International 844 S - schakelmechanisme stuurversnellingen

Heeft iemant een schema van een schakelmechanisme van de stuurversnellingen van aan 844-s voor mij?

ik denk dat er iets is afgebroken in het schakeldeksel, je kut de pook nu heen en weer doen zonder weerstand, en wil dus ook niet meer in een versnelling schakelen, de as onder de pook draait wel gewoon mee.
is dit een bekend probleem?
InterArjan

Reacties

Dairy-Special
Dit gebeurt weleens vaker, aan de schakelhendel zitten 2 spanstiften die weleens willen breken.
Als je een nieuw type hebt zitten er vlak boven het plastic dashbord 2 spanstiften én onder aan de schakelstang ook 2 vlak voordat deze de versnellingsbak ingaat. Ongeveer ter hoogte van de witte zijplaten.
De oudere types hebben alleen deze 2 spanstiften aan de onderzijde.
Als er geen cabine op de trekker zit is het vrij snel te maken, anders moet je de zwarte kap om het dashbord weghalen en kun je ze dan zien zitten.
InterArjan
Ik heb net gekeken, wij hebben volgensmij een secura cabine, deze heeft een luikje zodat je bij die onderste 2 spanstiften kunt komen, en deze zijn dus idd kapot.morgen even nieuwe spanstiften halen.

bedankt!
inter-Eric
Die breken wel eens vaker,wij hebben toen in de groote spanstift ook een kleinere ingeslagen ,toen brak het niet meer
Fast Eddy
De spanstift net boven het dashbord heb er uit gehaald en uitgeboord en een boutje met een moer in gedaan.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!