New holland t7.230 met een hoog motor olie verbruik

Wie herkent dit probleem bij de new holland t 7 serie van 2015-2018.
Hoog motor olie verbruik begon bij ongeveer 5000 uur.
Er is een nieuwe orginele turbo op gekomen borg warner maar het probleem blijft.
De carter ventilatie is goed los.
En de intercooler slangen staan vol olie.

Deel dit topic

josje

Reacties

valmet6400power
@nhmonteur
Klinkt jou dit bekend in de oren?
+6
sallander
Tja, als ervaren New Holland gebruiker zeg ik dan; wat is veel....
+2
valmet6400power
@sallander
Pas maar op anders valt @RPCounty je nog aan 😂
+1
sallander
T is ook maar gekheid, heb zelf een TM 165 maar motorolie verbruiken doet ie eigenlijk niet
Siebenga
Wat voor filters gebruik je?
josje
@Siebenga originele filters.
Siebenga
@josje Gaan meer verhalen rond dat deze blokken olie nemen, maar is ook gezeik geweest met de filters bij mijn weten. vandaar de vraag
+1
josje
Het verbruik ligt op 1 liter op 20 uur.
Ligt een beetje aan de werkzaamheden.
+1
Siebenga
@josje dat is wel extreem royaal, Zit je dan tegen een beurt aan of dat niet eens? olie snel zwart?
nhfendt fan
@josje zo dat is absurd veel . Hoe is de compressie van het blok ?
Hobbyboeren
Filter van de carter ventilatie toevallig ook al is vervangen?
josje
@Hobbyboeren ja die is sowieso al 2x vervangen een goeie 1000 uur geleden nog.
nhmonteur
@josje
Dan zal ik nogmaals dat filter eens vervangen. En evt de uitgang van dit filter wat naar de inlaatslang loopt eraf halen. Wel even het gat van de inlaatslang dicht maken.
Aan de uitlaat van het carterontluchtings filter even een slang maken en kijken hoe het zich dan houd.

Als het olieverbruik dan blijft dan moet je het toch helaas in de motor zoeken.
josje
@nhmonteur vanaf dat die afgeleverd is is de carteronluchting loos naar buiten gebracht. Dus daar zit het ook niet in helaas.
nhmonteur
@josje dan zal ik de intercoolerslangen allemaal goed schoonmaken alsook de intercooler.
Dan de motor tot max afvullen en weer een aantal uren maken. Dan na een 50 uur eens kijken of er weer olie in de intercooler en/of slangen staat. Als deze schoon blijven en het oliepijl is gezakt dan moet je het in de zuigerveren of kleppen zoeken.
Staat er veel olie in het inlaatcircuit dan toch maar weer eens naar de turbo kijken.
+1
FarmerJ
Er is een grote serie motoren van nh waarvan het honen niet goed gebeurt is. Mss is dit 1 van die serie...
josje
@FarmerJ ja dat heb ik ook gehoord.
Maar die probleem is anders dan bij ons voor doet. En voor de 5000 uur was er niks aan de hand.
+3
Wim1
Olie retour van turbo wel open? Aangezien intercooler vol olie staat.
casexl956
Onze al van hij nieuw was .. nu al 6000uur wekelijks olie nakijken en bij vullen zonodig ..
stevenb
Hier dezelfde trekker, 1 liter op 100 uur, zuigerveren of turbo, veel anders kan het haast niet zijn 🤯🤯
+5
Gavrie Willemsen
@stevenb 1 liter op 100 uur is toch nog redelijk aannemelijk vind ik. Dan zou ik mij geen zorgen maken.
stevenb
@Gavrie Willemsen ik zie dat ook niet als een probleem, maar juist als gezond 😂👍
Clayson M80
Ik heb een Landini 8880 gehad die verbruikte net zo veel olie als diesel
is voor export naar Verweggistan gegaan
+1
wibe
Zit er een egt koeler op welke uitlaatgassen koelt en terug de inlaat in stuurt? Heb het op het werk al eens bij een fendt 415 gezien. Turbo vervangen, hielp niet. Toen de motor los gehad.

Via de egr koeler komen er roet deeltjes mee die de inlaat en dus de motor in gaan. Door die deeltjes verglazen de zuigerwanden waardoor hij niet goed afdicht en olie gebruikt. Er zat een knik in die inlaat bij de 3e cilinder waardoor daar de meeste deeltjes in gaan en daar het probleem t grootst.

Zuigers er uit, met de hoonsteen er door en nieuwe zuigerveren er op en het was over
+1
rickboer blija
@wibe hier in de buurt ook een loonwerker die 'verglazing' had met zn t7.230. Had tijdens het inlopen 'te licht' werk gedaan. Volgende nieuwe heeft eerst 2 maanden voor de sleepslangpomp gestaan
wibe
@rickboer blija ja dat kan best belangrijk zijn
+1
NH-Ford
@rickboer blija Hebben hier ook een zelfrijder gehad met dat probleem. Die laten ze in de eerste uren rustig lopen voor inregelen etc. Blijft hele leven olie zuipen.
KlaasM
@wibe dat Egr is ook moeilijk af te koppelen denk ik? Volgens mij vindt de gemiddelde motor het geen heel fijn systeem
wibe
@KlaasM een plaatje in de buis van t uitlaat spruitstuk naar de egr koeler zodat er geen lucht meer door kan en het probleem is over.
+2
nhmonteur
@wibe gelukkig heeft new holland dit soort kleppen niet op de motor zitten. Alleen op de kleine t5 en t4 tractoren wil er wel eens zo’n klep voorkomen.
wibe
@nhmonteur kennen die geen egr koelers? Wat habben ze dan voordat er adblue kwam?
+2
Ford revisiemotor
@wibe
FPT heeft een afwijkend systeem om aan de emissies te voldoen, wat zij gepatenteerd hebben.
Zij werken met 2 katalysatoren, zonder uitlaatgas recirculatie, zonder partikelfilter.
+2
nhmonteur
@wibe voordat er ad blue op kwam werkte new holland met een extra nok op de nokkenas. Zodoende werd en bij de inlaatslag de uitlaatklep heel even geopend.
Heel simpel maar doeltreffend. Het enigste is dat je goed moet opletten met kleppen stellen. Dit hoor je in de juiste volgorde te doen.
Maar verder nooit geen last van vastzittende EGR kleppen en verstopte koelers.
joop-same
@wibe Dat verglazen of polissing van de cilinders kwam 30 jaar geleden bij andere motoren ook wel voor, zonder aanwijsbare oorzaak van de een op de ander dag teveel olie gebruik.
Cilinder honen en nieuwe veren en het was over.
wibe
@joop-same klopt is een bekend probleem
+2
huib
Mijn Case Ih puma 165 gebruikte ook teveel olie naar mijn zin. Hield peil altijd maximaal. Op advies van de dealer, peil half houden. Olie verbruikt nihil nu....
+3
hobbyboer
@huib dat heb ik ook wel eens gehoord.
Zo staat het in principe ook in de instructieboeken, regelmatig olie peilen en (pas) bijvullen als het peil onder het minimum staat.
+1
Siete
@hobbyboer
Heb t mee gemaakt bij n werkgever dat een trekker altijd strak op t minimum bleef staan. Kon je d'r olie bij gooien, volgende dag stond hij weer op minimum. Verder zakte hij echter ook nooit. Peil hoeft niet altijd aan max toe te staan idd..
+1
joop-same
@hobbyboer Dat het peil onder het minimum staat is het andere uiterste, dat staat in geen één boekje wel bijvullen voor dat het minimum bereikt is.
+1
hermanjohndeere
@huib ze zeggen inderdaad wel dat er een favoriet olie pijl is. Bij mijn kraan is dat bijna onderaan de peilstok. Gewoon in de gaten houden maar zakken doet ie eigenlijk niet.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden new holland , intercooler en New Holland T7.230 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!