Hatz E780 wel toeren geen vermogen oorzaak?

Ik heb een oude Roberine kooimaaier die al langere tijd stil heeft gestaan proberen te starten.
De pomp heb ik vervangen want deze was kapot.
Na vervangen meteen starten lopen, komt langzaam aan op toeren, maar heeft geen vermogen.
Bij inschakelen rijwerk of maaikooien dan valt het toerental helemaal in.
Krijg niet het idee dat de motor wil werken.
Ben er benieuwd wat dit kan zijn.

Heb al wel de verstuiver uitgewisseld van een andere motor die ik heb staan, maar dat maakt geen verschil.
Als de motor warm is kan ik deze alleen starten als ik het rode palletje uittrek naast de gashendel.
Ben erg benieuwd wat de kenners ervan zeggen.

Grt Rene

Deel dit topic

Reacties

hooidonk
Hallo Rene,

Zit er misschien een filter in de brandstofleiding of onderin de tank die dicht kan zitten?
Rolfes
@hooidonk Dit heb ik gecontroleerd, maar dit is niet het geval ( filter was reeds verwijderd.

Tevens ook geprobeerd zonder luchtfilter, maar ook geen verschil.
hooidonk
@Rolfes
Okee, dat is in ieder geval dan uitgesloten.
Rookt de motor nog een bepaalde kleur?
Je zou de verstuiver naar buiten kunnen laten sproeien (vaak kun je ze wel een halve slag gedraaid aan de leiding zetten) om te zien of het nevelbeeld er normaal uit ziet.
langeslagdiesel
Staat de nieuwe pomp wel goed op tijd?
Rolfes
@langeslagdiesel de pomp kan ik niet verstellen het is in feite een pomp die door een excentrische nok word ingedrukt.
Kan dat eventueel vervroegen of verlaten door vulplaatjes te plaatsen.
Ik heb de pomp uitgewisseld van een andere hatz motor en heb met verschillende plaatjes geprobeerd maar dat maakte geen verschil.
roscho
Ik denk dat het toch te maken heeft met brandstoftekort. Zodra de motor moet werken, geeft hij er de brui aan. Lijkt me toch een verstopt filter of leiding. Ook geen brandstofleiding die wordt platgezogen zodra het gebeuren moet of een leiding die van binnen vergaan is?
Rolfes
@roscho ik heb nieuwe brandstof slangen gemonteerd. Tank gespoeld en de verstuiver leiding schoongespoeld met wasbenzine en lucht.

Brandstof wordt geregeld door de gasschuif.... verder niets.

Kan het zijn dat de hatz door het stilstaan zuigerveren hebben die vastzitten? Maar hij rookt bijna niet.
+2
DANOONTJE POWERR
Misschien te simpel gedacht maar geen vacuümprobleem van de tank?
+1
Rolfes
@DANOONTJE POWERR Dat heb ik ook gecontroleerd door de tank dop te verwijderen, dus open tank.

Goede suggestie trouwens.
bas101
Tekort aan brandstof , mogelijke oorzaken filter verstopt of regelstang stroopt of plunjers
blijven hangen , dat betekent filterelement vervangen en regelstangkamer inspuiten met kruipolie zo nu zit ik alweer iets goed te doen voor een onbekende die mss wel met mn zus of beste vriendin t bed in duikt .
+1
DANOONTJE POWERR
@bas101 je kan maar beter maatjes zijn met je zwager 😅
+1
Rolfes
@bas101 goeie tip, regelstangen.

Kan het zijn dat de kleplichter op een of andere manier blijft hangen? heb je een leuke zus dan 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0