Regelgeving en kosten voor tractor vanuit nederland naar belgie te importeren en in te schrijven

Hallo, ik zou graag een tweedehands tractor kopen in nederland ( gaat over een fendt ) maar vraag mij af hoeveel de douane kosten zullen zijn en wat de inschrijvingskosten en de prijs zullen zijn voor papieren aan te vragen.

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

+2
Mdbm
De kosten liggen belachelijk laag. De douaneposten is minder dan een euro. Ik dacht 0,20 cent. Papieren aanvragen bij je lokale Fendt dealer is een kleine 300 euro.

Verder zijn alle kosten gelijk aan een trekker in België kopen.
+1
Kluiszicht
Best vooraf eens informeren bij die lokale dealer want de papieren moeten bekomen worden bij de importeur voor België (Hilaire Vanderhaegen). En blijkbaar durft die al eens moeilijk doen omdat hij liever nieuwe tractoren verkoopt. Dat overkwam een vriend van mij die een jonge Fendt uit Fr wilde laten inschrijven in België.
+1
valtra1
Ik heb in het verleden een renault en een valtra aangekocht in nederland. Je hebt zeker een aankoopbewijs nodig. Verder vignet 705 aanvragen bij douane ( moest je vroeger douanekantoor weten te vinden, tegenwoordig gaat dat electronisch, best even opzoeken op internet). Om trekker gekeurd te krijgen heb je ook een gelijkvormigheidsattest nodig, dit kan je aankopen bij een dealer ( is het duurste van de papierenwinkel). Met al deze papieren ( aankoopbewijs, vignet 705, gelijkvormigheidsattest) naar autokeuring voor een administratieve keuring om dan nummerplaat aan te kunnen vragen. Als je de nummerplaat hebt kan je met de tractor naar de keuring en als deze in orde is kan je er mee op de openbare weg ( natuurlijk ook zorgen voor verzekering ).
varken
En met nederlands kenteken zou het makkelijker kunnen toch?
erik9831
@varken ja en neen... Valt soms ook te zien hoeveel zin ze erin hebben.

Wat mag hij slepen, wat weegt hij, hoeveel pk heeft dat... Oei, dat weet je niet... Dan kunnen wij het niet doen. Durf het niet zelf in te vullen op dat vignet 705 (als het niet op de papieren staat, klopt het voor hun niet) , want dan is het daar ook gezeur over.

Ik heb papieren van Franse trekkers, maar omdat hij niet gekend is in België... Lukt het ook niet, buiten op oldtimer nr-plaat endan heb je dat allemaal niet nodig. Maar oldtimer nummerplaat wil ook zeggen, niks in de hef, niks slepen.
de-wit
@erik9831 Dat hoef je in Nederland allemaal niet te weten om een kenteken aan te vragen. Alleen merk, type, brandstof en max. snelheid
+1
erik9831
@de-wit neen dat klopt... Bij ons wel 😂
bas101
Gelijkvormighedsattest of coc is vanaf een bepaald bouwjaar
bas101
Vraag mij af , nu in Nederland de kenteken plicht er aan komt , hoe het er aan toe gaat in overige landen in Europa en dan met name Italië Spanje Portugal Frankrijk hoe je daar een oude of gebruikte tractor zonder papieren op de weg krijgt ? Ik weet dat je in D langs t keuringstation moet voor een gutachten en unbedenkllichkeits bescheinigung , in Oostenrijk heb je een ook een enig document nodig , ben ff de naam kwijt , waar op de vrije markt al 400€ voor betaald word , in Zwitserland kun je t duplicaat document in Bern aanvragen zover ooit voor t eerst toegelaten dit kost ca 50€ , in Luxemburg moet er een notaris bijkomen dat je ook weer op kosten jaagt , ben benieuwd in de overige genoemde landen , er zullen onder t groot aantal leden van tracrfan vast leden zijn die in Scandinavië of t Middelandse Zeegebied woonachtig zijn

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0