John Deere 3130 - Rijdt alleen nog in hi. hi-lo schakelt wel.
na een tijdje niet meer met mijn 3130 gereden omdat ik hem aan het opknappen was, kwam ik er tot mijn grote spijt achter dat mijn trekker niet meer aangrijpt als de hi-lo in zijn lo staat. hij vertrekt wel zachtjes als ik de koppeling op laat komen, maar als ik hem nog maar een klein beetje balast hoor ik een vage zoem uit de bak komen. Hierbij slippen ( denk ik ) de hi lo platen door. als ik hierna naar zijn hi schakel, wat hij gewoon prima doet, rijdt hij wel gewoon zoals het hoort. Dus de hi-lo schakelt gewoon goed maar slipt in zijn low.
Overlaatst heb ik hem wel voor de waterrem gehad omdat ik eens wou weten hoeveel vormogen hij gaf. ( hij is niet helemaal standaard meer ) Hierbij slipte toen de aftakas door, en zijn we direct gestopt. Ik had hier verder vrede mee want het was maar om te proberen. Zou het toch kunnen dat er tijdens de vormogenstest iets kapot is gegaan in de versnellingsbak die de hi-lo aandrijft?
Ik heb aan de trekker al veel vervangen voordat ik hem echt ging opknappen. Alle zuigerveertjes door de assen zijn vervangen, alle 0-ringen in het lagedruk systeem. De platen van de hi-lo waren nog goed. heb er tot vorig jaar gewoon trekkertrek met gereden zonder problemen.
als er iemand een idee heeft of zo`n zelfde ervaring hoor ik het heel graag.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3130 en hebben de trefwoorden trekker , john deere , trekkertrek , aftakas , versnellingsbak , Opknappen , koppeling , 3130 , ervaring , vervangen en John deere 3130 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hoe dan ook, je lijkt een probleem met je oliedruk te hebben. Dat kan ook een simpel rubber zijn van je interne leidingen. Even bellen met een specialist zoals Piet Everts Winsum. Ik vrees dat hij doormidden moet, maar dit soort specialisten kunnen soms met verrassende oplossingen komen. Om je werk te besparen zeg maar.
Doormidden is echt een flinke klus helaas! Schat in dat je ook zonder cabine toch zeker een uur of 20-30 aan t sleutelen bent...