Agrotron mk1 6.30 fout 10 storingslampje druk te laag in powershift

Hallo,
ik wilde met onze agrotron mk1 6.30 een schudder ophalen,
begint hij na een km of 7 a 8 al een beetje vreemd te doen, het lijkt dan net of de koppeling ietsje slipt en em daarna gelijk weer pakt,
dit werd steeds erger, ook ging af en toe
het storingslampje branden van druk in powershift systeem, koppeling gaat dan ook zwaar, trekker even uit gezet, daarna even afgekoeld en ging het weer even, maar van kwaad tot erger, verderop moesten we wel gas minderen doordat het leek alsof de powershift een eigen leven ging leiden, als hij dan een soortvan terugschakelde uit zichzelf gierde die ook,
achteras is ook warm, olie in peilglas lijkt voldoende, wie kan ons helpen?

Deel dit topic

Reacties

Ronijn
Geen foutcodes op het display? Kan een kapotte spoel zijn. In dat geval mag je niet met de trekker rijden tot de spoel vervangen is
Ronijn
Had 2 maanden geleden bij de 118 en vorige week dat geintje bij de 165.7. Geeft dan ook aan dat de druk in de bak te laag is. Als je goed kijkt kun je zien dat het metalen plaatje bij de 2e spoel gebroken is. (achter de zwarte bout)

(klik om te vergroten)

+1
casejxu
@Ronijn dat is code 18
casejxu
@Ronijn dat is code 18
bart-geurtsen
Foutcode 10 in het scherm op de steil rechts,
zit de spoel aan de zijkant van de bak?
bij rechter achterwiel
Ronijn
@bart-geurtsen Klopt. Zit een metalen kap over geklemd
Ronijn
Ik kreeg deze melding. Bij de Agrotron 118 foutcode 18

(klik om te vergroten)

bart-geurtsen
Ik trek net die kap eraf, komt er wel smeriger drab tussenuit, lijkt wel of er water bij zit ofzo, bedoel jij het plaatje waar de spoel mee gemonteerd zit? of gaat er iets aan de spoel zelf stuk?
Ronijn
@bart-geurtsen Hoort in principe schone olie in te zitten. Olie komt door dat gat bij de 1e spoel
Meestal breekt het plaatje
Ronald125
@Ronijn
De keren dat ik ze vervangen heb knapt er een stuk uit de spoel zelf. Waar de borgplaat aan zit.
bart-geurtsen
Wat ie al wel eerder deed is dat het opschakelen van 'm naar h in de powershift wel langer duurde als gewoonlijk, zou dat er misschien ook mee te maken hebben?
ga morgen gelijk de spoelen controleren, bedankt alvast
casejxu
@bart-geurtsen nee met code 18 heeft ie druk verlies. Code 10 is wat anders. Wat weet ik even niet 😅
+1
koenclaas
@bart-geurtsen m naar h is ook een groepovergang dus kan kloppen dat die dan wat bokkig is.
casejxu
@bart-geurtsen ik zie dat code 10 de originele zf code is voor de zojuist besproken code 18. Dus een kapot klemmetje kan zomaar
bart-geurtsen
Hallo, ik heb de spoeltjes eruit gehaald,
klemmetjes zijn allemaal nog heel, aan de onderste spoel zat ietsje slijpsel, niet veel,
als ik de trekker start met deksel eraf dan komt het wel overal tussenuit sproeien klopt dat?
moeten de spoelen niet goed afdichten?
Ronald125
@bart-geurtsen Misschien verstandig om drukken van de powershift pakketten even te meten/laten meten. Deze drukken moet 18 bar zijn.
Qua olie mag er een transmissie olie in, op t werk gebruiken we UTTO van Deutz of 80w transmission van Castrol.
bart-geurtsen
Welke olie kan ik bijvullen in dat systeem? weet iemand ook welke soort? peilglas staat op half
casejxu
@bart-geurtsen peilglas half is genoeg. Hoe kleurt de olie in het glas. Helder? Of donker? Er zit bij al die stopjes ook een drukzender. Met 10/12cm kabel zoiets en 2 polig stekkertje. Deze kan je eruit draaien en dan een m10x1 drukmeter in plaatsen. Als je dan de trekker start moet deze 18 bar aan geven. Mag iets meer
+1
bart-geurtsen
Drukmeter heb ik wel, waar kun je het beste meten? er zitten stopjes genoeg
Gert
Op de plek van de sensor.
bart-geurtsen
Dag allemaal,
2 nieuwe hydrauliek filters erin, spoelfilter schoongespoeld, net 70 km gereden en geen centje pijn,
filters waren ernstig vervuild,
bedankt allen voor de hulp
hummy
@bart-geurtsen wat is de rede dat filters zo vuil waren?
bart-geurtsen
@hummy zeer achterstallig onderhoud denk ik, luchtfilters zaten ookverstopt
bart-geurtsen
Hallo, weten jullie toevallig van deze trekker een kleurcode van groene kleur?
+1
@Nick van Oosterhout lees je ff mee

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0