Vervuilde diesel
Vorige week de trekker na laten kijken vanwege vreemd geluid tijdens het starten...bleken 3 van de 4 injectors te zijn aangetast/kapot. Volgens monteur kon dit komen door vervuiling van de biodiesel. Voor de zekerheid maar even de dieseltank na laten kijken...deze bleek brandschoon. Maar nu vertelde deze beste man dat water in de diesel 99% van deze problemen veroorzaakte. Water zorgt voor een reactie met de diesel, maar kan ook voorbij de brandstof filters gaan en daardoor schade aanrichten aan met name de injectoren doordat het water alsware explodeerd tijdens het injecteren. Hij gaf aan dat dit water ook heel vaak in de tank komt tijdens bijvoorbeeld het aftanken van de trekker in de regen, of door een schoonmaakbeurt met een hd-reiniger. Ook gaf hij als tip om jaarlijks de dieseltank van de trekker af te tappen, om zo de eventuele aanwezigheid van water of ander vuil kwijt te zijn. Heb gelijk even gebeld met onze trekker monteur, maar hij vond dit onzin. Volgens hem was het probleem puur ontstaan door 'vervuilde' biodiesel, en dat aftappen ook niet nodig was. Ook omdat brandstoffilters niet vuil waren. Wie moet ik nou geloven? Iemand dezelfde ervaringen? Grapje heeft ons wel 2000euro gekost
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Sinds vorig jaar of het haar daarvoor zijn we overgestapt op futurefuels.nl/blauwe-diesel/ nadat onze leverancier aangaf dat ze bij de gangbare Diesel dusdanig veel bio moesten toevoegen dat zij niet meer voor de kwaliteit durfden in te staan