Illustratie van:

New Holland TL - 90 koelvloeistof spuit deruit

Ik heb een new holland tl 90 een ouder model (dacht 2004) deze gooit sinds deze week de koelvloeistof deruit als deze warm wordt.
Waar kan dit aan liggen?

Deel dit topic

Reacties

casejxu
Waaruit?
New holland Tl90
Uit de overloop van de radiator
Wjattel
Zit er niet teveel in en/of is de motor op dat moment niet te heet? Dat de koelvloeistof door de hitte door de overloop er uit wordt gedrukt?
Martinsame
Is dat zo'n kunstof vatje?
Die willen wel is gaan scheuren
roscho
Hoe warm? Als de vloeistof over het kookpunt komt, spuit het er inderdaad uit. Als dat ook bij niet-kokende motor gebeurt, is er grote kans dat de koppakking lek is.
New holland Tl90
Het gebeurt wanneer de motor net warm is met stationair lopen gebeurt dit al en dan een liter of 5-6
roscho
@New holland Tl90 Als je in de koeler kunt kijken, moet je eens kijken of je belletjes ziet. Heb je een expansievat, dan gaat dat niet lukken, maar misschien kun je dan een stop van de koeler afdraaien, zodat je die belletjes kunt zien. Indien belletjes: lekke koppakking (of erger: gescheurde kop).
nhmonteur
@New holland Tl90 als ik dit zo lees dan is zeer waarschijnlijk de koppakking defect. Je zou nog kunnen kijken of de thermostaat vast zit, maar ziet deze er goed uit dan haal de kop maar van het motorblok
dirkao
@nhmonteur het lijkt er inderdaad op dat het de koppakking is, maar er zijn toch ook FPT motoren waar er soort busje tussen kop en verstuiver zit ? Hierlangs kan er ook gas uit de cilinders in koelwater circuit komen. De simtomen zijn hetzelfde als van een lekke koppakking. Jij als NH monteur zal het beter weten dan ik, en je zult het ook beter uit kunnen leggen dan ik.
nhmonteur
@dirkao dat verhaal zegt me eigenlijk niks.
De TL uit bovenstaand bericht heeft een fiat blokje. Bijna onverwoestbare motoren. Maar ik denk toch dat bij deze de koppakking eruit ligt.
Meestal heeft dit wel een oorzaak. paar keer gezien dat de thermostaat dicht blijft staan. Daarna gewoon verder rijden na de melding te warm. Wat daarna resulteert in een kapotte koppakking.
dirkao
@nhmonteur oke, ik heb het over een case farmall 95 van 2015 , heeft een 3,9 liter italiaanse FPT motor . De trekker is verder hier in brazilie gebouwd. Kan best zijn dat dezelfde motor bij jullie niet eens op de markt is.
jd4050
@dirkao

Klopt,een koperen busje die er als het ware ingeperst zit. Hier komt de verstuiver in te zitten. En deze gaan ook wel lek soms.
roscho
@jd4050 @New holland Tl90 geeft aan "net warm is met stationair lopen gebeurt dit al en dan een liter of 5-6"

Als zo'n koperen busje iets lekt, dan vliegt er toch niet meteen 5-6 liter uit?
jd4050
@roscho

Geen ervaring mee. Die keer dat ik een busje vervangen heb was omdat de trekker daardoor erg ging roken en motor vreemd klonk(geen koelvloeistoflekkage maar motor lekte langs verstuiver)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TL en hebben de trefwoorden new holland en koelvloeistof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0