Ook kondigde topman Richenhagen aan dat er in 2009 een nieuw vlaggenschip komt bij Fendt (Fendt 940?) en platformseries met maximaal 290 pk uit Sisu-motoren, Vario-transmissies en nieuwe, ruime cabines.
Uit het blad 'Trekker'
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waarom doet fendt er geen MAN motor in is veel beter:D
Ik las op landlive dat er als er een 940 uit zou komen, dat ie dan op het model Xerion ging lijken..
940 och jah de 936 och wat een pk koopt niemand hier nergens voor nodig ik den dat er wel 15 van verkocht zijn in nederland !!!!
zo denk je er nu over, maar je moest er niet aan denken om met het materiaal van 15jaar geleden te werken, niet dat dat slecht is maar het moet tegenwoordig sneller en groter.
maar maximaal word 290 pk
@ Loonwerker Erwin: Droom maar lekker verder.
Ik voorspel een New Holland T8090 met 600 pk..
Dat was vroeger zo maar nu echt niet meer staaf. Met het gebruik van alle elektronica van tegenwoordig is dit zat te doen. EN de pk's kunnen ze ook op 600 pk krijgen! Motoren kunnen het zat geven (kijk maar naar de vrachtwagens) Denk dat de punten als verkoopbaarheid en vooral de aandrijving de punten zijn waar de fabrikanten momenteel mee in de maag zitten
zo'n 940 komt er heus wel. als je 400 pk niet met 4 wielen op de grond kan overbrengen dan kan het met 360 (936) ook niet, die 40 pk maken bij zulke trekkers ook niet echt meer het verschil.
de ontwikkelingen gaan toch altijd wel door en men zal zich ook altijd wel afvragen wat je met zoveel pk's moet.
Mijn opa vroeg zich vroeger al af wat je met 200 pk moet, mijn vader dacht dat 300 al wel de grens was en denkt nu ook wat moet je toch met 400 en ik zal me mischien wel afvragen wat je met 500 moet, maar in bv usa rijden al wel zulke zware kniktrekkers rond, die hebben dan wel rondom dubbellucht of zelf 3dubbel om het vermogen op de grond over te brengen.
In nederland is dat te onpractisch, hooguit iets voor de echt grote bedrijven die ook grote percelen hebben.
Voor transport werk heb je het ook niet nodig. een 936 kan al met gemak combi van 50 ton aan en een vrachwagen van rond de 400 pk ook
dus de 940 zal ook wel verkocht worden, als is het maar omdat er toch wel iemand is die em perse wil hebben om de meeste pk's te hebben.
bij sommige loonwerkers gaat dat toch altijd tegen elkaar op.
hier gaat dat in iedergeval wel zo.
pomp word opgestuurd naar een of andere diesel specialist en dan moet ie iets van 25/30 pk meer gaan geven
en dan goed vol pakken en dan gaan!
maar jullie zijn die extra pk's ook wel nodig met bemesten enzo ofnie?
het schent 400 pk te hebben
is veel te veel
en het zal wel een lompe trekker zijn
ik vind de 900 serie ook niet lomp, als ik het vergelijk met jd 8000 serie of die zware case ih serie, die hebben echt van de lomp lange neus, dan vind ik de 900 serie toch echt mooier.
ik heb wel eens op een 930 gereden ik neem aan dat die net zo wendbaar zijn als die 936 . . .
ding draait krapper om als onze renault 891 van 100 pk
Het geld bij AGCO is ook aardig op zeker
en de platformserie tot 290pk uit sisu motoren? ruime cabines?
het jaar 2009 is al lang en breedt afgesloten, maar van dat alles heb ik persoonlijk nog niets vernomen.
Zie en hoor je ook niks meer van.
Fendt en Agco zeggen veel maar praatjes vullen geen gaatjes.
eerst zien dan geloven
Robin: heb je zo'n haast dan dat je zit te wachten totdat je er 1 kunt bestellen?
Of bang voor de Trisix (kniktrekker-killer)
En je vergeet te vermelden dat de Fendt hakselaar (enorme ontwikkeling!) zeer succesvol werkt, ook volgens de loonwerkers die ermee gedraait hebben!
Niet gaan overdrijven he.
Fronthef af-fabriek geïntergreerd incl kopakkermanagement, 50 km/uur en voorasvering standaard?
Ook voor omkeer waren ze op Fendt of Valtra aangewezen, kijk maar naar echte trekker die voor die grote chippers/versnipperaars staan.
Over onderdelen kun je zelf misschien maar beter je mond houden. John deere mag met onderdelen dan misschien duurder zijn dan new holland, maar over de gehele markt gezien zitten ze aan de goedkopen kant.
Maargoed, we dwalen af. Waarom zijn die beloofde machines van fendt nog niet op de markt? waarom kunnen ze die belofte niet waar maken? als ze zelf hun eigen toekomst al niet in de hand hebben, hoe willen dan controle uitoefen op hun positie in de markt?
Fendt heeft geen belofte gemaakt, maar feits is dat door dit nieuws en door spionage foto's zelfs de JD mannen wakker worden Haha, dat je dat nog niet door had. Er zijn maar weinig spionagefoto's en verhalen over JD simpelweg omdat het verder van huis is en minder interessant is denk ik? Bij Fendt kruipen ze zelfs onder de hekken door.
Conclusie, ze hebben weer met hun grote scheeuwerds vooraan gestaan, maar dit keer nemen ze de tijd die ze nodig hebben, in plaats van overhaast op de markt brengen.
ik geloof niet dat de gemiddelde jd rijder daar voor te porren is eigenlijk.
bovendien zijn dergelijke systemen duur in aanschaf, en onderhoudsgevoelig. spoorverstelling wordt hierdoor beperkt, monage van duals moet rekening mee gehouden worden
Ik zal de betreffende T&W binnenkort eens uit het archief trekken, volgens mij waren de verwachtingen hoog..
Hier kun je uren over discussieren, maar kom je geen steek verder mee.
Fendt zuipt wel minder
@ KHD Deuzt-Fahr
Fendt zuipt wel minder
KHD: Dat bedoel ik .
Een exemplaar om te testen. Da's hetzelfde als die hakselaar die eff in NL was.
Nog iets , de 8R staan helemaal niet eenzaam aan de top , De 8600 serie van mf moet zeker niet onderdoen voor de 8R ook niet qua cabine en veercomfort, verbuik was ook niet mis! Verkoop van de Challenger versie MT 600c is trouwens ook niet laag in Amerika, dus er is zeker nog plaats in Amerika voor een merk naast Case en JD
de 8600 serie heet mt600c in de vs? ik heb daar even in gezeten, maar weet het type niet meer, grootste mf serie in het geel was het, anyway, ik was er wel gecharmeerd van, zag er allemaal goed uit enzo.
Grootste is de MT 675 C , trekker is trouwens ook nog als AGCO verkrijgbaar in het oranje die heet dan DT275, en is eigenlijk best mooi!
agcoiron.com/ImagesUpload/_52G0226.jpg/