Nieuwe koers New Holland

De eerste foto's van de onlangs aangekondigde waterstoftrekker onthullen alvast de nieuwe ontwerplijnen bij New Holland.

Het eerste beeld van de NH2, de waterstoftrekker van New Holland, verraadt dat NH behalve een nieuwe krachtbron ook een nieuw uiterlijk gaat presenteren op de SIMA. Daarin kunnen we stijlelementen terugzien van de FIAT Nastro d'Oro, de retro trekker die op de EIMA werd voorgesteld. De kleur geel krijgt meer nadruk, niet alleen aan de buitenkant, maar ook in het interieur. Het eerste prototype, een werkend model met een vermogen van 106 pk, werd vandaag in Turijn aan de pers voorgesteld.

Volgend jaar drie testmodellen
De ontwikkelingsafdeling van de automobieltak van FIAT heeft een nieuwe brandstofcel ontwikkeld, met waterstof als energiebron. Deze heeft een hogere efficiëntie dan de tot dusver bekende brandstofcellen. Hij zet waterstof rechtstreeks om in stroom. De nieuwe trekker heeft twee elektromotoren, een voor de aandrijflijn en een voor de aftakas, hydrauliek etc. Volgend jaar worden drie trekkers onder praktijkomstandigheden getest. Het bezwaar van de minder goede "well to wheel" efficiëntie vangt New Holland op door de waterstof te laten produceren met op de boerderij te winnen energie (Bio-, wind- en zonne-energie).

Deel dit topic

Reacties

NewHollandErik
staaf
Diesel en rook, anders geen trekker!
NewHollandErik
Ja, helaas.. 😞
JD-H4L
Idd zoals je zegt staaf ! dat waterstof gedoe enzo kan wel beter zijn voor het milieu maar het is te duur en nog niet goed ondwikkeld voor de trekkers !
staaf
Idd, dat gezeur over t milieu, dood gaan we toch!
TLA-TSA
Geef het ding alleen em een fatsoenlijke motorkap.die lampjes op de cabine zijn wel stoer 😎
JD-H4L
Daarom en laat ze eerst de auto's maar aan pakken die paar trekkers doen ut um ook niet..
staaf
Geldklopperij die hele milieu zooi, net als alles vandaag de dag!
fendt fan
Precies staaf daar verdienen er weer genoeg bedrijven/mensen geld aan om die dingen uit te zoeken/uitvinden
NH-Ford
Als ze werkelijk zo'n motorkap krijgen als die foto's en een ander filmpje dat ik zag..
dan stap ik miss over 😃
JD-H4L
Als jij wilt overstappen op zo iets zul je tog wel het nodige geld moeten hebben voor zo eentje 😛
NH-Ford
Begrijpt me verkeerd! 😄
Ben nu beetje NH rijder, maar als ze zo'n motorkap erop doen, dan stap ik over!
Vindt dat geen porum... :|
JD-H4L
Oooh oke ik dacht dus dat je het mooi vond.. maar goed dat het tegendeel waar is 😃
staaf
Iedereen die dit mooi vindt heeft of geen smaak, is blind, of is zo NH-geil dat hij wel voet bij stuk moet houden omdat hij anders uitgelachen wordt!
Bart844
Die neus vindt ik nie moi
guy
Hopelijk komt die oranje er door 😛
Aorend
Nou ik denk dat we er toch een keer naar zoiets overmoeten, maar om er dan gelijk zo'n lelijke ding van te maken.
Als je een keer vlink ant werk bent met zo'n ding zal alles wel kapot knappen van dat lichte polyester spul.
guy
Okok, dit is maar een prototype heh
thmtrader
Het staal raakt sneller op dan de olie dus wat is het probleem eigenlijk?
cih1056xl
Wat n trekker, vind 't een vreselijk ding. die neus ziet er niet uit, geef mij maar een tvt of een tm die zien der nog normaal uit, dit vind ik gewoon geen newholland meer. geluid is ook niet mooi
jeroen13
Geef mij maar een T7000 met CVT
groot gelijk wat staaf zegt geen tractor zonder diesel of rook die tractoren kunnen toch nooit zo sterk zijn als een andere trekker
Mengeledriver
Ooit stond in de Trekker en Werktuig een foto van een trekker die op waterstof reedt, was in de jaren '60 al. Werdt tijd dat ze het weer op gingen pakken. Alleen tanken is nog zo lastig he.....
international 633
Vind nog wel meevallen, ziet er wat anders uit dan anders ja, nou en?
magerehein
Black smoke untill i am broke
Ik ben der ook niet zo van maar nh doet wel een flinke werp in de toekomst zo want dit worden denk wel de trekkers van de toekomst alleen zal er nog een hoop aan verbeterd moeten worden en bovendien hebben deze trekkers hebben wel een enorm koppel
dirkisboertje
Inderdaad, rook zegt niks over vermogen. Dat ding is misschien een hele investering maar misschien op langere termijn toch voordeliger. En aan die motorkap moeten ze nog wel het een en ander aan veranderen ja..
pjotr
Zo, dus de waterstof wordt omgezet in stroom...
nou he, leuk zo'n heftruck zonder mast, pfff..
huub
Iheb 't filmpje op "op 't land.tv" gezien..bij NH hebben ze wel door dat die trekker verschrikkelijk lelijk is..?
Sjoerd
Nou, ik vermoed (weet) dat het een gruwelijk mooie tractor gaat worden. En New Holland timmert KEI- en KEIHARD aan de weg. Al het gedoe met Case, Steyr is in kannen en kruiken. Er is dus geld om te investeren en onderzoek te doen. Ik denk dat New Holland (CNH) bezig is met dingen te ontwikkelen waar elk ander merk compleet mee ondersteboven wordt geblazen.
Sjoerd
Dat is al begonnen... Kijk naar de Auto Command. De nieuwe variabele transmissie. Een transmissie die slechts € 3000,- meer kost! Dat zijn de eerste stappen in een volledig nieuwe richting.
tvt145
Nou, met dit uiterlijk... wordt het echt tijd om over te stappen naar John Deere, was met de vorige trekker al moeilijk, maar word nu echt een makkie! geen gezicht!
NewHollandErik
Overloper.. 😞
MaartenMandemaker
Ehm sjoerd, net of andere fabrikanten stil zitten 😉

