Illustratie van:

Fendt 108 LS - Beste merk zuigerveren voor een MWM D226 motor

Beste Tractorfans,

Hierbij heb ik een vraag aan jullie welk merk zuigerveren raden jullie mij aan voor een Fendt 108 ls en waar zijn deze verkrijgbaar?

Deel dit topic

Reacties

radium45
Ik heb een adres in Kampen voor alle mwm delen. Prijs is zeer acceptabel te noemen.. ik zal ff zoeken naar de naam op de offertes.
Hurli356
@radium45 van der Weerd?
radium45
@Hurli356 is goed mogelijk. Deed veel in mwm industrie en scheepsmotoren.
radium45
Ik heb trouwens nog 5 nieuwe zuigers met veren voor dat type motor in het magazijn liggen. De 6de is uit de motor gevlogen met drijfstang en nooit terug gevonden.
Fendttrisixfan
KS monteren, is trouwens ook origineel en valt wel mee van prijs
Fendttrisixfan
Origineel setje kost 52€
+2
Kramer U800
Ik heb er Vapormatic in zitten van Kramp. (MWM D226-4, Fendt Farmer 106s)
Fendttrisixfan
@Kramer U800 vapormatic heb ik hele slechte ervaring mee
Yanmarthomas
@Fendttrisixfan ik heb er geen ervaring mee wel verhalen gehoord hier in de buurt. Schijnen na 200 uur weer flink olie te gaan zuipen, word vaak voor de verkoop gebruikt in de handel. Dan loopt hij weer even goed tot er mee gewerkt gaat worden.
+1
Fendttrisixfan
@Yanmarthomas ja inderdaad, na revisie gaat de olie er vlotter doorheen dan voor de revisie 🤣
+1
Kramer U800
@Fendttrisixfan We gaan het zien, motor heeft nog 0 uren gedraaid met de nieuwe zuigerveren. De eigenaar (klant van mij) gaat hem hooguit 50 uur in één jaar gebruiken. De D226 motoren lusten sowieso wel een slok olie.
@Kramer U800 ben ik niet helemaal met je eens.
Hier ook veel 226 motoren in de Renaults maar eigenlijk hier nooit problemen.
Koppakkingen na 8000 uur maar dat mag
Kramer U800
@Ferdinanddijkstra Dat zal dan misschien wel de B motoren zijn geweest van de D226 serie. Die zijn jonger en die zijn van betere kwaliteit. Ook de koelkanalen. Koppakking mag wel met zoveel uren inderdaad.
RobVolvo
@Kramer U800 Ben het niet direct helemaal met je eens dat de B-motor zoveel beter is. Willen toch nog wel vaak koelwater gaan lekken naar het carter doordat de O-ringen van de bussen hard worden, dit gaat je met de A-motor niet overkomen.. 😅 Het koelende vermogen van een B-motor is wel verbeterd door ruimere koelkanalen geloof ik.
+1
Kramer U800
@RobVolvo Inderdaad, en de B motor heeft een coating in de koelkanelen, dus nagenoeg geen roest/minder roest.
Yanmarthomas
KS is het merk op gebied van zuigers zuigerveren en cilinderbussen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 108 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN