John Deere 6920 - Is het mogelijk om de fwd rem uit te schakelen bij een john deere 6920?

Bij mijn 6920 springt steeds de fwd op bij het remmen maar komt wat laat terug los doordat de voorloop van de wielen niet juist is denk ik. nu vroeg ik mij af of het bij zo'n 6920 mogelijk is dit uit te schakelen zodat de fwd niet meer aan gaat bij het remmen.

Deel dit topic

Joservice

Reacties

+5
Sjon
Niet doen, dan ben je de helft van je remkracht kwijt. Heel gevaarlijk op de weg.
GerbertXL
@Sjon alleen als je geen remmen in de vooras hebt. Ook bij de uitvoering met remmen vooraan gaat de 4wd aan met remmen.
+2
mdoornekamp
@GerbertXL Als je remmen in de vooras hebt kun je de 4 wd inschakeling beter in werking laten. Anders kunnen je voorwielen blokkeren met een zwaar werktuig achterin tijdens een noodstop. En dan is je trekker onbestuurbaar
case 745 xl
@GerbertXL volgens mij niet. Mijn 6430 is een 50 km uitvoering met remmen op de vooras. Maar als ik rem gaat de 4 we niet aan. Temiste het lichtje niet
+3
Fendt926Driver
Tuurlijk wel te doen. Haal de remlicht zekering er maar uit en het stopt. Dan kun je zien of je remkracht genoeg over houdt.
Daarna kabel naar 4wd spoel doorknippen en naar een schakelaar in dashbord en terug en jij kunt zelf regelen wanneer wel en niet mee geremd moet worden
MRVNDT
@Fendt926Driver zoveer ik het weet staat 4wd an als geen stroom ingeschakeld is dus schakelaar moet erin
mdoornekamp
@MRVNDT bij de oudere types kun je 1 rem licht schakelaar uitschakelen. Zitten er 2 op
JD6920
Ik heb dit ook ooit nagevraagd maar nooit uitgevoerd. Je zou ook een schakelaar kunnen zetten tussen de signaaldraad die vertrekt van de schakelaar voor inschakelen van de 4WD. Aanrader is wel om een schakelaar te zetten met lampje zodat het opvalt dat de beremming uit staat. Tenzij je remmen in de vooras hebt..
+10
sjuu
Wat dacht je van andere voorbanden kopen, voor sommige mensen zou een apk goed zijn.
walker1
@sjuu Inderdaad, gewoon zorgen dat de voorloop klopt. Allemaal leuk bedacht die knopjes inbouwen voor het geval je toch moet remmen, maar wie blijft bij een noodstop ijzig kalm en drukt binnen 2/10 seconde dat knopje in?
Rokus
@sjuu als je heel veel last van je geld hebt doe je dat, maar banden zijn mijn te duur om ze dan niet op te rijden!
sjuu
@Rokus Als je alles te duur vind, moet je trekker kopen. En een paar voorbandjes vallen wel mee kwa prijs.
Rokus
@sjuu sorry je hebt helemaal gelijk!
bartjuh
Heb het wel vaker gezien. Vooral bij trekkers met voorlader. Zat dan een extra knopje op waardoor 4wd niet meer aan sprong tijdens 't remmen. Vooral bij veer manoeuvres op verharding was dat wel ideaal
GerbertXL
@sjuu als je achterbanden vlamnieuw zijn en de voorbanden nog een cm profiel kunnen de verschillen heel groot zijn, vooral als achterbanden groot vallen en de voorste klein. Apk heeft daar niks mee van doen.
Tenzij je dingen weet die wij niet weten kun je beter je mond houden of vragen ipv uitgaan van het ergste.
walker1
@GerbertXL Nou, volgens mij heeft @sjuu het precies goed gezegd. Probleem is blijkbaar op te lossen door gewoon te zorgen dat de voorloop goed is. Dan is dat creatief geknutsel niet nodig. Behalve de veiligheid is een verkeerde voorloop ook gewoon niet goed voor aandrijflijn. Dat bv voorbanden iets verder versleten zijn als de achterbanden is voor de voorloop geen probleem. Met nieuwe achter op en voor op helemaal versleten kan het zijn dat het verschil inderdaad te groot wordt, maar als ze voor en achter versleten zijn, dan laat je toch niet enkel de achterbanden vervangen, dan doe je de voorbanden toch ook?
GerbertXL
@walker1 wat heeft dat ermee te maken, of je versleten voorbanden vervangd. Tenzij je meer informatie hebt dan mij weet je niet wat er aan de hand is.
Fendt926Driver
@GerbertXL het nadeel van voorwielaandrijving inschakelen bij remmen is dat het bij 30+ kmh erin komt en dan is iets voorloop best al veel.
En als er speling zit op het kantelstuk onder de voorasbok klapt die achterover bij remmen. En weer voorover bij loslaten.
En dat kan als hinderlijk ervaren worden.
En normaal bij 4wd trekwerk ga je tot maximaal 10 a 12 kmh
walker1
@GerbertXL Je loopt zelf te beweren dat de voorloop te groot is bij vlamnieuwe achterbanden en versleten voorbanden.
+1
GerbertXL
@walker1 Nee. Ik zei nieuwe achterbanden en voorbanden met 1 cm profiel. Ik zei expres 1 cm omdat dit ruim boven een apk norm ligt.
walker1
@GerbertXL Sinds wanneer moeten trekkers apk gekeurd zijn????
GerbertXL
@walker1 Volgend jaar toch als je loonwerk doet of grondverzet, of wat voor zooitje ze ookhebben gemaakt van die regels. Ik weet het niet precies maar ik heb er ook geen last van voorlopig.
Maargoed, mijn punt was dat 1 cm profiel niet versleten is
sjuu
@GerbertXL Stel je niet aan man.
+3
hobbyboer
Mooi orgineel laten.
Je kunt beter proberen wat eerder het gas los te laten en de trekker zoveel mogelijk uit te laten rollen zodat je niet of nauwelijks hoeft te remmen.
Geeft ook nog eens minder slijtage aan remmen en banden en je bespaart brandstof.

