Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of een motor van een international 1455 , past tegen een versnellingsbak en achterbrug van een ih 844 of 744.
Ik weet dat een 1455 tegen een 1055 en 1046 past , maar lukt dat ook tegen de bakken van de 4 cilinders ?
En is een versnellingsbak van een 844 sterk genoeg als je richting de 400-500 pk gaat ?
De ZF bakken van de 46 serie durven het wel eens begeven, maar hoe zit dat met de bak van een 844 of 744 ?
Alvast bedankt.
Donaat
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
denk niet dat versnellingsak 500 pk haalt
Ik dacht samen met een achterbrug van een 844 moet er wel iets moois van te maken zijn.
Die volvo en fiat achterbruggen , kunnen makkelijk meer dan 1000pk aan , maar ik zou willen weten hoe ver ik met een achterbrug van een 844 kan gaan.
en ik denk niet dat daar met een veiligheidsfactor van 5 op de bakken is gerekend toen der tijd...
maar als je toch voor tt gaat dan sloop je het meeste er wel uit, je kunt wat tanden laten harden, lagers verwisselen etc misschien kom je dan een heel eind.
Destijds reed ik sport met een 1046. Deze had een zf bak met schuine tanden op de tandwielen die snel stuk gaan , maar hij bleef bij 400pk toch nog heel.
Ik weet niet of een 844 rechte tanden heeft op de tandwielen. Deze zijn namelijk sterker dan schuine tanden.
Dus mensen die ervaring hebben met deze bakken zijn altijd welkom !
Het eerste seizoen met orginele versnellingen.
We konden toen al de hoogste versnelling rond krijgen. Daarna is de bak verbouwd.
De hoogste versnelling is maar een tandwieltje van ca 12mm breed.
Eindvertragingen kunnen het wel aan. net als het differentieel. Op dit moment heb ik nog een differentieel op naald lagers voor een 844s liggen.
Ik dacht dat jullie met een 955bak reden.
En hoe zit het dan met de prise as ?
Moet ik een nieuwe laten maken of kan ik die van de 844s ook gebruiken ? En zal deze dan niet op torsen ?
Bedoeling is : 6.6L , p-pomp 13mm , grote hx50 , 7gaats verstuivers en intercooler.
Ik weet niet aan hoeveel pk's ik dan kom , maar ik ben lang blij als ik zijn grootste versnelling rond krijg !
Deze trekker zit ook een blok voor met iets van 10x zo veel pk's als waar hij origineel voor bedoeld was Dat is dan wel geen inter, maar gaat meestal wel goed hoor.
Das een benzine motor, die hebben een stuk minder koppel dan een dieselmotor
niet het toerental van je motor alleen he.
Wij hebben nooit met een orginele prise as gereden.
We hebben direct een zwaardere price as gemaakt, echter deze hield het ook niet.
Nu zit er een 1,75" price as van speciaal staal in en deze houd het tot nu toe goed.
Inderdaad heeft een 844s een zwaardere lager in het achterste gedeelte van de pignon as als van 554,644 en 744