Illustratie van:

Fiat 1000 - DTS Waterpomp heeft geen druk

Waterpomp geeft geen druk naar de radiator cabine.
Ik denk verkeerde waterpomp : ik heb nu waterpomp met schuine tanden en denk dat die recht moeten staan. Weet er iemand of die vraag juist is. Hoe komt het dan hij het water niet naar de cabine duwt. ( verwarming)
Dank u

Deel dit topic

Reacties

cyrus-van-gelder
Is de waterpomp recentelijk vervangen dan ? Dan zou het idd kunnen dat de verkeerde pomp geleverd is.
DANOONTJE POWERR
@fiatfan doorstroming was bij mij niet het probleem. 😉

@francois1 als je geen water door je kachel krijgt kan er ook een verstopping zijn maar als het echt aan je waterpomp ligt heb je ook geen doorstroming in het blok.
Wordt de trekker ook warm?
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Precies wat jij zegt inderdaad. Bij de Case zat toen een van die leidingen in de cabine vol met troep. Even de tuinslang erop en met niet teveel druk spoot je het systeem in de cabine zo door. Nu wordt ie veel minder gebruikt de trekker en dan zet ik af en toe de kachel aan zodat hij water circuleert en het in ieder geval niet gaat ophopen in de cabine 😄
DANOONTJE POWERR
Zo ziet de waaier eruit van een 1300.
Van de 1000 zal die waarschijnlijk hetzelfde zijn.

(klik om te vergroten)

francois1
@cyrus-van-gelder De pomp is niet vervangen .Maar heb bij Omnipull om een nieuwe gevraagd maar is dezelfde pomp met schuine tanden zoals bij deze die erop staat. @valmet6400power de leidingen naar cabine en de radiator zijn allemaal open . @DANOONTJE POWERR en de pomp zoals op de afbeelding , de waaier is niet hetzelfde als de mijne. Bij u staan de schubben ong recht , bij mij staan die helemaal gebogen.In onze fiat boek staan ze ook zoals bij u op de afbeelding. Heb jij verwarming in de cabine met dit systeem??
DANOONTJE POWERR
@francois1 ja, ik heb zo verwarming, maar zoals ik al zei heb je ook geen doorstroming in het blok want je verwarming neemt maar een klein deel van het water.
Wat gebeurt er als je de plug aan de waterpomp los maakt, komt er dan wel water uit?
francois1
@DANOONTJE POWERR ja als ik de slang van de verwarming eraf doe, en vul dan de radiator dan komt er water uit het pijpje van de waterpomp.(als ik de darm er terug opzet krijgt hij het water niet rond)
Als ik het goed begrijp is u waterpomp met rechte tanden en die van mij is met gebogen tanden. Zou hier dan het probleem liggen??
DANOONTJE POWERR
@francois1 ik denk het maar zoals ik nu naar jou foto kijk lijken de schoepen ook in de verkeerde richting te staan?
+1
Jan mf6465
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een Mitsubishi Pajero. Ik kreeg maar geen water door de verwarmingradiator. Daar was het probleem waarschijnlijk een luchtbel. Uiteindelijk een pompje op het boormachine tussen de leiding gezet en zo toch ontlucht gekregen. Heeft daarna nooit meer problemen gegeven.
francois1
Het is niet het probleem dat er geen water door kan ,want met de tuinslang gaat dit perfect.
Er is ene kant aan de waterpomp aangesloten en de andere kant moet normaal aan de radiator bevestigd worden .daar heb ik een stop opgezet ( op de radiator van de motor) en de kant die van de cabine komt hangt los. Normaal moet daar nu water uitkomen en dat is niet. (de lucht kan allemaal weg) ;Wat is dan het probleem????
francois1
Deze is een foto van de waaier die op mijn waterpomp staat. hier zie je dat die kammen in een halve maan staan . en die draaien nog eens in de tegengestelde richting .( de bolleke kant met de klok mee) . Kan hij dan voldoende druk opbouwen om het water naar de cabine te krijgen?

(klik om te vergroten)

DANOONTJE POWERR
@francois1 dat lijkt me niet, zo duwt ie het water naar buiten ipv trekken naar binnen.
kramer
@francois1 Als het een centrifugaalpomp is heb hij altijd gebogen schoepen.

(klik om te vergroten)

Chris van vliet

(klik om te vergroten)

Dit is de water pomp tekening van een 1000 super
Wilting NH
Is het niet gewoon lucht in het systeem?
+1
Jan mf6465
@Wilting NH
Ik had het ook al gezegd. Luchtbel kan soms heel lastig uit het circuit geraken. Ik had een pompje op het boormachine tussen de leiding naar de radiator van verwarming gezet en zo de lucht eruit gekregen.
Bakker S
Heb het met een Fiat 80-90 ook al eens gehad dat de verwarming het niet meer deed terwijl de trekker niet warm werd. Bleek dat er te weinig koelvloeistof in zat...
francois1
Dank u voor de informatie maar heb het gevonden.
Heb de onderste retourleiding van verwarming (aan de radiator) aan de bovenkant radiator gemonteerd. (Heb wel elektrische pompje tussen leiding van aanzuig verwarming gezet)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0