@paul, allis chalmers had in de jaren 50/60 al een trekker met brandstofcellen
NewHollandErik
Ik weet niet wanneer de diesel op is?
staaf
Ach man, op diesel kunnen we nog eeuwen rijden. Een leuke bijkomstigheid van het smelten van de noordelijke poolkappen is dat waar eerst de kappen lagen, nu geboord kan worden naar olie. Hoppa weer een paar deccenia lang diesel rijden! Eer alle poolkappen weg zijn zijn we alweer een flinke tijd verder, dus mooi door boren en tanken!
En rook zegt inderdaad niets over vermogen, maar het zegt wel iets over waar de motor op draait; echte diesel!
Het is natuurlijk heel leuk bedacht, maar zeg nou zelf, waterstof... Geef mij maar diesel en een flinke dot zwarte rook!
TLA-TSA
Nog eeuwen rijden ja. en als het dan op is??? dat het er is hoeft nog niet te zeggen dat je het ook allemaal op moet maken
staaf
Eer het eens op is hoef ik me er geen zorgen meer over te maken. En ga me niet vertellen dat als jij een meissie heb, dat je er dan niets mee doet. Dat zou zonde zijn.
caseih1056xl
Hahaha zo is't wel staaf.

ach die new holland denkt dat ze heel wat kunnen met je water stof :S

een ouwe diesel gaat boven alles ( case inter en john deere)
NewHollandErik
Jaloers?
@staaf: Niet iedereen denkt er zo over als jij. En als er er over een paar jaar (ik hoop dat het nog heeeel lang duurt) wat zielige kereltjes beginnen te zeuren dat er een roetfilter op moet en nog een paar jaar verder zeggen dat diesel niet meer mag? Wat dan?
Dan rijden er alleen nog maar New Hollands als de andere merken niks doen..
Bart844
Over een jaar of 20 is alles van zo'n denk
dirkisboertje
En staaf wel stoere praat van dat ik maak het toch niet meer mee dat het op is, maar denk ook is aan de toekomst. Als jij kinderen zou willen wil je ze toch ook nog een goeie tijd meegeven. En niet dat je dan alleen nog maar waterstof heb. Als je zo graag diesel en dikke dot rook wil zou ik juist maar beetje zuiniger op zijn, kan je langer ervan genieten.
staaf
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over als mij, anders had ik niemand meer om mee te discussiëren.
dirkisboertje
Verschil moet er wezen
staaf
Dat is geen stoere praat, dat is gewoon hoe ik erover denk. En gelukkig ben ik geen geleerde, dus hoef ik me er geen zorgen over te maken om nieuwe technieken enzo te bedenken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
44
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
5