Taarup 465 - Afstrijkers krom

Nu hebben we een taarup op het oog maar hoe kan het dat sommige afstrijkers er krom en zelfs omhoog instaan? En wat zijn de voornaamste controle punten van zo'n wagen

Hoor het graag van de kenners.
thimon

Reacties

rijkjd
Zodra de afstand tussen de rotor en de punten van de afstrijkers te groot word gaat er gras tussen zitten en worden deze krom gedrukt. Het kan dan zijn dat de buis van de rotor iets is ingelopen, maar meestal gaan de kunststof puntjes van de afstrijkers er af waardoor de afstrijkers extra slijten. De houders waar de afstrijkers in zitten slijten ook wel eens. Bedienings kast is erg duur en slecht nog te krijgen. En natuurlijk de staat van de rotor zegt een hoop over de wagen, even t lengte verschil meten van de buitenste kammen en de middelste, dat geeft je even een idee hoever de rotor heen is.
jantje 8110
Heb het afgelopen jaar ook een taarup aangeschaft. Wel een 1030 maar daar is veel van hetzelfde. Letten op de staat van de rotor en of de messenbakken nog wel recht staan. Afstrijkers kan met de kunstof punt te maken hebben die moet 1 tot 3 mm van de rotor af staan. maar kan ook zijn dat de houder daarvoor niet meer goed staat. Bodemketting kan opgerekt zijn enz. Als het eenmaal goed draait zijn het mooie machines om mee te werken
thimon
Bedankt met dit advies de 465 bekeken en gezien dat die te duur is in de staat is waar in die nu verkeerd afstrijkers inderdaad ceel zo der kunstof puntjes en rotor matig aantal sterren los
Nu opzoek na een andere 465 of een leuke 1030
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Taarup 465 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!