Illustratie van:

Zitmaaiers Husqvarna - Cth200 opstart problemen.Bij starten komt de kohler courage 20 motor vaak niet door zijn compressie slag,de kleppen zijn gestel

Bij opstart poging komt de kohler courage 20hp motor niet door zijn compressie bij navraag kon dit aan de decompressie liggen die werkt bij een goede klepafstelling. de kleppen op 0,05 mm gesteld. Lijkt iets beter maar vaak nog het zelfde probleem accu is al vervangen. Vraag me af hoe deze decompressie werkt en of iemand een oplossing kan aandragen.
Gr Ben

Deel dit topic

Reacties

redeagle14
@Benvriens heb je de kleppen goed gesteld? Met de zuiger iets in de arbeidsslag? En werkt de decompreseur wel? Die motoren zijn erg gevoelig voor verkeerde olie. 5W30 is het beste.
Klavervelden
@redeagle14 Het probleem is eigenlijk nog steeds niet weg,komt de ene keer vlot door compressie, de andere keer niet, zowel koud als warm, er zit 5w30 olie in.
Is zeer vervelend als je bezig bent en hij valt uit krijg ik hem daarna vaak niet meer aan de gang.
Hoop op advies kleppen op 0,05 mm gesteld. Vind dit al zo weinig voor klepspeling
Gr Ben
redeagle14
@Klavervelden dan ben ik bang dat de decompresseur klemt. Dan moet carterdeksel er af.
redeagle14
@Klavervelden als je mij het spec nr van de motor geeft kan ik je wel aan een tekening helpen.
Klavervelden
Hallo redeagle14 Bedankt voor je snelle reactie. Heb zojuist naar de motor gekeken en het volgende kunnen vinden.
Kohler Courage 20

spec no PS-SV710-0022
serial no. 3734601923

Family 7KHXS.7252GB
type app. e11*97/68SA*2004/26*0387*01
Displ (cc) 725
Model no SV 710-0022
Serial no 3734601923
Build 12-12-2007
Hoop dat dit voldoende is heb er ook nog wat fotootjes van gemaakt.
Mogelijk dat ik met de juiste tekeningen wat verder kom, denk je dat het een kwestie van schoonmaken van de decompresseur is of dat deze vervangen moet worden zo ja waar kan ik zoiets bestellen/kopen.
Alvast bedankt Gr Ben

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Klavervelden
Ps mijn email is benvriens@outlook.com
redeagle14
@Klavervelden ik ga morgen voor je kijken.
+2
Sanderrr
@Klavervelden Is maar een kleine tip, maar zet nooit je gegevens openbaar op internet.
redeagle14
@Klavervelden kleppen moeten op 0.101 tot 0.152 staan. Dat betekent in de praktijk, inlaat 0.10 uitlaat 0.15. Met de zuiger ca. 6 mm in de arbeidslag. Daarna heel rustig ronddraaien en kijken of de decompresseur de klep heel iets lift bij de uitlaat slag.
Klavervelden
Beste redeagle14 Ooit heb ergen in specs., gelezen dat de klepspeling 0,05 mm zou moeten zijn, vind dit zelf zeer weinig dus 0,1 en 0,15 mm lijken mij gevoelsmatig inderdaad beter.
U schrijft daarna rustig ronddraaien en kijken of de decompresseur de klep iets lift bij de uitlaat slag. Maar bij de uitlaat slag staat de uitlaat klep toch al open, of begrijp ik het verkeerd.
Kijk uit naar de tekeningen.
Gr Ben
redeagle14
@Klavervelden sorry het moet de inlaat klep zijn. Die wordt halverwege heel iets geopend. Daarom moet je stellen in de arbeid slag. Anders staat hij op de decompresseur.
+1
Jan mf6465
Zou het niet eerder een probleem met de stroom zijn? Ik zou eens rechtstreeks op de starter met een startkabel spanning zetten als hij niet rondgedraaid raakt. Eens kijken of hij dan wel start.
redeagle14
@Jan mf6465 klopt de massa kabel zit vaak aan het frame. En dan kun je overgangs weerstand krijgen tussen het aluminium motorblok en het frame.
Klavervelden
Goed Idee van jullie beide, ik ga het eens proberen. Ook zal ik controleren of ik de inlaatkleppen op de goede wijze heb gesteld, bij de arbeid slag dus. Even puzzelen, de kleppen beide gesloten vonk en dan de neergaande beweging zuiger.
Heb ondertussen wat op het internet gezocht naar tekeningen en wat mij opvalt is dat er bij de serie cs motoren een soort busje getekend is wat de decompresseur is en de sv 725 dit niet te zien is en niet vernoemd wordt.
Gr Ben
+3
Klavervelden
We zijn weer een hele tijd verder en het probleem bleef maar door sukkelen. Ondanks alle goede adviezen kon ik het niet cancelen, dus uit wanhoop maar een deskundige ingeroepen en deze kwam tot de conclusie dat er op dit type motor geen decompressie zit.
De nokkenas heeft hier nl geen voorziening voor.
Hij heeft na enig zoeken gevonden dat Kohler een zwaarder type startmotor adviseerde.
Deze geplaatst en starten als een tierelier.
Hoewel ik hier en daar op het verkeerde been ben gezet bedank ik jullie voor je inbreng.
Gr Ben
vriesjan215
@Klavervelden Leuk dat u nog even van zich laat horen!
@Klavervelden
Hallo,
Interessant, welk type start motor zat er op en welke zwaardere heb je er nu op gezet?
+1
hanomagfarm
Controleer ook of de carburateur niet door lekt en dat de cylinders vol lopen. Komt qua symptomen misschien niet helemaal overeen maar geeft vergelijkbare klachten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de zitmaaiers Husqvarna ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN