Hoe zit het met een trekker/tractor importeren. Sinds kentekens.

Hoi,

Ik vroeg me af hoe het nu zit met het importeren van een trekker vanuit het buitenland nadat we in nederland ook kentekens hebben.

Stel ik koop een trekker in Zweden met Duitse papieren. Je betaalt dan natuurlijk transportkosten voor vervoer naar Nederland

Maar hoe zit het met het importeren naar nederland? Zou je hem dan makkelijk met duitse papieren op kenteken kunnen krijgen?

Deel dit topic

TrekkerBoer1

Reacties

+1
De boer maar
Het lijkt mij niet anders dan als je een auto in het buitenland koopt
TrekkerBoer1
@De boer maar

Oke maar zou je voor een trekker van 1986, ook bpm moeten betalen?
De boer maar
@TrekkerBoer1 das met een auto ook na 10 jaar niet meer toch
Sjon
Ik denk dat ze bij de Rdw heel benieuwd zijn naar wat voor trekker je hebt gekocht. Ze willen hem vast eerst zien en een stukje mee rijden voordat ze er, na betaling, een kenteken op gaan zetten.
Doen ze met auto’s, ook duitse, zo.
+1
De boer maar
@Sjon moeten ze wel een trekker rijbewijs hebben 🤣
Favorit614
Quote Reactie van @De boer maar:
een trekker rijbewijs

dat hebben de meeste oudere keurmeesters wel. en trekker rijden hoeven ze niet, zet um daar maar op de brug
+2
bas101
Lijkt mij niet moeilijk , met tractor langs RDW station , daar keuren ze m ,schouwen VIN nummer en of t ding technisch in orde is , als alles ok is krijg je kenteken , weet nu niet of ze vragen naar aankoopbewijs dat tractor rechtmatig verkregen is.
rinie-hijwegen
@bas101 moeten ze wel tijd hebben bij de rdw 😞
bas101
@rinie-hijwegen zullen t nu wel druk hebben ja
TrekkerBoer1
Maar als bijvoorbeeld de trekker in Duitsland al een kenteken heeft, met papieren. Kan het kenteken dan ook worden overgeschreven?
NH-Ford
@TrekkerBoer1 Het gaat niet zozeer om de TUV, maar om de buitenlandse kentekenpapieren.
Wanneer je een trekker importeert moet je zorgen dat je de exportpapieren van dat land erbij hebt, een bewijs dat het voertuig daar op kenteken gestaan heeft, en uitgevoerd is.
Je moet dan met het voertuig wezenlijk naar de RDW toe, die controleren of de papieren daadwerkelijk bij dat voertuig horen, gaat al die gegevens na, klopt dat, dan schrijven ze hem in bij het kentekenregister en komt er een kenteken uit.

Zit er niets van buitenlandse papieren bij, dan moet hij echt wezenlijk gekeurd worden, moet dus alles aanwezig en werkend zijn volgens de Nederlandse regels. Zit wel weer verschil tussen bouwjaar voor 2018 en erna.
Tevens moet je dan ook een CVO of COC weerleggen (Europese goedkeuring document), heb je die niet dan wordt de keuring door RDW uitgebreider en duurder.
In duitsland hebben ze Tüv dat is apk op alle trekkers, dus als je die zou importeren zou je hem moeten laten keuren voor een kenteken. dat lijkt mij geen probleem omdat ze daar ook gekeurd worden en dus technisch vaak wel goed zijn.
Sjon
Volgens dealer hier hebben ze bij een nieuwe trekker een paar uur werk om deze te registreren. Alles moet ingevuld worden, breedte lengte gewicht motor-emissie en alle nummers met maximale belasting van de trekhaken.
Is veel uitgebreider als de duitse tuv zei die.
NH-Ford
@Sjon Klopt, Nederland slaat iets door vergeleken bij de TUV. Je moet inderdaad alle gegevens van het voertuig invoeren om een inschrijving te doen. Alleen bij nieuwe machines wel te verstaan. Gebruikt kan een dealer (nog) niets in betekenen bij import.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden kenteken en papieren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!