Unimog start slecht
Mijn unimog 416 start slecht. de startmotor gaat voldoende rond, maar het duurt lang voordat hij aanpakt. startmotor is half jaar geleden gesmeerd en een jaar geleden is er een nieuwe accu op gekomen. weet iemand waar dit aan ligt?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
als hij warm is loopt hij wel direct. maar als ik hem sochtends wil starten is het altijd lang doorstarten..
voorgloeien zit er niet op.
kleppen stellen???
Zit er geen voorgloeien op? Loopt er ook geen draad van gloeispiraal naar gloeispiraal?
Onze 406 start met dit weer direkt maar als het ietsje vriest heeft hij er wel wat meer moeite mee om aan te pakken, en als het echt goed vriest zetten we de koelwaterverwarmer van te voren aan, en loopt hij meteen al hoe koud het ook is. Roken doet de onze ook wel wat als hij koud is maar hoe erg is dat roken van die van jou dan?
En inderdaad wat kevin zeg even controleren.
Is het probleem in een keer gekomen of langzaan erger geworden?
ja met dit weer doet hij dat.. ik ben er bang voor dat als het weer hard gaat vriezen hij helemaal niet meer wil starten.. hij rookt nog wel aardig.. zitten er iets van gloeispiralen in ofzo?
oke, dan ga ik dat ook proberen.
als je hem start s`ochtends moet je even kijken of er meteen witte rook uit komt als dat niet zo is moet je ergens tussen de diesel leiding een terugslagklepje plaatsen
van die hangashendel op stationair zetten had ik nog niet gehoord maar dat ga ik ook eens proberen.
hoewel mijn 406 s, ochtens altijd braaf start
ja klein beetje volgens mij
Bij mij waren alles contactpunten naar chassis en startmotor vuil/geroest. dit allemaal goed opgeschuurd en kopervet er aan en er gebeurt nooit meer wat mee!
waar zitten al die contactpunten precies?
Je accu kabels volgen. dat kan in die 40 jaar wel eens veranderd zijn, dus is niet altijd precies gelijk.
jah das un oplossing voor als echt nie wil , maarja ik vind zelf da het niet de beste oplossing is
Dikke kans dat de toestand van je motor minder wordt. Heeft deze na (waarschijnlijk) dik 40 jaar ook geen schuld aan.
3 mogelijkheden, in volgorde van aanbeveling
-Startpiloot gebruiken (beter niet)
-Doorstarten tot hij loopt
-Koelwater voorverwarmen (zoektip voor google: Defa 421)
-Motor reviseren
Als je de beschikking hebt over 220V op de plek waar je Unimog staat, kan ik het koelwater voorverwarmen aanbevelen. Of 2 uur voor starten de stekker er in, of een tijdklok gebruiken. Als je motor verder nog goed loopt, en goed trekt, dan kun je er nog jaren mee door. Voorverwarmen is een behoud voor de motor.
Luchtfilterslang er af halen. je hand er op houden en dan de motor stil laten vallen en kijken hoe lang de motor nog vacuüm trekt. Hier kun je veel van de toestand van de motor aan zien!
Één van de eerste kenmerken bij een slechter wordende motor uit de MB OM-reihe is het toenemen van het olieverbruik.
groetjes kjell
ja echt super maar als je eemaal begint met start piloot kan hij niet meer zonder
motor loopt perfect, dieselfilters maand geleden vervangen.
oke, dan loopt denk ik toch de brandstof terug, kijk eens of er nieuwe afdichtringen bij de brandstof filters zijn gemonteerd, ik had ditzelfde ook eens gehad, toen waren deze afdichtringen kapot....
ik heb er nieuwe ringen op gedaan. hoe kun je dit terug lopen van de diesel tegengaan?
Der bestaat een soort klepje wat je tussen jou diesel tank en dieselfilter, dat als de brandstof terug loopt gaat het klepje dicht, zo dra hij weer diesel aanzuigt gaat klepje open. heb ik ook op mijn mog zitte
maar het zal voor 90% je diesel zijn die terug loopt in je tank veel voorkoment probleem even een terug slag klepje zo kort mogelijkijk bij de tank
hij hooort zo testarten zonder wat vaker rond tegaan !
succes er mee
Jah da bedoelde ik
danku voor de tip, morgen maar even een terugslagklepje plaatsen dus!
Gevonden!
En start die al beter?
haha koen. ik ben t met die hendel aan t proberen, maar daar moet je maar net aan denken:P