeggen.

Deze trekker zit ook een blok voor met iets van 10x zo veel pk's als waar hij origineel voor bedoeld was 😃 Dat is dan wel geen inter, maar gaat meestal wel goed hoor.
ErDee
Waarom nemen jullie geen oosterse prut om mee te spelen? nou verneuken jullie al die mooie intertjes 😞
de yanmarman
@dx11

Das een benzine motor, die hebben een stuk minder koppel dan een dieselmotor
ihnkearltje
Zoiezo niet van een 844. dan moet je er een nemen van de 844-s. deze hebben een zwaarder lager in het differentieel zitten(verbeter me als ik het fout heb)
wiltie63
@ErDee inderdaad zung doa van, gewoon de bak van unnne 844 op de 844 zelf loate zitte en lekker tuffe 😉
wvdh
Ik heb een 554 en dat is volgends mij de zelfde bak als een 44 serie. daar zit nu 140pk op. maar wil een keer rond de 250 pk voor zetten
casejxu
Je zult waarschijnlijk hier en daar wel een paar assen en lagers moeten verzwaren.. Om je assen zo licht mogelijk te houden met je het toerental genoeg omhoog brengen
monteurtje
@casejxu

niet het toerental van je motor alleen he.
hakkert6
@caseihman

Wij hebben nooit met een orginele prise as gereden.
We hebben direct een zwaardere price as gemaakt, echter deze hield het ook niet.
Nu zit er een 1,75" price as van speciaal staal in en deze houd het tot nu toe goed.
hakkert6
@ihnkearltje

Inderdaad heeft een 844s een zwaardere lager in het achterste gedeelte van de pignon as als van 554,644 en 744
ErDee
@wiltie63 😃 😃 idd lekker tuffe 😃 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
2