Schuitemaker Rapide 130 - Hydrauliek ombouwen van oc naar ls
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schuitemaker Rapide 130 en hebben de trefwoorden rapide , schuitemaker , schuitemaker rapide , hydrauliek , ombouwen en ventielenblok geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Vermoed dat er nog een stuurleiding op zal moeten als deze er niet op zit.
En er zal een kraan dichtgedraait moeten worden op het ventielenblok om de constante doorstroom af te sluiten
Als je een (service) handleiding erbij hebt zou je het mogelijk zelf kunnen, anders zou ik een lokale schuitemaker dealer bellen om het om te bouwen
De 1-5 Serie wel blz 94-95 van die manual.
Echte hydrauliekschema ontbreekt. Dealer heeft dat wel. Daarmee is beter te bepalen hoe de 1-0 serie het best als LS is aan te sluiten.
Vermoedelijk door rondpompventiel LS te schakelen en Volumeregelaar toe te voegen.
Jij bent gebruiker zie ik, en kent de details van deze wagens vast goed.
@albert-fendt Ik weet van andere wat oudere wagens dat de pompopbrengst van de (nieuwere) trekker vaak (fors) groter is dan de capaciteit van het ventielenblok. Dan werkt een kleine aanpassing voor het lossen vaak goed zodat de LS pomp van de trekker bij 14-1500 omw/min daadwerkelijk alle olie door de motor van de bodemketting krijgt. En tijdens laden er niet teveel olie doorgepompt wordt.
Nog iets anders; de 100 heeft meen ik één tandwielkast en motor. Dan is 2-snelheden opbouwen duur, die motor die oa Pottinger gebruikt is goudgeld.
Vanaf 140 zijn het er 2. Ontbreekt de 2-snelheden, dan is die vlot, en relatief goed, te monteren.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Rechtuit gaat de snuffel leiding die de drukval registreerd.
Opzij zit een regelventiel (ik weet niet voor druk of liters)