Illustratie van:

New Holland T 5050 - Verlichting werkt niet (zekeringen zijn goed)

Hallo allen,

Mijn T5050 had onlangs kortsluiting in de sigarettenaansteker waardoor de zekering eruit vloog. Deze heb ik vervangen, maar daarna deed hij het nog niet. En bleek de verlichting ook niet meer te werken. Heb niks meer; geen stads- of dimlicht en ook geen interieurverlichting.

Dus de boel doorgemeten en nu blijken 5 zekeringen geen stroom meer te krijgen. Ergens in de stroomaanvoer lijkt dus een onderbreking te zitten. Kent iemand dit probleem of weet iemand wat hier aan de hand is?

Deel dit topic

Reacties

Favorit614
Zit er ergens geen hoofdzekering?
Fendt926Driver
Of zit er nog ergens een zwevende zekering voor gemonteerd.
Op zich best wel raar eigenlijk.
Een kortsluiting in de sigarettenplug waardoor een hoofd of zwevende zekering (25 of meer ampere) er uit zou gaan en de 10 of 15ampere zekering van de sigarettenplug zelf niet...

Misschien eens terug richting contactslot gaan meten over de kabel wanneer en waar er nog wel stroom is.
Er zijn stroom meet pennen met een kabel en klem voor de massa.
En een hele scherpe punt om door een kabel te kunnen prikken (zonder enorme gaten te maken) en zo op meerdere plekken stroom te kunnen meten.
+1
nhmonteur
Als het goed zitten er rechts onder de motorkap nog een paar maxizekeringen.
Hier is ook een zekering voor de voeding van de lampen
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @nhmonteur:
een paar maxizekeringen

Voor topic maker het verschil tussen mini gewoon en maxi zekeringen..

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
DualPower
Quote:
Voor topic maker het verschil tussen mini gewoon en maxi zekeringen..

@Fendt926Driver Zo technisch ben ik nog wel hoor, maar toch bedankt 😉
+1
casejxu
@DualPower laatst bij onze jxu ook problemen met dimlicht. Als je linker paneel van dashboard er af pak zie je rijtje relais zitten. Ik moest hier de pootjes van schoonmaken.
+1
fan van trekkers
@casejxu dat werkt bij onze tl ook niet, weet ik ook waar ik naar moet kijken🙈
+2
casejxu
@fan van trekkers enigste minpunt van deze trekkers.... elektrisch gedeelte. Onze jxu uit 2007 heb ik al 2 keer contactslot vervangen. Verhielp laatste keer hoop kleine haperingen
fan van trekkers
@casejxu ja klopt, helemaal mee eens. Ook veel trammelant gehad met elektronische storingen, rond 5000 uur brand gehad, schakelaar ruitenwisser vervangen, urenteller hielt er met 9000 uur mee op. Schat hem nu op 14000 uur. Paar maand terug printplaten die storing gaven waardoor de trekker niet meer wilde rijden. Dealer dacht dat het eerst aan de koppelingen lag, (waren ook wel versleten, rijdt nu echt heel vlot en soepel), maar uiteindelijk waren het printplaten, deze zijn opgstuurd en gerepareerd. Ook zit er een nieuw dashboard in en een nieuwe shuttlehendel. We hopen dat we weer een paar jaar storingsvrij vooruit kunnen, want het blijven echt fijne vlotte trekkers.
+1
casejxu
@fan van trekkers zoveel problemen hebben wij dan weer niet. Echt blij mee. Kort wendbaar maar ook veel spierballen voor zo'n "kleintje". 4wd jxu draait wendbaarder met mengwagen als de 845 2wd
+1
DualPower
@casejxu Ja het blijft een sterke maar compacte trekker. Trekt als een leeuw maar draait korter dan onze T4. En verder weinig storingen gehad, behalve de aftakasschakeling (moet ff tussen als de koeien naar buiten gaan en de 1e snede 😅)
+1
Herbert
@casejxu
Quote:
Ik moest hier de pootjes van schoonmaken.

Herkenbaar ja, grootlicht werkt hier geregeld niet.
+1
DualPower
De maxizekeringen zijn ook allemaal goed. Denk dat wij het ook aan de kabels en contactpuntjes hebben...daar maar eens verder zoeken
+1
DualPower
Nou 🙈 Het probleem is opgelost 🙈 Pa kwam ineens op het idee dat de claxon het ook allang niet meer deed. De zekering daarvan er maar eens uit geplukt en die lag eruit 🙈 Die vervangen en toen deed alles het weer 🙈

Blijft bijzonder, want hoewel deze waarschijnlijk allang kapot was deed de verlichting het wel gewoon. Maar het werkt weer én we kunnen weer lekker toeteren, iedereen bedankt voor het meedenken!
fendtinterfan
@DualPower de zekering van de claxon verzorgt de stroom naar je toeter en stuurstroom van verlichting hendel die vervolgens de relais's schakelt. Dit is volgens mij bij alle tl tla t5000 en t5's tot de 105 zo. Ik had er laatst ook 1 waar ik een apparte zekering voor de claxon bij heb gemaakt aangezien deze wel eens stuk gaan door vocht.

Dit is dan ook precies de reden dat je altijd alle zekeringen controleert en niet alleen die van het betreffende wat stuk is 😀

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 5050 en hebben de trefwoorden kortsluiting , zekering en verlichting geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
1.042