Je kan ook wat rekening houden met het moment van remmen en sturen i.c.m. je voorloop.
Bij weinig voorloop wat eerder remmen, als het de voorwielen nog recht staan, en voordat je de bocht in stuurt de rem weer loslaten.
En bij een trekker die iets meer voorloop heeft rem je wat later en laat je in de bocht de rem pas los.
+3
Jan mf6465
Ik vind het ook een dom systeem om de voortractie in te schakelen om te remmen als je +30km rijd. Is vooral gekomen denk ik om zo goedkoop mogelijk op 4 wielen te kunnen remmen om aan de wetgeving te voldoen. Ik weet van de dealer dat er veel aangepast zijn om alleen achter te remmen.
Joservice
Ik had dit bij mijn vorige trekker (ford 8240) dit ook laten uitschakelen omdat die last had van voorloop. en bij deze merkte ik eigelijk geen enkel verschil in de remkracht, enkel dat het enorm botsen bij het lossen van de rem weg was. sindsdien rijd die ford super goed
huub
@Joservice er zijn veel Ford 40 serie's waarbij dit veranderd is. Die trekkers klappen dan ook enorm.
Joservice
@huub klapte inderdaad enorm die 8240 maar die 6920 klapt nu minstens even erg 😄 daarmee dat ik dit bij deze ook wil proberen omdat dat bij die ford zo goed werkte
Joservice
Welke zekering moet er dan uit om te proberen of er nog voldoende remkracht is?

(klik om te vergroten)

Welke zekering zou er dan uit moeten om te proberen of er nog voldoende remkracht is?
Fendt926Driver
@Joservice ik zou 7 er uit halen. Maar weet verder ook niet veel van jd
Joservice
@Fendt926Driver
7 van F03?
+2
lucas712
Bij onze mf (7718) hebben ze 1 van de twee schakelaars iets verplaatst. nu remt ie met goed werkende luchtremmen op de aanhangers niet meer op 4wd. bij een noodstop bij dieper intrappen van het pedaal wel, zo heb je geen geknoei aan je trekker en werkt perfect. weet niet of dit bij jd mogelijk is.
J asper
@lucas712 Een vario of een powershift?
+1
lucas712
@J asper vario oftewel dyna vt
J asper
@lucas712 Dan zit dat het zelfde als bij Fendt. Bij Fendt gaat die ook op 4wd als de schakelaar rechts onder de cabine bij de remhevel stuk is. Dan geeft die alarm dat die op handrem staat. Maar die gaat die als het magneetje er niet voor zit. Of hebben jullie er gewoon twee magneetjes op gemaakr? Dat die vaker zogenaamde vrij staat.
+1
lucas712
@J asper weet niet precies hoe maar de dealer heeft het gedaan
Jan mf6465
@lucas712
Zo heb ik het bij mijn tractor ook gedaan. Mf heeft op ieder pedaal een contactje. Als links of rechts apart ingetrapt word gaat steeds het remlicht aan. Trap je ze gelijk in dan schakeld de voortractie in bij het remmen. Een van de 2 wat dieper naar achter verschuiven en het probleem is opgelost. Zekering remlicht verwijderen helpt niet. Dit is enkel voor de lampjes. 4wd rem schakeld ook in zonder zekering.
marnick thomassen
Heb bij mijn johndeere ook een schakelaar om de 4wd uit te kunnen zetten, ik vind dit ideaal en voorkomt extra slijtage omdat alles aardig op de donder krijgt.
Joservice
@marnick thomassen waar staat die schakelaar dan tussen?
marnick thomassen
@Joservice volgens mij tussen de schakel spoel van de 4wd
Gewoon even.mee naar mechanisatie bedrijf
+2
Hannesman
Tja en als je wel een keer wat krijgt met het ding ben je ook niet verzekerd... knoeien met remmen is niet handig
+3
deJong
@Hannesman inderdaad geen gehannes 😁
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6920 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!