Illustratie van:

Deutz-Fahr Agrotron 106 - Inschakeling van de aftakas

Zit al een tijdje met het probleem dat als je de aftakas inschakeld, dat die zeg maar de hark of schudder in 1 keer aan laat slaan. Dit geeft namelijk een hele slag, wat niet goed kan zijn voor de machine. nu heb ik achter onder de cabine al 2 accumulators gevonden en tevens getest en vervangen voor nieuwe. Deze staan op 20bar zoals voorgeschreven. Echter is het probleem nog niet opgelost. Wat zou dit nog kunnen zijn?

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Misschien de sensor bij de stomp even schoonmaken en doormeten.
case 745 xl
Mijn agrotron deed dit ook altijd. Ik liet de motor altijd afsloten met de koppeling als ik de aftakas inschakelde.
pruttelpower
@case 745 xl

De trekker die jij had, had een andere achterbrug, de zwaardere agrotrons met 6-bak schakelen de aftakas normaal redelijk vloeiend in
pruttelpower
De aftakas inschakeling loopt via de printplaat, hier zou evt wat mis kunnen gaan?
deutzke106
@pruttelpower
Verder zijn er geen elektrische storingen, dus zou het gek vinden als het de printplaat is. Wat zeker niet uit te sluiten valt. Hoe kan in dat nakijken
Welgerap52
@deutzke106 ventiel is niet proportioneel dus is het geen elektrische storing. ,je zou er een druk bol van 10 bar op de leiding kunnen plaatsen inschakeldruk is 20 bar of een verstelbare smoring met terugslagklep in de persleiding kunnen plaatsen maar kijk daar mee uit want als die te ver dicht staat kan er slip optreden en je pakket verbranden , overigens bij mijn 106 denk je altijd gaat die nog draaien? duurt altijd lang en gaat erg soepel
deutzke106
@Welgerap52 zitten 2 drukbollen op met 18-20 bar. Tevens zit er ook een smoorventiel op, maar dat merk je nog niet eens
Welgerap52
@deutzke106 als het smoorventiel tussen de inschakel magneet ventiel en platen pakket zit dan moet het werken. of hij zit verkeerd om of staat nog te ver open. en de drukbollen moeten lager in druk als 20 bar want het systeemdruk is 18/ 20 bar en dan gaat er nooit olie in ,ik denk 8/10 bar dat dat beter is
deutzke106
@Welgerap52 oke dan ga kijken waar het smoorventiel tussen zit en de drukbollen minder zetten
deutzke106
Drukbollen minder gezet en de magneetventielen gewisselt met die van de differentiel, maar geen verandering. Iemand nog tips?
Welgerap52
@deutzke106 zitten er meerdere drukbollen op dan? een verstelbare smoring plaatsen in de leiding vanaf het ventiel richting de drukbol
casejxu
@deutzke106 enigste optie is hopen dat een Deutz-Fahr dealer n pulsatie kastje heeft liggen. Per toeval. Worden al jaren niet meer gemaakt. Kans is dat dit helpt maar ook niet altijd garantie is mijn ervaring
deutzke106
Ja zitten 2 bollen op, en tussen 1bol en de drukleiding zit een verstelbaar smoorventiel.
Welgerap52
@deutzke106 wat als je de smoring verder dicht draait dan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 106 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN