Illustratie van:

Ford 5640 - Hydrauliek snelkoppelingen engelse maat?

Goedemorgen,

Na wat problemen met de hydrauliek van mijn 5640 heb ik de pomp laten testen. De pomp is nog helemaal goed alleen komt mij probleem door de verkeerde mannetjes hydrauliek koppelingen werd mij verteld bij de dealer. Ik heb engelse ventielen op de trekker en de koppelingen zijn universeel.argus argos? Door warmte komt de koppeling verder naar achter waardoor de olie slecht door de koppeling gaat. (bij koud weer geen last van dit probleem namelijk) De dealer had nog maar 4 van deze mannetjes en vertelde dat ze ze ook niet meer konden bestellen. Weten jullie een adresje? op histoparts kwam ik deze tegen maar ik vraag mij af of die wel goed zijn. bij een engelse koppeling zijn ze iets langer heb ik mij laten vertellen.

histoparts.com/snelkoppeling-1-2-bsp-lange-neus/3/

Met vriendelijke groet,

Jan ALberts

Deel dit topic

Reacties

MaxxuM4ever
Is het niet handiger om nieuwe vrouwtjes op je trekker te monteren waar Nederlandse mannetjes in passen? Mooi nieuw, geen lekkage en alle machines passen eraan zonder irritante koppel stukjes.
jannie2001
@MaxxuM4ever ja in priciepe wel alleen heb ik er een t stuk tussen met slang naar de voorlader en achter op een universeel vrouwtje dus is niet nodig. als ik de voorlader niet gebruik zet ik voor op de voorlader de kranen dicht
goeiedag eem
Vind het een raar verhaal dat van de warmte, tuurlijk staal zet uit bij warmte en zal het kleiner worden maar zijn op zulke dingen niet meetbaar of enkele hondersten millimeters ( 0.02)
Misschien heeft Richard van Pit Parts @RPCounty uit Willemsoord wat ?
+1
redeagle14
Bekend verhaal. De neus van de manlijke koppelingen moeten iets langer zijn.
goeiedag eem
@redeagle14 dan ligt het puur in de koppelingen toch? Maar dat warmte verhaal, met uitzetten dat de koppelingen naar achter komen is hooguit kwa uitzetten van staal 0.02 mm, en geen 1 of meer mm of zo
jannie2001
@goeiedag eem ja maar het werkt wel kwam ik achter!
+2
goeiedag eem
@jannie2001 Jan dat uitzetten van het staal merk je niet, geloof mij maar, die 0.02 mm doet het hem echt niet. Dat zijn andere factoren die mee spelen
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @redeagle14:
De neus van de manlijke koppelingen moeten iets langer zijn

Heb je hier eventueel een onderdeelmnummer van Kramp of Granit van?
Is altijd goed om bij de hand te hebben. Bij voorbaat dank!
+1
redeagle14
@jammermaarhelaas ik weet dat Sparex had altijd de perfecte koppeling.
Dennis_dB
Snelkoppelingen met een kogel IPV een puntje wil ook nog wel eens schelen.
jammermaarhelaas
@Dennis_dB

Bij een nieuwe Ford met deze snelkoppelingen (Deluxe) kreeg je per snelkoppeling een los mannetje. Goede oude tijd.
Deze hadden een ronde afsluiter, zoals jij ook al aanraadde.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN