Fendt 209 - Hoeveel draaiuren gaan motor en vario mee
Ik ben aan het kijken om een fendt 209v vario te kopen. Er staat er in de buurt 1 te koop met 8000 draaiuren.
Ik wil er een cabrio model van maken (cabine verwijderen) met andere woorden dus nog extra kosten aan doen om te personaliseren.
Maar is een smalspoor fendt met deze urenstand nog extra kosten waard?
Heeft iemand een idee hoelang deze het nog kan uithouden voor een revisie van de vario of motor nodig is?
En wat voor budget ik mag verwachten voor een revisie...
Alle tips en ervaringen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 209 en hebben de trefwoorden vario , fendt , motor , revisie , transmissie , kopen , urenstand , cabrio en ervaringen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de.wikibooks.org/wiki/…
De 209 is de kleinste vario uit die serie.
Als er gewoon mee gewerkt is zal de vario geen problemen gaan geven voor de (pak weg) 20.000 uren.
Maar 1 keer verkeerde olie op de vario bak en met 100 uur komen de eerste problemen.
Dan ben je zo een 2000 euro arbeids loon kwijt.
En (als je dealer het zelf durft te maken) een handvol nieuwe keer ringen a 100 euro.
Maar dat is altijd moeilijk te voorspellen.
De sisu 3 cyl motor ben ik ook niet echt bang voor.
Die liggen al jaren in valtra trekkers en hoor eigenlijk weinig problemen daarmee.
Maar ook daar geldt 1 keer te weinig olie erop en door externe fouten kan een motor in de soep lopen.
En dan ben je zo een 3500 a 5500 euro verder
Waarom moet de cabine er af?