Deutz 10006 lekkage hoofdremcilinder

Hoi, ik heb het volgende probleem aan mijn deutz 10006 een olie lekkage aan de hoofdremcilinder.

Iemand een goede oplossing?

Groeten.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

deutz7006
Je kan een revisiset proberen 1 kans op de 10 helpt dat op lange termijn. deze kost iets van een 80euro geloof ik. en anders ineens een nieuw hoofdremcilindertje deze kost zo'n 500 voor 1
faane
@deutz7006 bedoel je dan een originele hoofdremcilinder voor 500€?
Ik heb bij kramp gekeken voor een hoofdremcilinder voor een 10006 maar dat zijn 2 apparte cilinders bij mij nu is het 1 blok met 2 cilinders en olie reservoir er boven op.

Ervaring mee?
Rondeutz06
@faane je kan die 2 hoofdremcylinders uit dat blok drukken en vervangen of revisieset erin. Inderdaad een duur grapje
faane
@Rondeutz06 ok dat wist ik niet.
Kan u mij een firma aanraden die remcilinders reviseerd of kan dat even goed bij de lmb?
Rondeutz06
@faane ik ga altijd naar alkmaar, maar dat is voor jou geen optie denk ik .
faane
@Rondeutz06 nee dat is mij te ver.
Dat is een bedrijf gespecialiseerd in remcilinders?
+1
Rondeutz06
@faane remmen en koppelingen
+1
deutz7006
@faane lmb kan gewoon revisisetje bestellen geen probleem
roscho
Techniekwebshop heeft een nieuwe, maar van de prijs word je niet vrolijk, bijna €700. Zie techniekwebshop.nl/hoofdremcilinder15mm-4367200n-1…
Voor dat geld kun je heel wat revisiesetjes kopen.
faane
@roscho ja dat is inderdaad veel geld, maar als het cilinderhuis aangetast is helpen revisiesetjes ook niet veel he.
Of heb jij er een ander idee over of een goedkopere oplossing?
roscho
Quote Reactie van @faane:
een goedkopere oplossing

Ik denk dat er in Duitsland wel iets goedkopers is te vinden. Soortgelijke hoofdremcilinders heb ik voor mijn Schlüter daar gekocht, die kostten nog een €200 per stuk. Op Ebay vond ik er al een paar die flink minder kosten: ebay.de/sch/i.html/…
+1
Rondeutz06
@roscho die deutz cilinders kosten in Duitsland 470 per stuk via het bedrijf waar ik kwam in alkmaar
faane
@roscho dat lijkt mij toch al een betere prijs, goede ervaring mee?

Alvast bedankt!
Rondeutz06
@faane ik heb er geen ervaring mee, ik twijfel nog wat te doen
roscho
Quote Reactie van @faane:
goede ervaring mee

Heb nog even in mijn oude mail gezocht. Ik heb die voor mijn Schlüter destijds besteld bij Treckerteile24 (treckerteile24.de/) . Ze kostten mij destijds €130 per stuk. Ik kan die voor je Deutz niet vinden op de site, maar ik zou er gewoon een mailtje aan wagen. Wellicht wordt naar chassisnummer van de trekker en/of het ingeslagen nummer op de remcilinder gevraagd.
+1
faane
@roscho ok bedankt zal ik eens proberen
+1
Rondeutz06
@faane ik heb wel eens wat gelezen dat ze er hoofdremcylinders van Zetor in gezet hadden maar dan moet je volgens mij wel een andere constructie maken. Maar je bent wel veel goedkoper uit .
Misschien hebben andere tf ers hier ervaring mee.
Zelf krijg ik hier ook mee te maken dus hou me op de hoogte als je wilt
hummy
Jep. Hier ook probleem met DX 110 remmen.
faane
@hummy ook de hoofdremcilinder of de rempompjes ?
+2
goeiedag eem
@faane heb bij mijn 10006 een revisie setje van 85 eur erin gezet, het de hele pomp uitelkaar gehaald, en alles schoon gemaakt, de boringen waar de plunjers in zitten na gepolijst, geïnspecteerd of zo'n revisie setje kon en besteld alles in elkaar gezet en al 5 jaar probleemloos
faane
@goeiedag eem beste, waar heb jij een revisiesetje gevonden voor 85 euro?
Ik heb bij kramp gekeken en daar is het 250 euro wel origineel sdf.
+1
Rondeutz06
@faane kijk eens bij granit
goeiedag eem
@faane hier de link, firlbeck-ersatzteile.de/epages/15381926.mobile/… hier komt de mijne ook weg,
faane
@goeiedag eem vriendelijk bedankt voor je goede raad, ik zal volgend weekend de pomp open maken en als er geen grote beschadigingen zijn binnenin bestel ik die ook.
Zijn er punten waar ik goed moet op letten van slijtage punten aan de binnen kant van de cilinders?
Groeten.
+1
goeiedag eem
@faane gewoon alles mooi schoonmaken en binnen in de pomp zelf waar de plunjersin zitten heb ik met polijst papier dat heb ik om een asje gedaan zodat het mooi strak paste en onder de kolomboormachine gedaan en daarmee de boring schoongemaakt en daarna geïnspecteerd, verder is er weinig aparts bij. Maak even steeds foto's hoe de pomp in elkaar zit en vooral de achterkant waar de bypass en stuurrem zitten
+1
hummy
Denk de hoofdcilinders. Moet nog een onderzoek uitvoeren. Dat gaat waarschijnlijk nog paar maanden duren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN