Illustratie van:

Case International 745 XL - Tankmeter werkt niet goed.

Bij een 745xl werkt de tankmeter niet goed meer.

Als het contact aangezet word slaat de meter gelijk naar vol. Heb al eens eerder dit soort storingen gehad, maar toen lag het aan de massakabel achter het dashboard.

Ook nu deze massakabel goed schoongemaakt en vast gezet.
Daarna de draad van de tankvlotter gehaald. Ook dit maakt geen verschil. De meter blijft naar vol uitslaan.
Daarna alle stekkers tussen transmissie en cabine los gemaakt, nagekeken, gereinigd en weer gemonteerd. Ook nog gemeten of er ergens sluiting naar massa of 12 volt is. Maar ook hier geen afwijkingen kunnen vinden.
Als ik de stekker achter van de meter af haal, dan zak de meter wel weer terug. Maar dan heeft ook de hele meter geen voeding meer.

Iemand nog enig idee waar ik het in kan zoeken of zou toch de meter zelf kapot zijn.
Misschien iemand een idee of deze meters te repareren of nieuwe verkrijgbaar zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Deel dit topic

Reacties

Klein Rot
@nhmonteur
Dat gedrag duidt op een sluiting naar massa ergens in de kabelboom en het meest voor de hand liggende punt zal zijn waar de kabelboom van de trekker overgaat naar de cabine. De cabine ligt immers in rubberblokken en daar zit altijd beweging in de kabelboom zal op dit punt het meest te verduren krijgen
nhmonteur
@Klein Rot dat kan het haast niet zijn. De kabels gaan vanaf de transmissie/tank naar een stekker die weer in een stekkerdoos aangesloten zit.
Het schutbord van de cabine is uitgerust met een grote stekkerdoos.
Hier zijn alle stekker van motor en transmissie op aangesloten. Aan de binnenkant van de cabine zit het net zo.
Ook heb ik met de aansluitingen van de tankvlotter eraf gemeten naar de massa. Hier was geen verbinding te vinden/meten.
+1
Klein Rot
@nhmonteur
Het kan ook zijn dat de tankmeter zelf kapot is natuurlijk een interne sluiting kan ook. Heb je de meter al eens uit de tank gehad. De tankvlotters zijn gewoon nieuw te bestellen.
bob de bouwer
@Klein Rot Dat heb ik gehad met die van mij. Dan is de weerstand/ spoel stuk in de tank
wessel8830
Probeer stekkers op de tankvlotter keer om te wisselen.
856xlih
Je kan de massa van de tankvlotter nog is nakijken
Bij mijn 856 was het massa draadje gebroken
Van uit de stekker van tankvlotter loopt de massa draad naar linkerkant van de achterbrug en pakt zijn massa via het versnellingsbakhuis net onder het hydroliekreservoir (bij mijn trekker teminste)

Je kan ook effe testen door een startkabel op de tandvlotter te zetten en ergens op de massa
Dan weet je zeker dat je massa goed
Werkt het dan nog steeds niet zou ik zeggen dat de tankvlotter kapot is
DANOONTJE POWERR
Misschien is de tank gewoon vol 🤣
Ik weet het, flauw.
Ik heb het bij de TL100 gehad dat de massadraad van de vlotter zelf gewoon weg was.
basia
Als je de draad van de tankmeter loshaalt , en de meter blijft op vol , dan zal deze draad toch ergens kortsluiting c.q. massa moeten maken , dus loop deze draad een goed langs
jo845xl
Tankmeter is niet defect , het is normaal dat als je de draad van de tankvlotter losmaakt dat de meter naar vol uitslaat , als je de draad aan de massa legt moet de meter naar leeg gaan .
In jou geval is de tank vlotter defect , gebeurd wel meer bij deze trekkers .
basia
@jo845xl

Ok ; het is dus net andersom dan dat ik had verteld ; excuses
walker1
@nhmonteur Lang, lang geleden kon je bij jullie nog het pad uitlopen, het spoor en de weg oversteken en dan stond je zowat bij de IH dealer.
remco rooks
Ik had thuis ook dat probleem lag niet aan de vlotter of het tank metertje in de klok, maar puur dat die achter op de klok door gebrand was. Heb uiteindelijk met een beetje proberen massa kunnen maken via een boutje en toen deed alles weer goed.

(klik om te vergroten)

Doorgebrande massa

(klik om te vergroten)

Massa draad aan bout van het klokje
+1
nhmonteur
@remco rooks donders, dit kan het inderdaad wel eens zijn. Ga dat van de week eens bekijken.

@jo845xl de tankvlotter is niet defect. Als ik zelfs de draad die van de meter naar de stekker op het schutbord aan de massa leg, gebeurt er niks met de meter.
+1
nhmonteur
@remco rooks helaas, gister het klokje eruit gehad. Maar alles zag er prima uit. Toch nog met een extra massadraad geprobeerd. Maar dit maakte niks uit.
Verwacht toch dat het in het klokje zelf zit. Maar ga binnenkort nog naar eens de boel van achter tot voor nameten.
remco rooks
@nhmonteur oké, dan denk ik wel dat het in het klokje zelf zit hier laats ook een de klok vervangen voor een uit een sloper toen deed de tankmeter weer zo als het moest.
+1
nhmonteur
@remco rooks weet je toevallig waar ik zo’n klokje kan kopen/bestellen? Of zijn deze nog gewoon via case te leveren?
Yanmarthomas
@nhmonteur ik heb ooit voor een instrumenten klokje gekeken voor m’n 533 origineel kon hij geleverd worden 640€ geloof ik en een imitatie kost rond de 110 euro geloof ik. Bij mij was uiteindelijk de tankvlotter zelf kapot bleef ook altijd op vol. Nieuwe vlotter erin klaar
remco rooks
@nhmonteur poeh ze zijn er volgens mij wel maar krijg je wel de hele klok en dan moet je wel het juiste merk hebben dus vdo of jaeger. Of kijken of je bij de sloop zon los klokje kan krijgen
Fendt304ls
@nhmonteur grote kans dat ze hem bij ilgenfritz wel kunnen repareren. Wij hebben hier zeer goede ervaringen mee..
wessel8830
@nhmonteur bepco volgens mij wel

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN